راه اندازی سیستم BlipTrack در فرودگاه برگن

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
راه اندازی سیستم  BlipTrack در فرودگاه برگن

فرودگاه برگن نروژ برای بهبود تجربه سفر از فن آوری Wi-Fi استفاده می‌کند.

هواپیمایی برگن نروژ مانند اسلو و استاونگر به پیاده سازی تکنولوژی مدیریت تخمین زمان انتظار، بهینه سازی منابع و بهبود تجربه مسافران می‌پردازد.

فرودگاه نروژ دومین بزرگ‌ترین فرودگاه نروژ، سالانه بیش از ۶ میلیون مسافر را جا به جا می‌کند. این فرودگاه سیستم مدیریت صف BlipTrack را پیاده‌سازی می‌کند که راه حلی است برای اندازه‌گیری دقیق و پیش‌بینی تعداد افراد و مدت زمانی که در صف ایستاده‌اند.

فرودگاه برگن

اندازه‌گیری دقیقه به دقیقه به همراه پیش‌بینی به فرودگاه کمک می‌کند، سطح خدمات رضایت‌بخش بالاتری ارائه دهد، همچنین با به حداقل رساندن صف‌ها به مسافران تجربه بهتری از فرودگاه می‌دهد.

Oystein Skaar، مدیر فرودگاه برگن می‌گوید:

ما می‌خواهیم مسافرت را برای مسافران‌مان آسان‌تر کنیم. پیاده‌سازی BlipTrack کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که مسافران در این مرحله از سفر با سرعت و آسانی عبور می‌کنند و این فرصت را برای یک تجربه مثبت در سراسر فرودگاه افزایش می‌دهد.

BlipTrack به فرودگاهی که اخیرا با بازگشایی یک ترمینال جدید ظرفیت سالانه مسافران خود را به ۱۰ میلیون نفر افزایش داده است، اطلاعات زنده و کاربردی را در مورد صف مسافران و زمان انتظار آن‌ها نشان می‌دهد.

این سیستم به فرودگاه کمک می‌کند که بر صف انتظار مسافران در قسمت بازرسی امنیتی نظارت کند و به مدیریت اجازه می‌دهد تا به سرعت و به‌طور مؤثر به عملیات و اختلالات نامنظم پاسخ دهد، مثلا با باز کردن خطوط اضافی می‌تواند این تراکم صف‌ها را برطرف سازد. علاوه بر این فرودگاه مانند فرودگاه اسلو، برنامه‌ریزی می‌کند تا اطلاعات زمان پرواز را با مسافران به اشتراک بگذارد که این باعث کاهش استرس آن‌ها و ایجاد زمان انتظار واقعی می‌شود.

مدیر فروش شرکت BLIP Systems، می‌گوید:

با نصب در فرودگاه برگن، BlipTrack ثابت کرده که یک پلت فرم مؤثر برای نظارت بر اثربخشی منابع و برای بهره‌وری بیشتر و بهبود تجربه مسافر است. ما این راه را ادامه می‌دهیم و به عنوان برنامه آینده قصد داریم در داشتن فرودگاه‌های پیشرفته و خدمات محور سهیم شویم.

این راه حل در برگن با حس‌گرهای تشخیص دستگاه Wi-Fi انجام خواهد شد که در اطراف فرآیند امنیتی قرار می‌گیرد. با شناسایی دستگاه‌هایی که حس‌گرهای چندگانه را می‌گذرانند، اطلاعات آماری خاص و دقیقی مانند صف انتظار، زمان توقف و الگوهای حرکت، بدون نیاز به تعامل مستقیم مسافرین، در دسترس قرار می‌گیرد.

فرودگاه برگن تنها فرودگاهی نیست که این اطمینان را به مسافران می‌دهد که بدون هیچ زحمتی می‌توانند مسافرت کنند، بیش از این ۲۵ فرودگاه بین‌المللی دیگر از مزایای تکنولوژی BlipTrack از جمله نیویورک، دوبلین، سینسیناتی، بیرمنگام، بروکسل و ژنو بهره می‌برند.

این راه حل تنها به فرودگاه‌ها محدود نمی‌شود، بلکه در تلاش‌های بهینه سازی ترافیک جاده‌ای در بانکوک، زوریخ، پورتسموث، بندر دوور، استکهلم و آروش نیز استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر، حتی در ایستگاه‌های قطار، استراحتگاه‌های اسکی، پارک‌های تفریحی و در حوادث در سراسر جهان، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه