کمک های اولیه لازم و ضروری برای سفر

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کمک های اولیه لازم و ضروری برای سفر

هنگامی که اقدام به رزرو هتل می‌کنید و برای سفر آماده می‌شوید، همراه داشتن یک کیف کمک‌های اولیه هم می‌تواند جزو موارد ضروری برای سفر باشد.

زمانی که در حال بستن چمدان‌های خود برای یک سفر هستید ساده‌ترین قسمت، تمرکز روی برداشتن کفش و لباس‌های مورد نیاز بر اساس مقصد سفر شما است. برای مثال زمانی که برای سفر به شهر ساحلی و جنوبی قشم برنامه‌ریزی کرده و اقدام به رزرو هتل در قشم کرده‌اید، می‌دانید که آب و هوای شهرهای جنوبی ایران گرم و شرجی بوده و بر همین اساس لباس‌های خنک و مناسب هوای شرجی با خود برمی‌دارید. اما برای سفر به تبریز با آب و هوای سرد، لازم است لباس‌های گرم بیشتری در چمدان خود جای دهید.

اما بسیاری از افراد هم هستند که دست آخر به برداشتن یک کیف کوچک و ریختن وسایل درون آن بسنده می‌کنند، بدون آنکه لوازم ضروری که به‌طور منظم مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند مسواک و لوازم آرایش را در نظر بگیرند.

به‌طور کلی به هرجا که قصد سفر دارید، همراه داشتن یک بسته کمکهای اولیه برای شما بسیار با ارزش خواهد بود. خواه سفر شما به یک شهر بزرگ همچون مشهد بوده و اقدام به رزرو هتل در مشهد کرده باشید، یا حتی برنامه سفر به جنگلهای شمال و اقامت در کلبههای جنگلی را دارید؛ باز هم وجود بسته فواید بسیار زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

در این مقاله چند نکته کلیدی را به شما آموزش می‌دهیم تا با آنچه برای سفرتان لازم است و آن کارهایی را که در خارج از خانه می‌توانید انجام دهید را بدانید:

کار را با چند سوال اصلی آغاز کنید

سوالات زیر برخی از سوالات اساسی هستند که احتمالا شما در زمان بستن چمدان و جمع‌آوری وسایل سفر از خود می‌پرسید. این پرسش‌ها در تصمیم‌گیری برای انتخاب تجهیزات پزشکی مورد نیازتان به شما کمک خواهند کرد:

  • به کجا می‌رویم؟
  • چه کارهایی در طول سفر انجام می‌دهیم؟
  • برای چه مدت به سفر می‌رویم؟

در نظر گرفتن این سوالات علاوه بر اینکه باعث شناخت شما از نیازهای خود در طول سفر می‌شود، به برداشتن لوازم ضروری به‌اندازه کافی برای مدت اقامتتان نیز کمک خوبی خواهد کرد.

همچنین لازم است تا پیش از سفر با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که شرایط پزشکی ویژه‌ای دارید یا خیر. مشورت با پزشک همچنین به داشتن مجوز برای همراه بردن داروهای غیرمجاز مانند مخدرها نیز کمک می‌کند.

ماجراجویی و سفر بعدی شما به هر مقصدی که باشد لازم است یک کیف لوازم پزشکی با وسایل اولیه ضروری را با خود همراه داشته باشد. حتی اگر اقدام به رزرو هتل در شیراز برای یک اتاق لوکس و مجهز کرده‌اید و به نظرتان تمام آنچه احتمالا مورد نیاز شما خواهد بود درون هتل فراهم شده است، باز هم برای گردش‌های روزانه یا اتفاقات پیش‌بینی نشده در طول مسیر آماده باشید.

موارد ضروری در کیف کمک‌های اولیه

  • هر داروی تجویزی که مصرف می‌کنید
  • یک بسته چسب زخم برای خراش‌های کوچک
  • داروهای مسکن یا تب‌بر (ایبوپروفن، آسپرین، استامینوفن)
  • گاز پانسمان
  • رول نوار پزشکی
  • دستمال الکلی یا ضدعفونی‌کننده
  • آنتی اسید (برای مشکلات معده)
  • کرم ضدآفتاب
  • دستمال ضدعفونی‌کننده دست

اگرچه این موارد ضروری را در هر داروخانه‌ای می‌توان خرید؛ اما مطمئنا در زمان طلایی سفر شما صرفه‌جویی خواهد شد. اگر نگران جا دادن تمام این موارد در چمدان خود هستید، یک کیف تجهیزات پزشکی جمع و جور برای سفر گزینه بسیار مطلوبی در این زمینه است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه