توسعه گردشگری بین ایران و سریلانکا

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی چهار شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
توسعه گردشگری بین ایران و سریلانکا

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از برنامه توسعه روابط دو جانبه با کشورها در حوزه «گردشگری» خبر داد.

«علی‌اصغر مونسان»، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عصر روز سه‌شنبه ۱۹ دی ۹۶ در دیدار با «شریف انیس»، سفیر سریلانکا در تهران، با ابراز امیدواری نسبت به حصول نتایج مثبت برای دو کشور اعلام کرد:

زمینه توسعه گردشگری بین ایران و سریلانکا وجود دارد و با افزایش روابط در این حوزه، شاهد ارتقاء روابط دو کشور در بخش‌های دیگر نیز خواهیم بود.

او تصریح کرد:

دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری در دستور کار دارد که باید در این دوره اجرایی شود، در حال حاضر ایران میزبان ۵ میلیون گردشگر خارجی است و باید در آینده این رقم به ۲۰ میلیون برسد.

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد:

ایران کشوری با تاریخ و تمدن بسیار کهن است. جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیری نیز در کشور ما وجود دارد که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. دو دریا در شمال و جنوب کشور ما وجود دارد. همچنین در ایران کویر و جنگل برای علاقه‌مندان به این جاذبه‌های طبیعی وجود دارد.

هر شهر ایران دارای جاذبه‌های منحصربه‌‌فردی است و جزایر متعددی در خلیج فارس وجود دارد که هر سال میزبان گردشگران بسیار زیادی است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشریح کرد:

گسترش روابط با کشور‌ها در حوزه «گردشگری» به‌صورت دو جانبه از جمله برنامه‌های ما در این حوزه است.

ایران و سریلانکا می‌توانند به‌شکل دو طرفه روابط خود را در حوزه گردشگری ارتقاء دهند.

با توجه به این‌که در چند سال اخیر سفر ایرانیان به سریلانکا رشد داشته است، باید برنامه‌ریز‌ی‌ها به صورتی باشد که گردشگران دو کشور به‌طور متوازن به ایران و سریلانکا سفر کنند.

مونسان با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری سریلانکا به کشورمان در ماه‌های آتی تصریح کرد:

این سفر فرصت خوبی برای تبادل سند همکاری ایران و سریلانکا در حوزه گردشگری است.

چند ماه باقی مانده به این سفر فرصت مناسبی است تا راهکارهای افزایش همکاری در این حوزه بررسی و پیش‌نویس سند تفاهم همکاری آماده امضای مقامات ارشد دو کشور شود.

معاون رئیس‌جمهوری افزود:

«یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران» فرصت مناسبی است که شرکت‌های خدمات گردشگری سریلانکا می‌توانند با جاذبه‌های گردشگری ایران آشنا شوند و همچنین ظرفیت‌های این کشور را در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

او تصریح کرد:

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌هایی با رویکرد معرفی آئین‌ها و غذاهای محلی در دو کشور نیز از دیگر راهکارهای معرفی ایران و سریلانکا به مردم این کشور‌ها است.

«شریف انیس» سفیر سریلانکا در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری این کشور به ایران بیان کرد:

این سفر می‌تواند نقطه آغازی برای توسعه روابط دو کشور در حوزه گردشگری باشد.

سریلانکا در سال ۲۰۱۶ میزبان ۲ میلیون گردشگر بوده است که از این تعداد، ۹ هزار نفر ایرانی بوده‌اند.

او ادامه داد:

راه‌اندازی پرواز مستقیم بین «تهران» و «کلمبو» یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند رشد و رونق گردشگری بین دو کشور را در پی داشته باشد.

کشور سریلانکا برای توسعه گردشگری عزمی راسخ دارد و مقامات این کشور علاقه‌مند به استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در این حوزه هستند.

شریف انیس با اشاره به سفرهای خود به شهرهای مختلف ایران، تصریح کرد:

ایران کشوری تاریخی و شگفت‌انگیز است. ایران و سریلانکا روابط دیپلماتیک طولانی دارند و امروز فرصت و ظرفیت افزایش روابط دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی فراهم است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه