مهمانخانه‌ آشر، نگینی در صخره های کوه‌های آلپ سوئیس

سارا حسینقلی‌زاده
سارا حسینقلی‌زاده پنجشنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
مهمانخانه‌ آشر، نگینی در صخره های کوه‌های آلپ سوئیس

در صورت سفر به آلپ، مهمان‌خانه‌ی جذابی را که در دل صخره‌ای نزدیک قله‌ی ابنالپ در آلپ قرار دارد، از دست ندهید.

در صورت سفر به سوئیس، به احتمال زیادی به کوه‌های آلپ که ۶۵ درصد مساحت کشور را دربر گرفته، خواهید رفت. در نزدیکی قله‌ی مشهور ابنالپ که مقصد مطلوبی برای هایکرها است، مهمانخانه‌ی دنج آشر در دل صخره قرار دارد. 

اگر با ماشین، قطار یا سبک قدیمی و جذاب هایکینگ در حال گردش در این سرزمین کوهستانی هستید، قطعا به مکانی برای استراحت نیاز پیدا خواهید کرد، این مهمانخانه مکانی رویایی برای استراحت و لذت بردن از منظره‌ی خارق‌العاده‌ی آلپ است.

مهمانخانه آشر

«مهمان‌خانه‌ی آشر» (Aescher Guesthouse) یک رستوران دنج برای صرف غذا است که دارای چشم‌اندازی پانورامیک و فوق‌العاده زیبا از کوه‌های آلپ است. برای رفتن به این مهمانخانه، باید یک ماشین برای مسیر واسران به ابنالپ (Wasserauen-Ebenalp)  بگیرید (هزینه‌ای معادل سی دلار خواهد داشت) و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا به بالا برسید. زمانی‌که به بالا رسیدید، با یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای به رستوران خواهید رسید. در صورت تمایل می‌توانید تا مهمانخانه نیز با ماشین بروید، چرا که در کنار رستوران جای پارک وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم تا به جای عجله کردن و با سرعت رفتن برای رسیدن به رستوران، با آرامش و سرعت کم حرکت کنید و از منظره‌ی فوق‌العاده زیبا و منحصربه‌فرد آلپ لذت ببرید. این رستوران صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ برای صرف صبحانه باز می‌شود، اما ناهار تا ساعت ۱۱ سرو نمی‌شود. برای رفتن به مهمان‌خانه‌ی آشر نیاز به رزور میز از قبل ندارید و می‌توانید هر زمانی که خواستید به آنجا مراجعه کنید. البته اگر می‌خواهید در میز و صندلی‌های با موقعیت بهتر آن، غذای خود را صرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم  که صبح زود پیش از شلوغ شدن به آنجا بروید. مشهورترین غذای منوی آن «رستی» (Rosti) است که یک نوع «هاش بروان» (hashbrown) (نوعی خوراک  که در آن سیب‌زمینی رنده ی سرخ‌شده وجود دارد) سنتی سوئیسی است که همراه با سس و یک نوشیدنی محلی سرو می‌شود.

مهمانخانه آشر

قبل از برنامه‌ریزی بازدید از آنجا، به یاد داشته باشید که مهمانخانه‌ی آشر در زمستان‌ها بسته است و مجددا در می ۲۰۱۸ باز خواهد شد (و تا اول نوامبر بازخواهد بود) گفته می‌شود که دیگر اجازه‌ی اقامت‌های شبانه در این مهمانخانه داده نمی‌شود.

مهمانخانه آشر

هرگز تجربه‌ی صرف یک غذای خوشمزه در آن و لذت بردن از مناظر فوق‌العاده اطراف آن را از دست ندهید. قطعا این تجربه‌ی چند ساعته بر روی صخره و منظره‌ای که با آن روبه‌رو خواهید بود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و تکرارنشدنی برایتان خواهد بود.

مهمانخانه آشر

مطالب مرتبط:

دیدگاه