بهترین زمان سفر به ونیز؛ پایتخت عشاق در ایتالیا

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به ونیز؛ پایتخت عشاق در ایتالیا

بهترین زمان سفر به ونیز، شهر گاندولاهای عاشقانه، چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از آن، با ما همراه باشید.

گفتن اینکه ونیز، شهری دلربا و جذاب است، شاید کلیشه‌ای به نظر بیاید، اما به محض اینکه این شهر را خودتان ببینید، مطمئنا با این جملات موافق خواهید بود. از ایستگاه قطار سانتا لوسیا بیرون بیایید و با چشم‌انداز نفس‌گیر کانال بزرگ ونیز (Grand Canal)، روبه‌رو شوید.

ونیز

تاکسی‌های آبی را در گذر از ساحل و از زیر پونته دلی اسکازی (Ponte degli Scalzi) یا پل پابرهنه (Bridge of the Barefoot) تماشا کنید و کمی با دقت گوش کنید؛ آوای عاشقانه ویولن را می‌شنوید یا این بخشی از تخیلات شما است؟ ممکن است این لحظه، فقط در خیالات شما در حال رخ‌دادن نباشد.

گاندولاهای رمانتیک (نوعی قایق رایج در ونیز)، زوج‌های عاشق را به نرمی در راه‌های آبی شهر، حمل می‌کنند و کاپیتان‌های این گاندولاها، درست در لحظه مناسب، شروع به آواز خواندن می‌کنند.

روی خشکی، گذرگاه‌های باریک از فروشگاه‌های قدیمی و اقامتگاه‌های زیبا و از روی پل‌ها، عبور می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که نقشه‌ها خیلی در ونیز به کارتان نمی‌آیند و گم شدن در این شهر، بسیار عادی است؛ در این حس فوق‌العاده شهر، غرق شوید.

ونیز

جاذبه اصلی این شهر مزین به کانال، جو جادویی آن است، اما در اینجا با تفریحات دیگری نیز روبه‌رو خواهید شد. تورهای راهنما در کلیسای سنت مارک و قصر داگ (Doge's Palace)، تجربه تاریخی عالی‌ای برای شما رقم خواهند زد. در گالری آکادمی (Gallerie dell'Accademia)، آثار تیتیان (نقاش ایتالیایی قرن پانزدهم) و پائولو ورونز (نقاش قرن شانزدهم) و دیگر نقاشان مشهور ونیزی، را ببینید و به اپراهای مشهور جهانی در سالن لا فنیچه (Teatro La Fenice) گوش فرا دهید.

شما همچنین می‌توانید به جزایر نزدیکی چون لیدو برای ساحل، مورانو (Murano) برای شیشه‌های شناخته شده‌اش و بورانو (Burano) بروید.

بهترین زمان سفر به ونیز بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به ونیز، از ماه سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) است، درست هنگامی که گردشگران شهر را ترک می‌کنند. اگرچه، دما در این زمان از سال در محدوده بسیار متغیر و در بازه ۱٫۱- تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد و همراه داشتن لباس‌های گرم ضروری است، اما نرخ قیمت پایین‌تر هتل‌ها و کانال‌های خلوت‌تر، ارزش آن را دارد.

زمستان‌ها در ونیز، با وجود محدوده دمای ۱٫۱- تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد، سرد است، در حالی که بهار، بهترین و زیباترین آب و هوا را به شهر هدیه می‌دهد.

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری شهر ونیز و مشخصه‌های آن، نرخ قیمت بالای هتل‌ها، آب و هوای گرم و همان‌طور که انتظارش را دارید، خیل عظیمی از گردشگران است.

احتمال رخ دادن آکوا آلتا (Acqua alta) یا سیلاب‌ها در ماه‌های سردتر، بیشتر است؛ پس اگر در این زمان از سال قصد سفر به ونیز را دارید، حتما چکمه‌های بارانی مناسب به همراه داشته باشید تا بتوانید در شهر قدم بزنید.

بهترین زمان سفر به ونیز بر اساس فصول

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

ونیز

پس از فصل داغ گردشگری تابستان، در فصل پاییز، شهر ونیز از حضور گردشگران، خلوت می‌شود و این شهر جادویی را با قیمت‌های معقول هتل‌ها، تبدیل به مقصدی فوق‌العاده در این فصل می‌کند. اگرچه برای سفر در این فصل، نیاز به کت و لباس گرم پیدا خواهید کرد؛ دما در ماه نوامبر، در محدوده ۱٫۱- تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

ونیز

زمستان با محدوده دمای ۱٫۱- تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد، سرد است. وقوع کارناوال در ماه فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) که رویدادی بزرگ و مهم است، باعث سرازیر شدن جمعیت زیاد و شرکت‌کنندگانی که با ماسک به کارناوال می‌‌آیند، می‌شود.

فصل بهار: ماه‌های مارچ تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ونیز

بهار، فصلی زیبا در ونیز است و شهر در این فصل، سرما را از تن خود می‌زداید. بالاترین دمای فصل بهار در ماه مارچ (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین)، ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)، ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ونیز

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری ونیز، بسیار شلوغ و پرهمهمه است. گردشگران در گاندولاهای گران‌قیمت، سواری می‌کنند و نرخ قیمت هتل‌ها، بسیار گران می‌شود. متاسفانه، تجربیات ناخوشایندی چون گرمایی خفه‌کننده، کانال شلوغ و حضور حشرات آزاردهنده در این فصل، بسیار شایع است.

بهترین زمان سفر به ونیز بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

رگاتا استوریکا (Regata Storica)

ونیز

رگاتا استوریکا یک رویداد اصلی قایق‌رانی در شهر ونیز، در تاریخ سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) در تقویم به ثبت رسیده است. این ورزش منحصربه‌فرد برای هزاران سال در تالاب ونیزی انجام شده و امروزه نمایش باشکوه تاریخی فوق‌العاده از خود مسابقه، مهم‌تر است. قایق‌های سبک قرن شانزدهمی با گاندیلرها (gondoliers) با لباس‌های سنتی همان دوران، داگ (doge)، همسر او و تمام مقامات ونیزی را در کانال بزرگ در یک رژه زیبا و رنگارنگ، به‌صورت نمادین، حمل می‌کنند. امروزه چهار مسابقه بر اساس سن و نوع گاندولا در این رویداد برگزار می‌شود.

ماراتن اکتبر

ونیز

ماراتن اکتبر در ماه ماه اکتبر، رویداد مهم ورزشی در ایتالیا و ونیز، به‌شمار می‌آید.

جشن دلا سالوت (Festa della Salute)

ونیز

جشن دلا سالوت که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، با فضای عرفانی و عمیق مذهبی همراه است. این رویداد توسط جمهوری ونیز در سال ۱۶۳۰، در تقویم به ثبت رسیده است. پل و مسیر دسترسی به کلیسای مادونا دلا سالوت (Madonna della Salute) در طول این جشن، با تزئینات زیبا و حضور دست‌فروشان با سوغاتی‌ها و صنایع دستی زیبا، تجربه‌ای جالب برای گردشگران، به‌شمار می‌آید.

نمایشگاه هنر (Biennale d'Arte)

ونیز

نمایشگاه هنر در سال، دو بار در ونیز در ماه‌های اکتبر و می، برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

کارناوال

ونیز

کارناوال، فستیوالی جذاب و مهم در ونیز که در ماه فوریه برگزار می‌شود، به‌خاطر ماسک‌های خلاقانه و مسحورکننده‌اش، در سراسر جهان مشهور است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

وگا لانگا (Voga Longa)

ونیز

وگا لانگا یک مسابقه کایاک‌رانی در مسیر آبی شهر ونیز در مسیری ۳۰ کیلومتری تا ساحل جزیره بورانو، هر سال در ماه می با شرکت هزاران قایق پدالی، برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز

ونیز

فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز که در سال ۱۹۳۲ بنیان‌گذاری شده است، هر سال در ماه سپتامبر، برگزار می‌شود، عنوان قدیمی‌ترین فستیوال فیلم در جهان را دارد و در کنار جشنواره فیلم کن و فستیوال بین‌المللی برلین، از سه فستیوال بزرگ جهانی به‌شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به ونیز بر اساس هزینه هتل‌ها

ونیز

بهترین زمان سفر به ونیز بر اساس هزینه هتل‌ها بر طبق نمودار بالا در ماه‌های زمستانی و پاییزی است.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های ونیز

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های ونیز به شرح زیر است: 

  • سومین مقصد برتر گردشگری در ایتالیا
  • چهارمین مقصد برتر گردشگری برای ماه عسل در اروپا
  • چهارمین مقصد برتر گردشگری زمستانی در اروپا
  • هفتمین مقصد برتر گردشگری در اروپا
  • ۱۲امین مقصد برتر برای برگزاری مراسم عروسی در اروپا

ونیز؛ آب و هوا و اقلیم

ونیز

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در ونیز

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۵٫۶۳٫۸
فوریه۷٫۸۴٫۸
مارچ۱۱٫۷۶٫۱
آپریل۱۶٫۷۷٫۹
می۲۱٫۱۶٫۶
ژوئن۲۴٫۴۶٫۹
جولای۲۷٫۲۵٫۳
آگوست۲۶٫۷۶٫۹
سپتامبر۲۳٫۹۵٫۸
اکتبر۱۸٫۳۷٫۶
نوامبر۱۱٫۷۹٫۴
دسامبر۷٫۸۶٫۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در ونیز

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۵٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۴٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۴ سانتی‌گراد- ۲٫۱ سانتی‌متر۳٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر
فوریه۷٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۶٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۶٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
مارچ۱۰٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر۹٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۸٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۷٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
آپریل۱۵٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۳ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۱٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر
می۲۰ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۲۱٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر
جولای۲۶٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۲۵٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۲۵٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر
آگوست۲۶٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۲۶٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۲۶٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۲۶٫۲ سانتی‌گراد-۵٫۳ سانتی‌متر
سپتامبر۲۳٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۲۲٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۲۱٫۸ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر
اکتبر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۵٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۱۴٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۱۲٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر
نوامبر۱۰٫۱ سانتی‌گراد- ۹ سانتی‌متر۸٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۵ سانتی‌متر۶٫۸ سانتی‌گراد- ۸٫۱ سانتی‌متر۵٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر
دسامبر۶٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۵٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۴٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در ونیز

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به ونیز برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۲۷۸-۱۳۶
فوریه۳۹۹-۱۹۶
مارچ۶۱۳۵-۲۱۷
آپریل۱۱۱۸۲۲۸۹
می۱۵۲۲۵۳۲۸
ژوئن۱۸۲۶۸۳۴۸
جولای۲۰۲۸۱۲۳۳۷
آگوست۱۹۲۸۱۳۳۵۷
سپتامبر۱۷۲۵۹۳۰۵
اکتبر۱۲۲۰۳۲۸۷
نوامبر۸۱۳۲-۲۰۹
دسامبر۴۹۴-۱۶۸

حداقل و حداکثر دما در ونیز

هزینه روزانه توریستی در ونیز

هزینه یک روز اقامت در ونیز حدودا ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به ونیز سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در ونیز انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه