رستوران های بازل، طعم لذیذ غذاهای بین المللی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
رستوران های بازل، طعم لذیذ غذاهای بین المللی

بازل سوئیس، جاذبه‌های متعددی دارد که در این بین، رستوران‌هایی نظیر شلوس بوتمینگن، فولکس هاوس، شلوسل زونفت، ماتیس و... نقش مهمی در جذب گردشگر دارند.

بازل را بیشتر به‌عنوان یک شهر هنری می‌شناسند، اما رستوران‌های فوق‌العاده آن نیز کاملا در خور توجه هستند. رستوران‌های باکلاس و درجه یک بازل، بهترین سرآشپزها را دارند و از مهمانان خود با خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی پذیرایی می‌کنند. چنانچه با ما همراه باشید، با این رستوران‌ها آشنا خواهید شد.

۱شلوس بوتمینگن

رستوران های بازل

منوی کامل و منحصربه‌فرد، غذاهای کلاسیک فرانسوی، محیط زیبا و رویایی قلعه بوتمینگن و یک عمارت قرون وسطایی تنها بخشی از ویژگی‌های رستوران «شلوس بوتمینگن» (Schloss Bottmingen) به‌شمار می‌رود. این رستوران از چندین سالن غذاخوری تشکیل شده که هر یک ویژگی خاص خود را داشته و حس شکوه شاهانه را القا می‌کند. از آنجا که این رستوران در مرکز یک پارک زیبا و آرام‌ قرار گرفته، یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

۲فولکس هاوس

رستوران های بازل

رستوران دلباز و پر از نور «فولکس هاوس» (Volkshaus) را یکی از مشهور‌ترین استودیو‌های طراحی معماری سوئیس، «هرزوگ و دومورون» (Herzog & de Meuron) طراحی کرده است. در فضای داخلی آن شاهد ترکیب جالب نیمکت‌های سبز، میزهای چوبی کوچک، حباب‌های آویزان چراغ‌ها و آینه‌های بزرگ خواهید بود که با ارائه‌ی غذاهای ساده اما خوشمزه و سنتی همراه است. باغ رمانتیکی نیز دارد که مکانی ایده‌آل برای دورهمی‌های دوستانه در فضای سرسبز است. این رستوران به‌طور مداوم میزبانی کنسرت‌های موسیقی و نمایش را برعهده دارد، همین دلیل دیگری است که بازدید از این مکان خاص را جزو واجبات می‌کند

۳شلوسل زونفت

رستوران های بازل

رستوران «شلوسل زونْفْت» (Schlüsselzunft) در یک ساختمان تاریخی در مرکز شهر واقع شده که قدیمی‌ترین بنای بازل به حساب می‌آید و در اصل در سال‌های اولیه قرن ۱۴ ساخته شد. افرادی که به دنبال غذاهای سریع و باکیفیت هستند، جای مناسبی را انتخاب کرده‌اند. این رستوران با غذاهایی نظیر راویولی خانگی با سیر، استیک فیله آنگوس با سیب زمینی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. از ویژگی‌های بارز و منحصربه‌فرد آن می‌توان به سالن غذاخوری باشکوه و بزرگی اشاره کرد که در طبقه‌ی اول قرار دارد و تزئینات کاشی‌‌کاری روی تنور بزرگ همچون یک اثر هنری خودنمایی می‌کند.

۴ماتیس

رستوران های بازل

رستوران «ماتیس» (Matisse) اخیرا موفق به کسب ستاره میشلن شده است و افراد خوش‌شانسی که در این محل غذا خورده‌اند، در هر لقمه‌ی غذای خود، شکوه و کلاس آن را درک کرده‌اند. آشپزی به‌عنوان یک هنر تلقی شده و هر وعده غذا مانند یک شاهکار هنری چیدمان می‌شود. ترکیب خلاقانه و شگفت‌انگیز مواد تشکیل‌دهنده منجر به خلق طعم‌های بی‌نظیر شده است. همه این‌ها هنر دست سرآشپز «اریک شروتر» (Erik Schroter) است که فوت کوزه‌گری او، استفاده از گیاهان است. گیاهان به‌صورت ترشی، خشک‌شده، معطر و گل‌های خوراکی از موارد اصلی آشپزی در این رستوران به حساب می‌آید.

۵آتلیه

رستوران های بازل

رستوران «آتلیه» (Atelier) در هتل «تایفل هوف» (Teufelhof) قرار دارد. این رستوران مثل یک استودیوی هنری، مکانی غیرقابل پیش‌بینی و بی‌قانون است، به محض اینکه غذاهای روزانه رستوران تمام می‌شود، سرآشپز آن دور جدیدی از غذاها را برای مهمانان آماده می‌کند. از مهمانان نیز خواسته می‌شود که خلاق باشند و منوی خود را خلق کنند. روی یکی از دیوارها تعمدا یک اثر هنری نیمه‌کاره گذاشته‌اند که کار هنرمندی محلی است و مشتریان می‌توانند بخشی از آن را تکمیل کنند. در این رستوران انتظار غذاهای بین‌المللی با طعم‌های خوشمزه را داشته باشید.

۶شوول بلان

رستوران های بازل

رستوران «شووَل بلان» (Cheval Blanc) با دو ستاره میشلن و سرآشپز معروفش می‌تواند لذت یک غذای معرکه را تضمین کند. منوی این رستوران با غذاهای وسوسه‌انگیزی مانند میگوی ترد با کاری یا ماهی آتلانتیک با بروکلی، غذاهای مدیترانه‌ای را در کنار منطقه‌ی کوهستانی سوئیس به مهمانان خود پیشکش می‌کند. سالن غذاخوری هم به همان اندازه‌ی غذاها، باکلاس و لوکس است، هر چند بهترین نقطه برای یک شام دل‌انگیز قطعا تراس روباز این رستوران است که مناظر تماشایی راین را پیش روی شما قرار می‌دهد.

۷ریویرا

رستوران های بازل

شهر بازل هر سال میزبان فستیوال هنری آرت بازل است که بی‌شک یکی از پرطرفدارترین نمایشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. رستوران «ریویرا» (Rhywyera) نیز از این واقعه‌ی مهم جا نمانده و نقاشی‌های فوق‌العاده‌ای را روی همه دیوارهای خود به نمایش می‌گذارد که به جذابیت فضای باشکوه و دوستانه‌ی آن اضافه می‌کند. غذا خوردن در فضای باز این رستوران واقعا عالی است، چرا که چشم‌اندازی دلپذیر به رودخانه راین دارد. غذاهای این رستوران تحت تاثیر آشپزی فرانسوی و ایتالیایی بوده و منوی آن شامل ریزوتو با کنگر فرنگی و میگو، سبزیجات و دسر پارفه و... می‌شود.

۸بلین دکوه

رستوران های بازل

در رستوران «بلین دکوه» (Blindekuh) باید در تاریکی غذا بخورید و طعم اصلی غذا را حس کنید. مهمانان به اتاق غذاخوری هدایت می‌شوند که کاملا تاریک است و پیش‌خدمت‌ها از آن‌ها پذیرایی می‌کنند. هدف این است که مهمانان را حتی در انتخاب غذا شگفت‌زده کنند. فضای دلباز و دنجی با صندلی‌های راحت و البته روشن، قبل یا بعد از شام انتظار مهمانان را می‌کشد.

۹نون

رستوران های بازل

 رستوران «نون» (Noohn) با ترکیبی از غذاهای اروپایی و آسیایی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. از ویژگی این رستوران باکلاس می‌توان به تنوع غذاها اشاره کرد. در این رستوران شاهد تلفیق چندین فضا زیر یک سقف و طراحی خارق‌العاده خواهید بود. یک سالن راحت و شیک در ورودی رستوران قرار دارد که با نیمکت و میزهای کوچک از افراد در حال انتظار استقبال می‌کند. در ادامه وارد بخش اصلی رستوران خواهید شد، افراد عاشق سوشی می‌توانند به سوشی بار مراجعه کنند و از مراحل تهیه سوشی، ساشیمی و سایر غذاهای خوشمزه لذت ببرند. باغ روباز یا تراس بام این رستوران برای صرف یک شام خوشمزه و تماشای مناظر شهر دلچسب خواهد بود.

۱۰تیبیتس

رستوران های بازل

رستوران «تیبیتس» (Tibits) به اندازه‌ی یک فست‌فود، سریع و همچون یک کافه، راحت و دنج است. اینجا یک رستوران زنجیره‌ای است که غذاهای گیاهی و خام گیاهخواری نظیر سالاد، سوپ، آبمیوه و دسر سرو می‌شود. استفاده از ماهی تازه، محصولات محلی و به روز شدن مداوم منوها با بیش از ۴۰ غذای فصلی از مزایای این رستوران محسوب می‌شود. با این حال، فضای آرام‌بخش تیبیتس بهترین ویژگی آن است. ساختمان دو طبقه، طراحی کاملا تیره و گرم باعث شده مکانی عالی برای ملاقات دوستان و گپ و گفت در محیطی آرام و دوستانه باشد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه