دیدنی های هانوی؛ آمیزه ای از معماری شرقی و غربی

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی یکشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
دیدنی های هانوی؛ آمیزه ای از معماری شرقی و غربی

هانوی مملو از ساختمان‌ها و بناهای تاریخی است که بیشتر آن‌ها یادگار جنگ‌های ویتنام هستند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ به‌روزرسانی شده است.

هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور ویتنام است که هزاران سال پیش توسط چینی‌ها به وجود آمده است و بیشتر جاذبه‌های توریستی کشور ویتنام نیز در این شهر قرار دارد. این شهر همچنین مدت زیادی تحت سلطه فرانسویان بود و به همین دلیل عنوان شهری با آمیزه‌ای از معماری شرقی و غربی را از آن خود کرده است. هانوی مملو از ساختمان‌ها و بناهای تاریخی است که بیشتر آن‌ها یادگار جنگ‌های ویتنام هستند. علاوه بر این ساختمان‌های تاریخی، دریاچه‌های چشم‌نواز و پارک‌های زیبای فراوانی نیز در این شهر یافت می‌شوند. در این مطلب سعی داریم برخی از دیدنی‌های جذاب و توریستی پایتخت زیبای ویتنام را به شما نشان دهیم. 

دریاچه هوان کیم (Hoan Kiem Lake)

ساختمان تاریخی هانوی کنار دریاچه هوان کیم

دریاچه افسانه‌ای و اسرار‌آمیز هوان‌کیم یا دریاچه شمشیر، از جاهای دیدنی هانوی است. این دریاچه مکانی زیبا و دیدنی و جایی مناسب برای پیاده‌روی و ورزش‌های صبحگاهی محسوب می‌شود. برج تاریخی تاپ‌روآ (Thap Rua Tower) که ظاهری شبیه به معبد دارد نیز در وسط دریاچه جای خوش کرده است و از اماکن توریستی شهر هانوی به حساب می‌آید. بعضی اوقات می‌توانید لاک‌پشت‌هایی را که در این منطقه شنا می‌کنند، از نزدیک ببینید.

معبد انگوک (Ngoc Son Temple)

مسیر ورودی به معبد انگوک

معبد انگوک در محیطی آرامش‌بخش و بسیار دلنشین وسط دریاچه هوان‌کیم واقع شده است. از داخل این معبد می‌توانید چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از این دریاچه زیبا داشته باشید.

موزه زندان هوا لو (Hoa Lo Prison)

پرچم ویتنام در مقابل موزه زندان هوا لو

زندان هوا‌ لو یکی از مخوف‌ترین زندان‌های جهان است که در ابتدا برای شکنجه زندانیان سیاسی مورد استفاده فرانسوی‌ها قرار می‌گرفت. بعدها این زندان به دست ویتنامی‌ها افتاد و به محلی برای شکنجه زندانیان آمریکایی تبدیل شد. این زندان مخوف در دهه ۹۰ میلادی تخریب شد و باقی‌مانده آن، امروزه تبدیل به موزه‌ای شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

محله قدیمی هانوی (Hanoi Old Quarter)

موتور سیکلت ها در محله قدیمی هانوی

محله قدیمی هانوی در نزدیکی رودخانه هوان‌کیم (Hoan Kiem) قرار گرفته است و بافت تاریخی و قسمت سنتی این شهر محسوب می‌شود. در این محله می‌توانید لباس محلی ببینید، غذاهای محلی بچشید، فرهنگ محلی را احساس کرده و آرایش و معماری سال‌های دور در هانوی را تماشا کنید. در خیابان‌های این محله قدیمی همچنین می‌توانید اجناس رنگارنگی نظیر پارچه، زیورآلات و کالاهای دیگر را با قیمت‌های ارزان خریداری کنید.

معبد لیتراچر (The Temple of Literature)

فضای سبز و مسیر تردد در معبد لیتراچر

معبد لیتراچر، اولین دانشگاه و قدیمی‌ترین ساختمان کشور و نماد نفوذ «کنفوسیوس» بر ویتنام است. این معبد در ۱۰۷۰ میلادی بنا شده و نمونه‌ای فوق‌العاده از معماری سنتی ویتنام به شمار می‌رود. جالب است بدانید که تصویر این معبد زیبا بر روی یکی از اسکناس‌های این کشور نیز وجود دارد.

موزه مردم شناسی ویتنام (Vietnam Museum of Ethnology)

سردر ورودی موزه مردم شناسی ویتنام

موزه مردم‌شناسی ویتنام یکی از معروف‌ترین موزه‌های شهر هانوی است. با ساختمان‌ها و بناهایی که در این موزه قرار گرفته، می‌توانید به خوبی معماری شهر هانوی را لمس کنید. همچنین می‌توانید اقوام مختلف ویتنامی را با شباهت‌ها و تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، در این موزه تماشا کرده و تاریخ شهر هانوی را در آن مرور کنید. در کل این موزه اطلاعات جالب و کاملی در باب آداب، فرهنگ و تاریخ قومیت‌های مختلف ویتنام را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

چوآتران کواک یکی از بزرگ‌ترین معابد شرق آسیا است

معبد چوآتران کواک (Chua Tran Quoc)

معبد چوآتران کواک معبدی تماشایی در شهر هانوی است و از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معابد ویتنام به شمار می‌رود. اگر به هانوی سفر کردید، این معبد زیبا را حتما در لیست بازدیدهای خود قرار دهید.

مقبره هو چی مین (Ho Chi Minh Mausoleum)

گلدان های گل در مقابل مقبره هو چی مین

«هو چی مین»،‌ رئیس جمهور معروف کشور ویتنام بوده و مقبره او که در سه لایه ساخته شده است، از جاهای دیدنی ویتنام و اماکن توریستی شهر هانوی به حساب می‌آید. امروزه قسمت پایینی این مقبره برای برگزاری کنفرانس‌های بزرگ ویتنام استفاده می‌شود.

کاخ رئیس جمهوری هو چی مین (Ho Chi Minh Presidential Palace)

نمای زرد رنگ کاخ رئیس جمهوری هو چی مین

کاخ رئیس جمهوری «هو چی مین» یک کاخ تاریخی زیبا است که از باغ‌های زیبا و بسیار دیدنی برخوردار است. این کاخ از جاذبه‌های توریستی و پرطرفدار شهر هانوی است.

کلیسای سن ژوزف (St. Joseph’s Cathedral)

سازه مرتفع کلیسای سن ژوزف

کلیسای سن ژوزف با معماری خاص و منحصر‌به‌فردش، یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی شهر هانوی است. این کلیسای زیبا در ناحیه قدیمی شهر در نزدیکی دریاچه چشم‌نواز هوان‌کیم قرار گرفته است و قدمت ساخت آن به سال ۱۸۸۶ میلادی باز می‌گردد.

دریاچه وست (West Lake)

دورنما و منظره شبانه دریاچه وست

دریاچه وست یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر هانوی و بزرگ‌ترین دریاچه آن است که در یک منطقه روستایی واقع شده است. سواحل زیبای این دریاچه و باغ‌های اطراف آن،‌ مکانی فوق‌العاده برای استراحت، تفریح و گشت و گذار است. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه