برگزاری رالی گردشگری حرم تا حرم در اسفندماه

سیامک احدی
سیامک احدی دوشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
برگزاری رالی گردشگری حرم تا حرم در اسفندماه

رالی گردشگری خانوادگی حرم تا حرم (مشهد - کربلا) از ۴ تا ۷ اسفند ۹۶ برگزار می‌شود.

«علی اصغر مونسان» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

رالی گردشگری خانوادگی حرم تا حرم (مشهد - کربلا) برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسیر زیارتی و سیاحتی دو کشور ایران و عراق برگزار ‌می‌شود.

مونسان با اشاره به اهمیت ویژه مسیر مشهد تا کربلا در صنعت گردشگری و تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و عراق، گفت:

این مسیر یکی از کریدورهای پر تردد ترافیکی شناخته می‌شود و سالانه جمع کثیری از مردم دو کشور به قصد زیارت ائمه معصومین از آن عبور می‌کنند.

وی افزود:

در این رالی معرفی جاذبه‌های سیاحتی مسیر حرم تا حرم و نگاه دقیق و کارشناسانه در حوزه آموزش ایمنی جاده‌ای، مورد تأکید و توجه قرار خواهد گرفت و با کنترل دقیق و حرفه‌ای، رانندگان به رعایت قوانین، رانندگی ایمن و ارتقای آستانه صبر و تحمل، ترغیب خواهند شد.

مونسان ادامه داد که سنجش و ارتقای استقامت و پایداری رانندگان در طول مسابقه، جهت‌یابی، ردیابی و محاسبات دقیق به منظور رسیدن به موقع به مراکز کنترل و در نتیجه کمک به امر ترافیک، آموزش رانندگی صحیح و مطمئن با اجرای تمام قوانین راهنمایی و رانندگی، تعمیرات اتومبیل با حداقل امکانات و حداقل زمان در حین مسابقه، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و سنت‌های مردم بومی مناطق مختلف کشور و سرعت انتقال و تصمیم‌گیری به موقع برای پیشگیری از حوادث و تصادفات از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری رالی حرم تا حرم است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه این رالی با مشارکت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی برگزار می‌شود، یادآور شد:

رالی حرم تا حرم روز جمعه ۴ اسفند ماه با شرکت ۵۰ دستگاه خودرو از حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد آغاز می‌شود و پس از طی حدود ۲ هزار کیلومتر با عبور از شهرهای سمنان، بروجرد، ایلام و مهران، ۷ اسفندماه در شهر کربلا، مقابل حرم مطهر امام حسین (ع) به پایان می‌رسد.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه