۴ هتل لوکس مالدیو، بهشت روی زمین (قسمت دوم)

سودا سلیمی
سودا سلیمی پنجشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
۴ هتل لوکس مالدیو، بهشت روی زمین (قسمت دوم)

مالدیو یکی از کم‌جمعیت‌ترین کشورهای جهان و در عین حال در سال‌های اخیر یکی از لوکس‌ترین مکان‌های پیشنهادی برای مسافرت است.

مقاله‌ی مرتبط:

برای رهایی از استرس‌های زندگی شهری و تجربه‌ی ساحل آرام، هوای مطبوع و اقیانوسی آبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر، مالدیو است. امروزه برای آسایش و رفاه بیشتر مسافرانی که به مالدیو سفر می‌کنند، هتل‌های لوکسی در این منطقه به بهره‌برداری رسیده‌ است.

هتل های مالدیو

۳. جزیره مهمانی، «فینولهو» (Finolhu)

در واقع این جزیره برای مهمانی نیست. بلکه در این جزیره از داخل اتومبیل گرفته تا آبگرم و در اماکن عمومی، صدای موسیقی انواع خواننده‌ها به گوش می‌رسد. آتش‌بازی و آکروبات‌باز‌های روی استخر اصلی جزیره دیده می‌شوند. به‌طور خلاصه فینالهو دومین جزیره‌ی کوچک مالدیو است (دیگری «آمیلا فوشی» (Amilla Fushi) محلی مناسب برای خانواده‌ها است که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد) که متعلق به دو استرالیایی است. یکی از آن‌ها سهم خود از مالدیو را از هتل «ریتی راه» (Reethi Rah) خریده است. هدف آن‌ها ایجاد محیطی شبیه به «میکونوس» (جزیره‌ای در یونان) و «سن تروپز» (شهری در فرانسه) در اقیانوس هند بود؛ خانه‌های گاه‌گلی با نقش و نگار فرهنگ بومی و مردمان غارنشین.

هتل های مالدیو

آن‌ها این فضا را در این جزیره ایجاد کردند و نباید از انصاف گذشت که این جزیره یکی از سه جزیره‌ی مورد تایید یونسکو است که منطبق با شرایط بیوسفر کره‌ی زمین است. به همین علت است که هندوهای بسیاری برای سفر این منطقه را انتخاب می‌کنند.

چند نکته در مورد فینالهو حائز اهمیت است. در فصولی از سال که تعداد گردشگران کم است، قیمت اتاق یک تخته در این جزیره از ۲۶،۰۰۰،۰۰۰ ریال (۸۵۰ دلار) شروع شده و بنا به شرایط هتل بیشتر هم می‌شود. اتاق‎‌ها معماری چوبی و بسیار زیبایی با حمام‌های فضای آزاد، سقف‌های چوبی و درختان ساحلی نخل دارند. غذا به صورتی زیبا سرو می‌شود، از تاکوهای ترد گرفته تا بادمجان‌های پرادویه.

۴. جزیره چهار فصل خصوصی، «وواواه» (Voavah)

این جزیره یکی از جزایر شخصی مالدیو است که دو تا از هتل‌های زیبای مالدیو «کودا هورا » (Kudaa Huraa) و «لاندا گریوارو» (Landaa Giraavaru) در آن قرار دارند. مکانی برای حدود ۲ تا ۲۲ نفر که آشپز مخصوص، خدمه، آبگرم، موتور مخصوص و غواص خصوصی خود را دارند.

هتل های مالدیو

وواواه در دسامبر افتتاح شد و مخصوص اشخاصی است که جشن مهمی دارند و در حدی ثروتمند هستند که مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای یک شب اقامت در این جزیره برای آن‌ها مناسب است. ویلاها از ۳ بخش جداگانه برای استراحت خود مسافران، دوستان و قسمت جشن طراحی شده‌اند. خانه‌ی ساحلی هم قسمت نشیمن و غذاخوری خود را دارد و  حال و هوای خودمانی‌تر دارد. ویلاهای شمال جزیره با اتاق خواب اصلی که ۲۰۰ درجه اطراف آن منظره‌ی بی‌انتهای اقیانوس و دو اتاق خواب روی آب واقعا بی‌نظیر هستند.

وواواه حدود ۹۵۰ متر طول و  ۳۲۰ متر عرض دارد و یکی از زیباترین نقاط جهان است.

این جزیره کاملا شخصی و مطابق میل مسافران است. پنکیک در نیمه شب میل دارید یا کشتی کروز برای سفری روی آب می‌خواهید؟ همه خواسته‌های شما در این جزیره برآورده خواهد شد. کلاس آموزش درست کردن پیتزا برای کودکان زمانی که بزرگسالان مشغول سرگرمی‌های دیگر هستند و... . فقط کافی است یک روز به آن‌ها فرصت دهید تا هرچه را می‌خواهید برنامه‌ریزی کنند.

هتل های مالدیو

مسافران این جزیره به هرکدام از برنامه‌های تفریحی یا رستوران‌های لاندا گریوار هم می‌توانند ملحق شوند. وقتی که صبح زود در ساحل این جزیره‌ی زیبا قدم می‌زنید و کهکشان راه‌شیری را در آسمان تماشا می‌کنید باورش سخت است که برای تجربه‌ی یک شب دیگر باید ۱۰ میلیارد ریال (۳۶،۰۰۰ دلار) دیگر هزینه کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه