لندن را از فراز آسمان ببینید

بهاره غنچه
بهاره غنچه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
لندن را از فراز آسمان ببینید

لندن یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است که عکاسان بسیاری سعی در خلق عکس‌هایی چشم‌گیر از آن دارند. در این مقاله این شهر را از نگاه عکاس هوایی بر فراز آسمان می‌نگریم.

لندن از یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در جهان است. شهری با قدمت تاریخی که که جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است، از آثار و بناهای تاریخی گرفته تا معماری‌های مدرن و جذاب. این شهر در دل خود عکاسان آماتور و حرفه‌ای بسیاری دارد. گردشگران بسیاری نیز برای عکاسی از زیبایی‌های این شهر هرساله به آن سفر می‌کنند. اما عکس‌های زمینی را فراموش کنید؛ تصور کنید مانند یک پرنده در اوج آسمان می‌خواهید به این شهر نگاه کنید. در این مقاله کارهای عکاس هوایی را می‌بینیم که دیدی متفاوت از این شهر به ما می‌دهد.

جیسون هاوکس عکاس بریتانیایی است که در زمینه‌ی عکس‌های هوایی شهرت دارد. او از بریتانیا و نقاط مختلفی در جهان نزدیک به بیست سال است که عکاسی هوایی می‌کند. با برندها و شرکت‌های بزرگی هم‌چون اپل، آمازون، ردبول، نایک و ... همکاری داشته و نزدیک به ۵۰ کتاب عکاسی هوایی نیز از او منتشر شده است.

لندن

خارق‌العاده‌ترین کارهای او شهر لندن را در بر می‌گیرد. او عکس‌های خود را از لندن در هلی‌کوپتر دوموتوره (AS۳۵۵) و از فراز آسمان گرفته است. این هلی‌کوپتر می‌تواند حدودا ۷۰۰ متر از سطح زمین ارتفاع بگیرد. او از مشهورترین جاذبه‌های شهر لندن در سال ۱۳۹۴ همچون پل لندن و برج شارد لندن عکاسی کرده است. آثار او از لندن شامل پارک‌ها، زمین‌های بازی و آسمان‌خراش‌ها می‌شود.

هر چند در ۲۰ سال گذشته او به عکاسی هوایی مشغول بوده اما عکس‌هایی که او از لندن از زاویه‌هایی متفاوت خلق کرده است بسیار محبوب شده‌اند. برای ثبت این تصاویر بارها مجبور شده است که در شرایط خطرناکی قرار بگیرد و گاهی خود را از پنجره هلی‌کوپتر بیرون ببرد.

لندن

هاوکسون معتقد است که نمای شهر در هوای گرگ‌و‌میش خارق‌العاده می‌شود. او لندن را به خاطر پارک‌های زیبا و آسمان‌خراش‌های نفس‌گیرش می‌پسندد و آن را شهری پر از تنوع برای عکاسی می‌داند و بیشتر عکس‌های خود را از این شهر در هنگام غروب آفتاب و گرگ‌و‌میش خلق کرده است.

هرچند هاوکسون در شهرهای مختلفی در جهان عکاسی کرده، اما بیشترین عکس‌های او متعلق به لندن است. او معمولا در هوای گرگ‌و‌میش عکاسی می‌کند و معتقد است که پرواز محدودیتی ندارد و انتخاب‌های زیادی برای عکاسی خواهید داشت، هرچند پیدا کردن زاویه‌ی مناسب بسیار سخت خواهد بود.

لندن

بیشترین ارتفاعی که او عکاسی کرده، ۶۰ هزار متر از سطح زمین در هوایی سرد و با استفاده از ماسک‌های اکسیژن بوده است. او معمولا برای انجام هر عکاسی چندین روز برنامه‌ریزی می‌کند اما اگر ارتفاع عکس‌ها زیر ۱۵۰ متر باشد بدون صرف زمان اضافی و بی‌دردسرتر عکاسی می‌کند.

او معتقد است آسمان در عکس‌ها نقش بسزایی دارد. بارها از یک منطقه عکس‌های متفاوتی را باتوجه به نور خورشید گرفته است و علت آن را نوع ابرها می‌داند. معماری‌های جدید در لندن برایش شگفت‌انگیز هستند و پرواز بر فراز آن‌ها و عکاسی از زاویه‌ای که کمتر کسی می‌تواند آن را تجربه کند، برایش کاری دوست‌داشتنی است.

۱. زمین بازی کریکت

لندن

عموما عکس‌هایی که از زمین‌های بازی گرفته می‌شود همگی از پایین و از جلوی جمعیت بوده، اما این بار این عکس ازدحام را در این زمین به گونه‌ی دیگری به تصویر کشیده است.

۲. هتل ادواردین

لندن

عکسی جذاب از ساخت شعبه جدید هتل ادواردین در میدان لستر لندن که عظمت ساخت و ساز را به رخ می‌کشد.

۳. پل لندن

لندن

عکسی هوایی از پل بازسازی شده لندن که نمایی خارق‌العاده از قطارها را نشان می‌دهد.

۴. مرکز تلویزیون بی‌بی‌سی

لندن

عکسی از بالای مرکز تلویزیونی شبکه بی‌بی‌سی که در حال حاضر تبدیل به آپارتمان و دفاتر اداری شده است.

۵. رودخانه تایمز

لندن

عکسی هوایی از یکی مناطق اصلی و شلوغ شهر که رودخانه تایمز را به خوبی نشان می‌دهد.

۶. کنسرت جاستین بیبر

لندن

عکس چشم‌نوازی از کنسرت جاستین بیبر در پارک هاید که ازدحام طرفداران بی‌شمار را نشان می‌دهد.

۷. ساختمان‌های سنت‌گیلز

لندن

ساختمان‌های سنت‌گیلز لندن که توسط طراح ایتالیایی رنزو پیانو طراحی شده‌اند.

۸. آسمان خراش‌های لندن

لندن

تصویر نفس‌گیری از آسمان خراش‌های مشهور شهر لندن هم‌چون لیدن‌هال، گرکین و اسکالپل که توسط جیسون هاوکسون ثبت شده‌اند.

۹. نمایی از لندن

لندن

تصویری هوایی از شهر لندن که زیبایی این شهر را دو چندان نمایش می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع Dailymail

دیدگاه