جهان دفتر کار شما خواهد بود!

بهاره غنچه
بهاره غنچه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
جهان دفتر کار شما خواهد بود!

تصور کنید که بدون نگرانی نسبت به محیط کارتان بتوانید آزادانه سفر کنید و در هر شهر یا کشوری به بهترین دفتر کار دسترسی داشته باشد.

امروزه بسیاری از افراد با گسترش تکنولوژی، موبایل‌ها و فضاهای کاری مشترک به فریلنسری روی آورده‌اند. شغل محبوبی که هیچ قید و بند مکانی ندارد، می‌توانید آزادانه سفر کنید و پول دربیاورید. در کشورهای مختلفی امکاناتی فراهم شده است تا در هر نقطه‌ای از زمین در سفر بتوانید به بهترین دفتر کار دسترسی داشته باشید.

دفترکار

دسترسی از راه دور

دفترکار

در سال‌های گذشته افرادی که سفرهای کاری انجام می‌دادند مدت زمانی را نیز برای تفریح در محل سفرشان مشخص می‌کردند اما با گسترش اقتصاد آنلاین زمینه کاری متفاوتی در جهان شکل گرفت که از راه دور و در هر حالی، افراد بتوانند کار کنند. این وضعیت منجر به افزایش چشم‌گیر آزادکاران یا فریلنسرها شد که بسیاری از آن‌ها تحصیلات آکادمیک، ذهن خلاق یا توانایی‌های کار در زمینه وب دارند. این افراد می‌توانند در حالی که در ساحل تایلند هستند نویسندگی کنند، در کافه‌ای در آمستردام طراحی گرافیک انجام دهند یا حتی زمانی که در هواپیما هستند کدنویسی کنند.

دفترکار

روز به روز صنایع مختلف خواهان دورکاری و آزادکاری می‌شوند. درحال حاضر ۳۴ درصد از نیروی کار آمریکا فریلنسر هستند و احتمال می‌رود تا سال ۱۳۹۸ این جمعیت به ۴۰ درصد برسد. بحران اقتصادی سال ۱۳۸۶، گسترس تلفن‌های همراه و فضاهای ابری، گسترش شبکه‌های اجتماعی منجر به شکل‌گیری نسل آزادکاران یا فریلنسرها شد.

سایت‌های کاریابی

دفترکار

اگر ده سال پیش کسی می‌خواست فریلنسر باشد، نیاز به برقراری تماس و واسطه با کارفرما داشت اما امروزه فریلنسرها از طریق سایت‌های کاریابی می‌توانند مستقیما با کارفرماها در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنند آن هم بدون واسطه. تمامی افراد در سرتاسر جهان در هر سنی با هر شغل ثابتی می‌توانند دورکاری نیز بکنند. دانشجویان، بازنشستگان، خانواده‌های جوان همگی فرصت این را خواهند داشت تا به بهترین فرصت‌های دورکاری در جهان دست یابند. آزادکاری منجر شده است تا بدون اینکه از کسب درآمد و شغل خود عقب بمانید، بتوانید در جهان سفر کنید، زمان خود را برنامه‌ریزی کنید و به موقع در سفر کار کنید و هم گردش کنید.

فضاهای کاری مشترک

دفترکار

درحقیقت امروزه هر مکانی می‌تواند برای شما دفتر کار باشد، لابی هتل، کافه یا حتی نیمکت یک پارک. این افزایش دورکاری‌ها منجر شده است تا فضاهای کاری مشترکی نیز ایجاد شود. در این فضاهای کاری مشترک در محلی راحت با وای‌فای نامحدود، دسترسی به چاپ‌گر و قهوه رایگان هر کسی می‌تواند کار کند. در چنین فضاهای کاری مشترکی فریلنسرها می‌توانند باهم آشنا شوند و تبادل نظر کنند. معمولا این محل‌های کاری روزانه، ماهانه و حتی سالانه به آزادکاران اجاره داده می‌شود. هم‌اکنون در کشورهای مختلفی در جهان توسعه فضاهای کاری مشترک رو به رشد است.

دفترکار

این فضاهای کاری را در نیویورک، لندن، برلین و آمستردام پیدا خواهید کرد اما وجود این فضاهای کاری برای کوله‌گردان که محل ثابتی ندارند نیز محبوب است. به خاطر هزینه کم زندگی، مدارس بین‌المللی و استقبال از جوامع مهاجر اوباد در بالی و مادلین در کلمبیا از مکان‌های محبوب فریلنسرها هستند. چیانگ‌مای در تایلند که به خاطر معابد بی‌نظیرش شهرت دارد امروزه به عنوان مرکز مسافران تکنولوژیکی شناخته می‌شود، به خاطر طبیعت فوق‌العاده‌اش و روابط دوستانه‌اش با اروپا از مراکز محبوب سفر و کار بین فریلنسرها است.

محبوب‌ترین فضاهای کاری مشترک در جهان

دفترکار

با توجه به گسترش این دورکاری‌ها و علاقه افراد به سفر و گردش در جهان در کشورهای مختلفی فضاهای کاری مشترکی را با امکانات بالا برای مسافران ایجاد کرده‌اند. در فهرست زیر محبوب‌ترین فضاهای کاری مشترک در جهان را برای شما معرفی می‌کنیم تا اگر فریلنسر هستید و سفری در راه دارید بدون نگرانی با بهترین امکانات به برنامه‌های کاری خود رسیدگی کنید.

۱. بتاهوس، برلین، آلمان

۲. پون اسپیس، چیانگ مای، تایلند

۳. لپ تاپ، پاریس، فرانسه

دفترکار

۴. مزرعه، نیویورک، آمریکا

۵. کووو ۳۶۰، رم، ایتالیا

۶. کیندر استودیو، ملبورن، استرالیا

۷. کلبه تفکر، آمستردام، دور

۸. هوبود، اوباد، بالی

۹. اونداس، مادلین، کلمبیا

مطالب مرتبط:

منبع Lonely Planet

دیدگاه