۴ هتل لوکس مالدیو، بهشت روی زمین (قسمت اول)

سودا سلیمی
سودا سلیمی چهار شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
۴ هتل لوکس مالدیو، بهشت روی زمین (قسمت اول)

امروزه یکی از جذاب‌ترین نقاط برای مسافران مالدیو است. در این کشور انواع هتل‌های لوکس را در مناظری خارق‌العاده می‌توانید تجربه کنید.

شاید از دنبال کردن اخبار سفر به این نتیجه رسیده باشیم که سفر به مالدیو در سال ۲۰۱۷ میلادی فکر بسیار خوبی است. مالدیو با جمعیتی حدود ۳۷۵۰۰۰ نفر از ۲۶ جزیره که در اقیانوس هند پخش شده‌اند، تشکیل شده است.

هتل های مالدیو

در اولین انتخابات دموکراتیک و چند حزبی این کشور در سال ۲۰۰۸ میلادی، رئیس‌جمهوری سابق این کشور به نام محمد نشید انتخاب شد. او در سال ۲۰۱۲ میلادی به‌علت کمک به تروریسم و کودتای نظامی به زندان رفت و از مالدیو اخراج شد. (در نهایت از انگلیس درخواست پناهندگی کرد.)

مالدیو هنوز هم کشوری جمهوری و دموکراتیک است و قوانین اسلامی در حکومت و اجتماع حکم‌فرما است. زمانی که کشور مشترک‌المنافع انگلیس این کشور را در سپتامبر سال گذشته به‌علت افزایش فقر مردم تهدید کرد، رئیس جهمور فعلی، آقای عبدالله یمین برای حل مشکل داوطلب شد.

این کشور را مشکلات و مخاطرات محیطی بسیاری تهدید می‌کند. با ارتفاع ۱/۲ تا ۱/۸ متر بالاتر از سطح آزاد دریا قابل تصور است که اگر آب شدن یخچال‌های قطبی با همین روند پیش برود در اواخر قرن حاضر این کشور به زیر آب فرو خواهد رفت.

گذشته از همه این اخبار بد، مراقبت و نگهداری از محیط زیست در اولویت‌های دولت فعلی قرار دارد (مالدیو  توافق آب و هوای پاریس را امضا کرده است). در مالدیو صنعت گردشگری به‌شدت  رو به رشد است ( بیش از یک میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۶ به این کشور سفر کرده‌اند).

هتل های مالدیو

ویژگی‌های شگفت‌انگیز این منطقه باعث اشتیاق کسانی که قصد سفر ماه عسل دارند، به خاطر دریای آبی و نمایش کامل طیف رنگ آبی، سواحل سفید مالدیو می‌شود. اگر برای دیدن زندگی دریایی کنجکاو هستید، از ماهی‌های کوچک گرفته تا سفره ماهی در این منطقه همه به فراوانی یافت می‌شوند. یا اگر به‌دنبال محلی به دور از آلودگی‌ها و زندگی شهری برای خود و فرزندان‌تان هستید، این مکان بسیار مورد پسند شما خواهد بود.

در سال گذشته، یک سری استراحتگاه جدید، از شمال «جزیره‌ی نونو»، (Noonu Atoll) تا جنوب جزیره‌ی «دهالو»، (Dhaalu)، تاسیس شده است. این استراحتگاه‌ها کاملا لوکس هستند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند که سبب معروف شدن مالدیو شده‌اند. احتمالا در مالدیو شانس هرگونه سفری را که می‌خواهید، خواهید داشت.

۱. هتل دگیلدد گراند دیم (The Gilded Grand Dame)

با یک پرواز ۴۵ دقیقه‌ای از پایتخت این کشور، مالی، به «سن رجیس» (St. Regis)  می‌رسید که در جزیره‌ی شخصی «وامولی» (Vommuli Island)، با مساحت ۲۳ هکتار و پوشیده از درختان نخل قرار دارد و به‌راحتی می‌توان  با پای پیاده در جزیره از طریق راه‌های ماسه‌ای تمیز دور زد. ۷۷ ویلا که در جزیره و تالاب‌های آن پخش شده‌اند، در اینجا قرار دارند. معماران سنگاپوری می‌خواستند که زندگی دریایی در این ویلاها کرد پیدا کند، به همین علت سقف‌های شیب‌دار ویلاها که با گلدان‌های نقره‌ای زینت داده شده‌اند، شکل سفره ماهی را تداعی می‌کنند و رستوران روی آب به‌شکل نهنگ ساخته شده که انتهای باز آن مانند دهان ماهی است که نور از آنجا به داخل رستوران می‌تابد و غروب خورشید قابل رویت است.

هتل های مالدیو

هتل‌های سن رجیس تولد برند (Gilded Age New York) را در رستوران «آلبا»، (Alba) جشن می‌گیرند. آلبا رستوران مدیترانه‌ای بی‌نظیری با منظره‌ی بی‌انتهای ساحل، مصالح سنگی، شیشه‌ها و لوسترهای باشکوه است که بیشتر شبیه ایتالیا  یا «ریویرا» (Riviera) در فرانسه است نه مکانی در وسط اقیانوس هند.

قطعا در هنگام شب که این رستوران کم نور است، باز هم بسیار زیبا است. درست نزدیک ساحل، ماسه زمین را پوشانده است و ۶ میز در هوای آزاد قرار داده شده‌اند که می‌توان پیتزاهای عالی  یا «براسچتاس»، (bruschettas) که نوعی پیش‌غذای ایتالیایی است، سفارش داد. اتاق‌های تک تخته با پنجره‌های بزرگ ۶ متری گویی تابلویی از اقیانوس در آن‌ها آویزان است، رو به استخرهای شخصی قرار دارند.

در وسط جزیره یک مجتمع ورزشی زیبا قرار دارد، در این مجتمع ورزشی می‌توان از پزشک گیاهی، طب سوزنی و امکانات سالن زیبایی نیز بهره برد. این مجتمع شامل آبگرم و استراحتگاهی است که بتوان بیشتر از نور خورشید و نوشیدنی‌های مفید و طبیعی لذت برد.

چیزی که در سن رجیس بسیار درست انجام  شده، سرویس‌دهی به جا و مناسب است. قیمت یک شب اقامت در این هتل از ۵۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال (۳۰۸۵ دلار) شروع می‌شود.

۲. محل تفریح بزرگسالان، «سونوا جانی» (Soneva Jani)

هتل های مالدیو

زمانی که «سونوا فوشی»، (Soneva Fushi) در سال ۱۹۹۵ میلادی در مالدیو افتتاح شد، هتل‌های لوکس زیادی در مالدیو وجود نداشت و موسس این هتل «سونو شیوداسانی»، (Sonu Shivdasani) با تجربیات زیادی که در ساخت‌وساز داشت، موفق به انجام این کار شد. نوامبر سال گذشته (۲۱ سال بعد) سونو بزرگ‌ترین هتل مالدیو را در جزیره‌ی شمالی نونو افتتاح کرد. یک سالن بیضی با طولی حدود ۵ کیلومتر که اطرافش توسط جزایر پوشیده شده است. بزرگ‌ترین جزیره‌ی مالدیو که مساحتی حدود ۱۵۰ هکتار دارد، محلی برای ۳۲ ویلا با اندازه‌های مختلف، دو رستوران، یک باشگاه ورزش‌های آبی و غواصی و آبگرم شده است. یکی از تفریح‌های شبانه در این محل سینما در فضای آزاد است. ( از دو جزیره‌ی دیگر برای تجاربی مشابه رابینسون کروزه و طبیعت‌گردی استفاده می‌شود).

۲۴ ویلای دیگر روی آب برای فعالیت‌های اقتصادی استفاده می‌شود که راهی جداگانه از داخل جزیره به سالن اصلی دارد. سالنی چند طبقه برای فعالیت‌های دسته‌جمعی، دو رستوران و یک کافی‌شاپ، یک بوتیک و یک باشگاه ورزشی و آبگرم نیز در اینجا قرار دارد.

با الهام گرفتن از زندگی موسس این مکان، سونوا جانی، این مکان هم لوکس و هم ارگانیک است. این مکان به‌طرز شگفت‌انگیزی شیک است که با اشکال، مصالح طبیعی و روشنایی زیاد طراحی شده است. دیوارهای ویلاها چوبی و کفپوش آن‌ها از مصالح طبیعی که از سریلانکا آورده شده، ساخته شده است. تخت‌خواب‌هایی برای استراحت روزانه و حمام‌های محیط آزاد که برای شخصی‌سازی از دیوارهای چوبی کمک گرفته شده، با پله‌هایی که مستقیم به داخل آب هدایت می‌شوند نیز در این مکان تعبیه شده‌اند.

اتاق یک تخته ۶ متر طول، یک استخر و اتاق خوابی در طبقه‌ی بالا دارد. اتاق‌های دو و سه تخته هم با این ویژگی‌ها، به‌اضافه‌ی سایبان‌هایی در ساحل برای استراحت دارند.

محل اجتماع با معماری خاصی ساخته شده و دارای چند اتاق خنک برای سرو بستنی، پنیر و انواع دسر است. رستورانی برای نوشیدن انواع آب‌میوه‌های طبیعی در مقابل آشپزخانه‌ای با منوی باز که آشپز انواع غذاهای درخواستی را می‌پزد، قرار دارد. اتاق بعدی، اتاق غذاخوری به‌صورت دایره‌ای است که مجهز به تلسکوپ‌هایی برای رصد میان‌وعده‌های غذایی است. قیمت یک شب اقامت در این هتل از ۹۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال ( ۳۰۸۵ دلار) شروع می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه