در این شهرها مسافران زمان را از دست می‌دهند

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
در این شهرها مسافران زمان را از دست می‌دهند

زمان کافی به سفر اختصاص داده‌اید اما هنگام بازگشت، دوست دارید که زمان بیشتری در این شهر‌ها صرف کنید. به طور کلی باید گفت که در این شهر‌ها زمان را از دست داده‌اید.

قرار است سفر شما چند روزی طول بکشد و به اندازه‌ی کافی، زمان برای گشت و‌ گذار در بازار، دیدن آثار تاریخی و رفتن به رستوران خواهید داشت. با این حال بعد از یک هفته، می‌بینید که هنوز هم در همان شهر هستید و نمی‌توانید به این زودی آن را ترک کنید. این اتفاق ممکن است برای هر کسی پیش آید. مثلا دیده شده که برخی از مسافران که چندین مقصد را برای سفر در نظر می‌گیرند، همیشه در یکی از مقصد‌ها بیشتر می‌مانند. در این مقاله با برخی از شهر‌ها که باعث می‌شود شما زمان را از دست بدهید، آشنا خواهیم شد.

اوبود، بالی، اندونزی، آرام و بی سر‌و‌صدا

اوبود

اوبود، جایی مناسب برای مسافران خسته است تا سلامت روانی و فیزیکی خود را باز یابند. با وجود معابد مزین و رنگارنگ هندو و درختان گل‌دار در هر خیابان، این شهر محفل معنوی و آرام خود را حفظ کرده است. آب‌گرم و ماساژ که یکی از درمان‌گرهای فوق‌العاده و مقرون به صرفه است، در این شهر به وفور یافت می‌شود.

چه چیز‌هایی را باید ببینید و انجام دهید

معبد پورا تامان ساراسواتی، پشت برکه‌ای که مملو از شکوفه‌های نیلوفر آبی است، واقع شده و محلی مناسب برای تماشای رقص سنتی بالی است. حتی می‌توانید در جنگلی که پناهگاه میمون‌ها است، پیاده‌روی کنید، اما مراقب باشید. اگر هنگام پیاده‌روی در این جنگل مشغول خوراکی خوردن باشید یا چیزی در دستان‌تان باشد، طولی نخواهد کشید که آرامش شما از بین خواهد رفت. در ضمن مراقب وسایل خود هم باشید.

آنتیگوا، گواتمالا، مکانی برای یادگیری

آنتیگوا

برای رفتن به آنتیگوا، زبان اسپانیایی خود را قوی می‌کنید یا اولین گام‌ها برای یادگیری زبان را بر می‌دارید؟ خود را برای این که شگفت‌زده شوید، آماده کنید. این شهر نه تنها مدرسه‌ی مشهور اسپانیایی‌ها است، بلکه غذا، فرهنگ و خیابان‌های رنگارنگ آن نیز شما را به وجد خواهد آورد. اهمیت تاریخی آنتیگوا را با دیدن گالری، موزه‌‌ها و مکان‌های مذهبی، درک خواهید کرد.

چه چیز‌هایی را باید ببینید و انجام دهید

ده‌ها مدرسه‌ی اسپانیایی برای تحصیل و انتخاب وجود دارد که معروف‌ترین و قدیمی‌ترین آن‌ها Proyecto، Lingüístico Francisco Marroquín است. بازدید از کلیسای و صومعه‌ی متروکه در Las Capuchinas را فراموش نکنید.

سن سباستین، اسپانیا، بسیار خوشمزه

سن سباستین

سن سباستین می‌تواند بهترین تجربه از غذا خوردن در این جهان را برای شما ایجاد کند. این منطقه به غذای پینتکساس ، میان وعده‌ای لذیذ و واقعا خوشمزه معروف است. مکان‌هایی که این غذا در آن‌ها سرو می‌شود، معمولا کوچک و شلوغ هستند. مسافرانی که به خوردن غذا و کسب تجربه‌های جدید اعتیاد دارند، مکان خوب را از فضای پر جنب و جوش آن تشخیص خواهند داد.

چه چیز‌هایی را باید ببینید و انجام دهید

در روزهایی که بی‌حوصله هستید، می‌توانید به دو ساحل عالی این منطقه Playa de la Concha و Playa de Gros که خانوادگی هم هستند، بروید. خوردن غذا را هم فراموش نکنید.

سن پدرو د آتاکاما، شیلی، دیدنی‌های بسیار

سان پدرو د آتاکاما

از گودال‌های نمکی بزرگ تا تپه‌های شنی غول پیکری که به کو‌های مملو از برف ختم می‌شوند، مناظر و دیدنی‌های فراوانی در سان پدرو د آتاکاما وجود دارد که واقعا مسافران را شگفت‌زده می‌کند. در اطراف کویر آتاکاما که دارای محیطی نامهربان است، مسافران اصلا انتظار دیدن چنین مناظری در سان پدرو د آتاکاما را ندارند.

چه چیز‌هایی را باید ببینید و انجام دهید

تماشای غروب خورشید در دره ماه که در همسایگی آتشکده آندس واقع شده است یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های شهر است. همچنین این مکان دارای بهترین آسمان شب برای نجوم در جهان است.

لونگ پرابانگ، لائوس، بیش از حد آرام

لونگ پرابانگ

پس از یک دوره‌ی بد در برخی از شهر‌ها و شهرستان‌های پر هرج و مرج آسیای جنوب شرقی، لونگ پرابانگ دوست‌داشتنی با آغوشی باز به استقبال مسافران آمد. روز‌هایی که می‌توانید در اطراف بچرخید و از معابد بازدید کنید یا بعد از دوچرخه‌سواری در خیابان‌های آرام، به کافه‌ای بروید و قهوه‌ای بنوشید. کافه‌هایی که در کنار رودخانه واقع شده‌اند و دارای چشم‌اندازی هستند که نمای کلی شهر را می‌توانید ببینید. آرامشی که در این شهر به دست می‌آورید، باعث می‌شود گذر زمان و تبدیل شدن روز‌ها به یک هفته را به سختی متوجه شوید.

چه چیز‌هایی را باید ببینید و انجام دهید

از جاذبه‌ی معروف شهر که به یک ستاره تبدیل شده است، صومعه‌های Wat Xieng Thong بازدید کنید و در شب، در کمال آرامش و امنیت در بازار‌های شبانه گشتی داشته باشید و از محصولات محلی خریداری کنید.

برایتون، انگلستان، بسیار متنوع

برانگتون

سرگرم‌کننده، عجیب و غریب، ساحلی خانوادگی و دوستانه یا محیطی سنتی! کدام را می‌خواهید؟ برایتون دارای چهره‌های زیادی است، در نهایت شاید بخواهید تمامی آن‌ها را ببینید و تجربه کنید. شهری که برای ماهی و چیپس‌هایش معروف است. در ساحل قدم بزنید، خرید کنید و از نمایشگاه و جشنواره‌های متنوع بازدید داشته باشید. با هر سلیقه و علاقه‌ای که باشید، در برایتون، چیزی خواهید یافت.

چه چیز‌هایی را باید ببینید و انجام دهید

یکی از جاذبه‌های گردشگری برایتون که در عین زیبایی، سلطنتی هم است، رویال پاویون است که باید در بالای لیست بازدید‌ها قرار دهید. مکانی منحصر به فرد دارای زرق و برق بسیار با سبک خاور دور، که حس بی‌‌نظیری را به شما القا خواهد کرد.

کوئینز تاون، نیوزلند، بیش از حد سرگرم کننده

کوئینز تاون

فقط چند کشور بر روی زمین وجود دارد که با آغوش باز پذیرای ماجراجویی و هیجان است. یکی از این شهر‌های هیجان‌انگیز، کوئینز تاون در نیوزلند است. کوئینز تاون دارای یک زمین بازی طبیعی است که مناظر زیبای آن حیرت‌آور است. در این زمین بازی، رودخانه برای قایق‌سواری، تپه‌ای برای چتربازی و پلی برای پریدن و کسب هیجان است. زمانی که خورشید می‌رود هم این سرگرمی‌ها متوقف نمی‌‌شود زیرا کوئینز تاون شهری زنده در شب است.

چه چیز‌هایی را باید ببینید و انجام دهید

پل کاوارو در کوئینز تاون، پل اصلی است اما نویس بانگی با ۱۳۴ متر ارتفاع، دارای بلند‌ترین جهش در جهان است. بسیاری از افراد در طول روز ساعت‌ها در صف ایستاده تا بتوانند تجربه‌ی پریدن را کسب کنند. قایق‌سواری در رودخانه‌ی Shotover یا سورتمه‌سواری را هم فراموش نکنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه