بادیگارد خود در سفر باشید

بهاره غنچه
بهاره غنچه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
بادیگارد خود در سفر باشید

فرقی ندارد که هنرمند، مدیرعامل یا حتی یک شخص عادی باشید قطعا شما در سفرتان اطلاعات شخصی دارید که باید از آن‌ها محافظت شود. در این مقاله به بررسی نکات ایمنی می‌پردازیم تا هر مسافری بتواند بادیگارد خود باشد.

سفرکردن همیشه با خطرات و ریسک‌های بسیاری همراه بوده است چه در زمان‌های قدیم که راهزنان و دزدان دریایی به مسافران و جهانگردان حمله می‌کردند و چه امروزه که در هر شهر و کشوری پول‌ها و اطلاعات شخصی مسافران ربوده می‌شود. برای محافظت نیازی نیست که مردان مشکی‌پوش محافظ دنبال شما باشند و از شما مراقبت کنند بلکه عملی که شما انجام می‌دهید می‌تواند از شما حفاظت کند. برای داشتن یک سفر امن و بی‌خطر فقط باید کمی رفتار خود را اصلاح کنید تا تهدیدها را به حداقل برسانید. در این مقاله نکات ایمنی را از دید یک محافظ حرفه‌ای به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از خود و وسایل خود در سفر حفاظت کنید.

همیشه نسبت به اطرافتان آگاه باشید

سفر امن

آگاه بودن و داشتن سطح بالای هوشیاری در مناطقی که برای شما غریب است، بهترین گزینه امنیتی خواهد بود. هنگامی که به نقشه یا موبایلتان خیره شده‌اید، در خیابان‌ها قدم نزنید. هرچقدر هنگام راه رفتن آشفته‌تر و نگران‌تر باشید، شکار مناسب‌تری خواهید بود.

خودتان را به آسانی بروز ندهید

سفر امن

پوشیدن تیشرت و کلاه کاملا نشان دهنده‌ی گردشگر بودن شما خواهد بود. گذاشتن کیف پول در جیب پشتی، حمل کردن کیف دستی شما را به هدف راحتی برای دزدان تبدیل می‌کند. سعی کنید لباس‌های عادی بپوشید که نشان دهنده‌ی کشور و ملیت شما نباشد و کیف پول خود را در جیب جلوی سینه‌تان قرار دهید یا کیفی استفاده کنید که در مقابل بدن شما قرار بگیرد. سارقان به دنبال افرادی خواهند بود که مقاومت کمتری از خود نشان بدهند پس هدف راحتی نباشید.

پیشاپیش برنامه‌ریزی کنید

سفر امن

پیش از تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی کنید. قبل از سفر نسبت به مقصدتان اطلاعات جمع کنید تا خطرات بالقوه آنجا را بشناسید. انتخاب وسیله حمل و نقل پیش از شروع سفر می‌تواند تهدیدهای احتمالی را از شما دور کند.

با مردم بومی صحبت کنید

سفر امن

مردم بومی هر شهر و کشوری به وضعیت جامعه خود آگاه‌تر هستند و ممکن است به شما راهنمایی‌های مناسبی برای انتخاب بهتر حمل و نقل، رستوران و ... کنند. برای مثال بهترین حمل و نقل زمینی در نیویورک، اتوبوس است درحالی که این به گردشگران توصیه نمی‌شود. سعی کنید در سفر با فرد بومی آشنا شوید و از پیشنهادهای او استفاده کنید تا هم تجربیات متفاوتی داشته باشید هم در آرامش سفر کنید.

در شبکه‌های اجتماعی محتاط باشید

سفر امن

هنگامی که عکسی از تعطیلات خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید افراد بسیاری مطلع می‌شوند که شما برای مدتی خارج از منزل خود هستید. خانه‌های هنرمندان بسیاری پس از انتشار عکس‌های آن‌ها در تعطیلات به سرقت رفته است. شبکه‌های اجتماعی هم‌چنین برای افرادی که برنامه‌ریزی شده سفر می‌کنند، می‌تواند خطرناک باشد.

از ابزار تکنولوژیک خود محافظت کنید

سفر امن

هرگونه فناوری همراهی که در سفر دارید را امن و قفل کنید. از وای‌فای عمومی استفاده نکنید که به راحتی می‌توانند شما را حک کنند. گوشی و لپ‌تاپ خود را همیشه در کنار خود نگه دارید.

از کیف پول‌های کوچک و تاشو استفاده کنید

سفر امن

هرچقدر هم محتاط باشید بازهم امکان دزدی از شما وجود دارد. سعی کنید از کیف پول‌های کوچک و تاشو استفاده کنید و در آن‌ها پول کم و کارت‌های قدیمی قرار دهید تا در صورت حمله به شما سارقان همان کیف پول را بدزدند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه