مسابقات جهانی قایم باشک را در ایتالیا تجربه کنید

کسری مجیدی
کسری مجیدی یکشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
مسابقات جهانی قایم باشک را در ایتالیا تجربه کنید

قایم باشک یا همان قایم موشک از جذاب‌ترین تفریحات کودکی خیلی از ما محسوب می‌شد. حال فکرش را کنید در ایتالیا شاهد مسابقات جهانی قایم باشک باشیم.

بدون شک یکی از جذاب‌ترین بازی‌های دوران کودکی خیلی از ما، بازی «قایم باشک» یا با تلفط کودکانه، «قایم موشک» بود. بازی مهیجی که که هر کسی را به وجد می‌آورد. حال تصور کنید برای چنین بازی، مسابقات جهانی برگزار می‌شود. مسابقاتی که با همان سبک و سیاق کودکی اما در مقیاس بزرگ‌تر صورت می‌گیرد.

مسابقات جهانی قایم باشک

سال‌ها پیش در سال ۲۰۱۰، چندین دوست قدیمی تصمیم گرفتند در منطقه‌ای سرسبز در ایتالیا، شروع به بازی قایم باشک کنند. بعد از شروع بازی، آن‌ها بقیه‌ی افراد و رهگذران را نیز به بازی دعوت کردند. همین امر جرقه‌ای بود برای آغاز مسابقات جهانی قایم باشک! اکنون پس از گذشت ۸ سال از آن روز، هر ساله در ماه نوامبر مراسمی به همین مناسبت برگزار می‌شود. امسال نیز در هشتمین سالگرد این رویداد با نام «ناسکوندینو» (Nascondino World Championships)، رقابت‌های بین‌المللی بازی‌های قایم باشک برگزار شد.

مسابقات جهانی قایم باشک

برگزارکنندگان این مسابقات اعتقاد دارند که این کار برای یادآوری حس شیرین زمان کودکی است و این بازی‌ها تلنگری است برای تجدید خاطره با دوران آسودگی کودکی. بر اساس آمار، امسال نیز این مسابقات با استقبال مطلوبی مواجه شد؛ به‌ طوری‌ که  ۸۰ تیم پنج‌ نفره از ۱۱ کشور جهان در این رقابت‌ها شرکت کردند.

مسابقات جهانی قایم باشک

مسابقات به این‌ گونه است که هر عضو از هر تیم در قسمت‌های معینی از منطقه‌ی پهناوری که برای بازی در نظر گرفته شده، متشکل از تپه‌ها و دشت‌های وسیع و همین‌ طور موانع گوناگون، پنهان می‌شوند. از طرفی برای کسب امتیاز، آن‌ها باید پیش از آگاهی تیم حریف، به بخش مرکزی تعبیه‌شده برسند.

مسابقات جهانی قایم باشک

هر یک از تیم‌ها با لباس مخصوص به خود در این مسابقات شرکت می‌کنند. همچنین جام این رقابت‌ها که به تیم پیروز می‌رسد، «برگ زیتون طلایی» (Golden Fig Leaf) است. برای آخرین مورد نیز لازم به اشاره است که این مسابقات در منطقه‌ی «کونسونو» (Consonno) در روستایی از توابع ایتالیا برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی قایم باشک

در انتها می‌توانید اخبار مربوط به این رویداد را با هشتگ Nascondino# یا توسط سایت نهاد مربوطه پیگیری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع Atlas Obscura

دیدگاه