درختان شاهد، درختانی که داستان جنگ داخلی آمریکا را دیده اند!

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی شنبه، ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
درختان شاهد، درختانی که داستان جنگ داخلی آمریکا را دیده اند!

در کشور آمریکا، درخت‌هایی با نام درخت‌های شاهد وجود دارد. دلیل نام‌گذاری این درخت‌ها با نام شاهد این بوده است که شاهد تمام اتفاقات در تاریخ آمریکا و جنگ‌های داخلی و بوده‌اند.

در سرتاسر آمریکا هزاران درخت وجود دارد. همه این هزاران درخت شبیه به هم نیستند، برخی درخت‌ها سال‌ها و حتی در طول قرن‌ها ایستاده‌اند و تاریخ کشور آمریکا را از نزدیک تماشا کرده‌اند. درختانی که در طول جنگ‌های داخلی آمریکا وجود داشته‌اند و تا امروز سالم مانده‌اند، درختان شاهد نام‌گذاری شده‌اند. هزاران سرباز کشته شدند، بسیاری از شهروندان خانه‌ها و امنیت خود را از دست دادند و این درختان در طول تمام این سال‌ها شاهد این اتفاقات دردناک بوده‌اند. هنوز در تنه بسیاری از درختان شاهد، جای گلوله دیده می‌شود که این گلوله‌ها در واقع مدرکی برای حضور آن‌ها در طول زمان جنگ است.

در اوایل دهه ۱۹۳۰، وزارت جنگ آمریکا تصمیم گرفت که از درختان شاهد مراقبت‌های ویژه‌ای انجام دهد. به همین دلیل برچسب‌های کوچکی بر روی درختان قرار داد تا خاص بودن آن‌ها مشخص شود. برچسب‌ها در قسمت بالایی درخت قرار داده شد و در قسمتی بود که توجه هر رهگذری را جلب نمی‌کرد و خوانایی نداشت.

درختانی که در طول جنگ‌های داخلی آمریکا وجود داشته‌اند و تا امروز سالم مانده اند، درختان شاهد نام‌گذاری شده‌اند

درختان شاهد زیادی در سراسر آمریکا علامت‌گذاری و مشخص‌شده‌اند ولی هنوز همه درختان شاهد علامت‌گذاری نشده‌اند. درختانی وجود دارند که به‌ احتمال‌ زیاد درختان شاهد هستند، ولی هنوز سن دقیق درخت مشخص نشده است. تخمین سن درختان، کار دشواری است و برای این کار باید حلقه‌های موجود در داخل تنه‌های درخت تخمین زده شود. به دلیل مهم بودن این درخت‌ها، خارج کردن قسمتی از بدنه درخت برای شمردن حلقه‌های درخت کمی دشوار است و ممکن است به درخت و رشد آن آسیب بزند. بسیاری از درخت‌های شاهد بر اساس عکس‌های تهیه‌شده از زمان‌های گذشته نام‌گذاری شده‌اند و درخت‌هایی که در تصاویر پیدا نشده‌اند، هنوز نام درخت شاهد را دریافت نکرده‌اند. برخی از درخت‌های شاهد هم از گلوله‌هایی که در بدنه آن‌ها وجود دارد، شناسایی می‌شوند. در سال ۲۰۱۱ یک درخت بلوط در تپه کلاب در پارک ملی گتیسبرگ با دو گلوله در تنه‌اش یافت شد.

درختان شاهد

درخت دیگری که به‌ عنوان درخت شاهد نام‌گذاری شده، درختی در میدان جنگی گتیسبرگ است. این بلوط شاهد جنگ ۲۴۰۰ سرباز کانادایی در تاریخ ۲ ژوئن ۱۸۶۳ بوده است. در این منطقه حدود ۱۸۰۰ سرباز کشته شده‌اند.

درختان شاهد

در تاریخ ۲۸ اوت ۱۸۶۲، «رابرت لی‌لی» و «جیمز لانگ استریت» گزارش یک درخت شاهد در نزدیکی میدان جنگ مناساس را دادند. دو تن از رهبران جنگ و نیروهای فدرال در نزدیکی این درخت کشته‌شده‌اند و این درخت شاهد مرگ‌ها بوده است.

درختان شاهد

درخت شاهد دیگری در منطقه پل برن ساید در واشنگتن قرار دارد.

درختان شاهد

در تاریخ ۱۹ نوامبر سال ۱۸۶۳ آبراهام لینکلن از کنار این درخت رد شده است تا به قبرستان هیل برد در نزدیکی درخت برود.

درختان شاهد

در تاریخ ۳ ژوئن ۱۸۶۳ ژنرال جان گیبون در نزدیکی این درخت زخمی شد.

درختان شاهد

درخت شاهد بعدی در منطقه هنری هیل، در پارک ملی ماناساس بتلفیلد قرار دارد.

درختان شاهد

در تصویر بالا چند درخت شاهد در کنار هم در منطقه گتیسبرگ دیده می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه