رودخانه سنت جانز، طولانی ترین رودخانه فلوریدا

بهاره غنچه
بهاره غنچه جمعه، ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
رودخانه سنت جانز، طولانی ترین رودخانه فلوریدا

رودخانه سنت‌جانز یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در ایالت فلوریدا آمریکا است.

رودخانه سنت‌جانز، طولانی‌ترین رودخانه ایالت فلوریدا در آمریکا است. رودخانه سنت‌جانز ۵۰۰ کیلومتر طول دارد و از کنار ۱۲ کشور عبور می‌کند. از این رودخانه برای فعالیت‌های تجاری و تفریحی استفاده می‌شود که یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تفریح و گردشگری است. شاید در کنار این رودخانه فیل یا اسب‌ آبی دیده نشود، اما حقیقتا حیات‌ وحش خارق‌العاده‌ای همچون تمساح‌ها و عقاب‌ها را خواهید دید. اگر قصد گردش بر روی این رودخانه را دارید، قایقی اجاره کنید و بر روی رودخانه بروید. ماهی‌گیری کنید، شنا کنید، استراحت کنید و از دیدن مناظر لذت ببرید.

رودخانه سنت جانز

از غرب شهر دیلند در ایالت اورلندو برای گردش در این رودخانه می‌توانید بدون راهنما و آزادانه قایقرانی کنید. می‌توانید از کمپ هولی بلاف‌مارینا، خانه‌های قایقی با ظرفیت ۱۲ نفر اجاره کنید. برای اجاره‌ی این قایق‌ها باید از سه ماه قبل اقدام به رزرو کنید، به خصوص در هنگام تعطیلات تابستان که بسیار شلوغ خواهد شد. در اطراف رودخانه هیچ مکانی برای تهیه لوازم ضروری نخواهد بود، به همین علت قبل از شروع سفرتان، لوازم مورد نیاز خود را از شهر تهیه کنید. هنگام تحویل قایق به شما، آموزش‌های ضروری را یاد خواهند داد و کتابچه‌ی راهنما به مسافران داده می‌شود. برای اجاره کردن قایق‌ها فرد راننده باید حداقل ۲۵ سال سن و گواهی‌نامه رانندگی داشته باشد. قایق‌ها عموما برای ۳ روز به مسافران اجاره داده می‌شوند. در این رودخانه هیچ ترافیک یا جزر و مدی وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید سفر خود را با قایق آغاز کنید.

رودخانه سنت جانز

در فصل بهار، دمای آب رودخانه ۷۳ درجه خواهد بود که برای شنا مناسب است، اما فراموش نکنید که این رودخانه زیستگاه تمساح‌ها و مارها است؛ به همیل دلیل در اطراف ساحل رودخانه و هنگام غروب خورشید هرگز شنا نکنید. هنگام غروب بر روی قایق به تماشای حرکات ملایم آب رودخانه، قورباغه‌ها و پرندگان بنشینید. در هنگام زمستان می‌توانید خانواده‌های گاوهای دریایی و خرچنگ‌های آبی را ببینید، ماهی‌گیری کنید و غذای لذیذی برای خود طبخ کنید.

رودخانه سنت جانز

چه زمانی برویم؟

اگر قصد گردش بر روی این رودخانه برای فصل تابستان و تعطیلات مدارس را دارید، چون بسیار شلوغ خواهد شد، چند ماه قبل باید رزرو کنید. اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار ارزان‌ترین فصل گردش با درجه حرارت ملایم و پشه‌های کمتری خواهد بود.

از کجا برویم؟

بیشتر پروازها در اورلندو در دو فرودگاه در جنوب و شمال شهر می‌نشینند و از آنجا با یک ماشین می‌توانید به کمپ‌های گردش هانتون در رودخانه برسید.

مطالب مرتبط:

منبع Fodors

دیدگاه