دیدنی های پرو؛ از لیما تا آمازون

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست یکشنبه، ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
دیدنی های پرو؛ از لیما تا آمازون

پرو کشوری در قاره آمریکا است که دیدنی های فراوانی برای گردشگران دارد. همراه ما باشید تا محبوب‌ترین دیدنی‌های این کشور را به شما معرفی کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۷/۱۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ به‌روزرسانی شده است.

پرو یکی از بهترین کشورها برای گردش و لذت بردن از مناظر است. این سرزمین فرهنگی مرکب از عهد باستان، زمان استعمار و حال و هوایی امروزی دارد که باعث شده است تا تلفیقی شگفت‌انگیز و دیدنی را به وجود بیاورد. مهم نیست گردشگری که به این کشور می‌آید، چه سلایق و علایقی دارد؛ چراکه پرو در تمام زمینه‌ها چیزی در آستین خود پنهان کرده است. تاریخ، ماجراجویی و غذای آن همگی شامل این موارد می‌شود. خلاصه اینجا حوصله گردشگران به‌هیچ‌وجه سر نمی‌رود. پس با این حساب تعجبی ندارد که مکان‌های باستانی و اکوسیستم متنوع آن گردشگران را از هر جای دنیا به سوی خود جذب کند و آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری درآمریکای جنوبی تبدیل کند. به اتفاق نگاهی به گلچینی از جاهای دیدنی‌ پرو می‌اندازیم.

لیما

نورپردازی شبانه ساختمان ها در لیما

لیما که پایتخت پرو است، به نام شهر پادشاهان لقب گرفته و نمادی از دوران استعمار اسپانیا، صنعت و استقلال است. کسانی که برای اولین بار به دیدن این شهر می‌آیند، به خاطر داشته باشند که حتما سری به موزه‌های آن بزنند و به‌طور مختصر با تاریخ این کشور آشنا شوند.

موزه لارکو مجموعه‌ای از آثار دوران باستان مردم پرو را دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از باغ‌ها و رستوران‌های آن استفاده و لذت ببرند. بهترین راه برای لذت بردن از مناظر ساحلی لیما، رفتن به محله سرسبز میرافلور است. اگر بودجه شما کافی است و می‌توانید بیشتر خرج کنید، زمانی که در لیما هستید در یک تور غذایی شرکت کنید. این روش خوبی برای آشنایی با مسافران دیگر است.

کاسکو

فضای سبز مقابل ساختمان های تاریخی در کاسکو

شهر کاسکو، اوج شکوه تمدن اینکاها را به نمایش می‌گذارد

اگرچه که لیما به‌عنوان پایتخت پرو شناخته می‌شود، اما قدرت‌نمایی قوم اینکا را باید در کاسکو جست‌و‌جو کرد. کاسکو در سال ۱۹۸۳ توسط یونسکو تبدیل به یکی از میراث جهانی شد. اینکه کاسکو چنین عنوانی را نصیب خود کرده، کاملا منطقی و قابل‌قبول است. کاسکو شهر بسیار زیبایی است. از امپراتوری اینکاها گرفته تا معماری استعماری قرن شانزدهمی آن.

میدان اصلی کاسکو که پلازا دآرماس نام دارد، شاخص‌ترین نقطه این شهر و مکانی عالی برای قدم زدن و گردش است. دورتادور این میدان را رستوران‌ها و فروشگاه‌ها محاصره کرده است. اگر وقت اضافه آوردید، پیاده‌روی روزانه از کاسکو به کوه مشهور رنگین‌کمان در نظر گرفته شده که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. شیب این کوه زیاد است، پس قبل از راهی شدن حسابی آن را مدنظر قرار دهید.

دره مقدس اینکاها

مراتع سرسبز در دره مقدس اینکاها

دره مقدس که نام دیگرش دره اوروبامبا است، بهترین مکان برای گردش و جست‌و‌جوی ویرانه‌های اینکا است. شما به‌راحتی می‌توانید از کاسکو یا ماچوپیکچو به این منطقه بیایید و حداقل دو شب را در آن سپری کنید. شما می‌توانید تورهای مهیج را انتخاب کنید که شامل دوچرخه‌سواری در کوهستان، اسب‌سواری، پیاده‌روی و پاروزنی می‌شود.

ماچوپیکچو

عکس هوایی از ماچوپیکچو

این مکان شاید اصلی‌ترین دلیلی است که مردم سالانه به این کشور برای بازدیدش می‌آیند. این مکان به‌تازگی در فهرست عجایب هفت‌گانه جهان قرار گرفته است و در کنار دیوار چین و کلسیوم به‌چشم می خورد. بهترین راه برای تجربه بازدید از این مکان، به‌وسیله راه‌آهن اینکا است که از کاسکو یا اولانتایتانبو به اینجا ختم می‌شود. این راه‌آهن از مناظر شگفت‌انگیز و دیدنی عبور می‌کند که دره مقدس یکی از آن‌ها است. در ضمن، چه کسی از یک مسافرت قطاری لوکس لذت نمی‌برد؟

برای رفتن به ماچوپیکچو، باید قبل از راهی شدن بلیط خودتان را تهیه کنید. چراکه بازدیدکنندگان زیادی به این مکان می‌آیند و تعداد بلیط‌ها محدود است. شما می‌توانید بلیط خودتان را از وب‌سایت وزارت فرهنگ این کشور تهیه کنید. در نظر داشته باشید که زبان این وب‌سایت اسپانیایی است. در ضمن، هوای این مکان به‌شدت متغیر است. در طی مدت کوتاهی، هوای آن از گرم و آفتابی به ابری و بارانی تغییر پیدا می‌کند. در نزدیکی این منطقه هتلی برای اقامت بازدیدکنندگان وجود دارد. این مکان منزلگاه ۲۰۰ نوع پرنده و ۳۰۰ نوع گونه گیاهی، مخصوصا گل ارکیده است.

جنگل آمازون

دریاچه و پوشش گیاهی انبوه جنگل آمازون

قسمتی از آمازون که در کشور پرو واقع شده است، حدود ۶۰ درصد این کشور را پوشش می‌دهد و از لحاظ زیست محیطی، یکی از متنوع‌ترین گونه‌های جانوری را در خود جای داده است و شما می‌توانید از نزدیک با همه آن‌ها آشنا شوید. البته لازم به ذکر است که مارهای آناکوندا این جنگل را خانه خودشان می‌دانند! بهترین راه برای رسیدن به جنگل آمازون، از طریق هواپیما است که طی یک پرواز کوتاه شما را به اینجا می‌رساند. یکی دیگر از تفریحات مهیج شامل بازدید از رودخانه سندووال می‌شود که گردشگران می‌توانند تمساح‌ها و میمون‌ها را تماشا کنند. تجربیات و نظرهای خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری مادرید با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه