عجایب مهندسی مدرن که هر مسافری باید ببیند

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
عجایب مهندسی مدرن که هر مسافری باید ببیند

طبیعت و بنا‌های تاریخی معمولا جاذبه‌های گردشگری مورد پسند مسافران است اما از عجایبی که مهندسی مدرن خلق کرده است، نباید غافل شد.

 سواحل، پارک‌های ملی یا معابد باستانی مکان‌هایی هستند که یک مقصد را به مقصدی ایدئال برای گردشگران تبدیل می‌کند. اما برای برخی از گردشگران، شگفتی‌های مهندسی مدرن قابل تحسین و مد نظر است. چند مورد از عجایب مهندسی مدرن که در فهرست گردشگری قرار دارند عبارت‌اند‌از: ساختمان امپایر استیت (Empire State)، برج ایفل و پل گلدن گریت (Golden Gate) که اکثر مسافران آن‌ها را دیده‌اند، اما در این مقاله چند مورد از سازه‌های مدرن مهندسی که حداقل ارزش یک بار بازدید را دارند، معرفی خواهیم کرد.

به خاطر داشته باشید که این سازه‌ها به تعمیرات و نگهداری احتیاج دارند و در آن زمان امکان بازدید وجود ندارد. پس در زمان رزرو تور یا برنامه‌ریزی سفر به این مقصدها، از این مسئله اطمینان حاصل کنید.

همچنین، بسیاری از پروژه‌ها تأثیر قابل توجهی بر محیط‌زیست و اجتماع خود دارند که هنوز هم مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد. هنگامی که تصمیم به بازدید از این عجایب مهندسی مدرن دارید، ارزش این مسائل را بدانید.

پل میلائو، میلائو (Millau)، فرانسه

پل میلائو

این پل عجیب و باور نکردنی که روی عابران پیاده باز نیست، دارای ۳۴۲/۹ متر ارتفاع و بلند‌ترین پل جهان است. زمانی که روی این پل رانندگی می‌کنید، چشم‌اندازی زیبا از جاده و روستای نزدیک آن خواهید دید.

سد هوور (Hoover Dam)، نوادا، ایالات متحده

سد

سد هوور به‌دلیل اینکه یکی از بهترین سد‌ها است، به‌خوبی شناخته شده است؛ اما این بدان معنا نیست که مهندسی فوق‌العاده و شاهکار آن به چشم نیاید. تور‌ها معمولا بازدید‌کنندگان را تا نزدیکی دیواره‌های دره عمیق نزدیک آن می‌برند که حدود ۹۰ گالن آب در هر ثانیه با فشار و صدا از آنجا عبور می‌کند و برق ۳ ایالت را هم تامین می‌کند. تور‌ها معمولا کتابی از مهندسی این سد و دیگر چشم‌انداز‌های آن در اختیار شما می‌گذارند که دقیق تر بتوانید بررسی کنید.

جزایر نخل، دبی، امارات متحده عربی

جزیره نخل

بحث در مورد یک جامعه برنامه‌ریزی شده است. سخت است که بگوییم این جزایر منحصر‌به‌ فرد هستند اما نبوغ به کار رفته در آن را نمی‌توان انکار کرد. با اجاره‌ی یک هلیکوپتر یا از رستورانی که در طبقه ۵۲ هتل نزدیک این جزیره واقع شده است بهتر می‌توان نمای زیبای آن را دید.

برج خلیفه، دبی، امارات متحده عربی

برج خلیفه

مکان دیگری که در آن به‌راحتی می‌توان جزایر نخل را دید، قرار گرفتن در بلند‌ترین برج جهان یعنی برج خلیفه دبی است. این ساختمان بیش از ۸۰۴ متر ارتفاع دارد و بازدید از آن تجربه‌ای تقریبا گیج‌کننده است.

پل آسمان لنکاوی، لنکاوی (Langkawi)، مالزی

پل

پل‌های عابر پیاده شاید بهترین پل‌ها باشند، زیرا روی آن‌ها دیگر مجبور نیستید سروصدا، آلودگی و ترافیک را تحمل کنید. این پل چشم‌اندازی زیبا را در اختیار شما خواهد گذاشت. پلی که روی کوه Machinchang در مالزی واقع شده و نمایی زیبا از جنگل و دریا را ارائه می‌دهد. رفتن به بالای این پل توسط ماشین کابلی، تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد در نوع خود است.

تونل کانال (Channel Tunnel)، کانال انگلیسی

تونل

این تونل ۵۰ کیلومتری، ۴۰ متر پایین‌تر از سطح دریا ساخته شده است. به این تونل، تونل مانش هم گفته می‌شود زیرا زیر بستر دریایی مانش حفر شده است. این تونل دارای دو خط رفت و برگشت برای قطار‌های حمل اتومبیل و مسافر است و انگلستان را به فرانسه وصل می‌کند.

برخورد دهنده‌ی هادرونی بزرگ (Large Hadron Collider)، ژنو، سوئیس

ژنو

برخورد دهنده‌ی هادرونی بزرگ، ساختار پژوهش‌های علمی نادر است که یکی دیگر از شاهکار‌های مهندسی به شمار می‌آید. این برخورد دهنده برای کشف ذرات بنیادی هیگز مورد استفاده قرار می گیرد تا با بررسی اطلاعات لازم در مورد نحوه‌ی رفتار این ذرات به دست آید. این مرکز برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به روی تور‌های بازدید‌کننده باز شد، دقیقا زمانی که از آن استفاده‌ای نمی شد. زمان بعدی برای بازدید سال ۲۰۱۸ است.

کانال پاناما، پاناما

پاناما

هر ساله ده‌ها کشتی کروز از این کانال که ساخته‌ی دست انسان است، می‌گذرند. کشتی‌های باربری هم که از این کانال می‌گذرند، باید اقدامات مهندسی خود را انجام دهند تا بتوانند به‌راحتی از آن بگذرند.

پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین (Lake Pontchartrain Causeway)، لوئیزیانا (Louisiana)، ایالات متحده

میان گذر

پل‌های بیش از حد طولانی که از سطح آب می‌گذرند، ابتدا گیج‌کننده هستند اما در نهایت آرامش عجیبی به شما می‌بخشند. پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین، یکی از طولانی‌ترین‌ها در جهان است. این پل که بیش از ۳۸ کیلومتر است، در برخی از قسمت‌های آن به هیچ عنوان حتی نمی‌توان خشکی را دید.

مرکز آمازون، مکان‌های مختلف، در آمریکا

مرکز آمازون

اگر می‌خواهید آینده‌ی کسب و کار را ببینید، سفر به مرکز پاسخگویی آمازون شاید بتواند تمام نیاز شما را رفع کند. استفاده گسترده از روبات‌ها در کنار بهره‌وری که قبلا غیرقابل‌تصور بود، نمایش کامل این است که جهان اکنون ما چگونه کار می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع smartertravel

دیدگاه