۱۰ هتل ۵ ستاره در اصفهان ساخته می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
۱۰ هتل ۵ ستاره در اصفهان ساخته می‌شود

امسال ۸۹ پروژه هتل‌سازی در استان اصفهان در دست است که ۱۰ هتل از بین آنها هتل پنج ستاره است.

«محسن یارمحمدیان» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در مراسم روز جهانی گردشگری در اصفهان با بیان اینکه ورود گردشگر به اصفهان پس از برجام ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت:

گردشگری امروز اولویت اول استان اصفهان است و خوشحالیم که مدیران اصفهان به خصوص مدیر ارشد استان نیز همواره بر موضوع گردشگری تاکید دارد.

«فریدون الهیاری» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این مراسم گفت:

در سال ۲۰۳۰ میلادی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون گردشگر در جهان وجود خواهند داشت. این سال، چهار سال پس از سند چشم‌انداز کشور خواهد بود و این سرعت نشان می‌دهد شتاب گردشگری در جهان به حدی است که باید در فعالیت‌های مصوب خود نیز تامل کنیم.

وی با بیان اینکه ایران بر اساس جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جز ۱۰ کشور برتر جهان است، گفت که در استان اصفهان به لحاظ سبقه تاریخی و مشهوریت کارهای بزرگتری در موضوع گردشگری باید اجرا شود.

هتل اصفهان

الهیاری ادامه داد:

امروز باید در موضوع گردشگری شتابان حرکت کنیم و البته به بضاعت‌های خود نگاه کنیم. چرخ گردشگری چند سالی در این کشور متوقف بوده است و با شروع دولت یازدهم این چرخ به گردش درآمده است. بر اساس همین اتفاق در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۱ ما با رشد ۵ برابر ورود گردشگر مواجه بوده‌ایم.

وی افزود که ظرفیت اقامتگاه‌ها در استان اصفهان نیز طی این چهار سال بیش از دو برابر شده است هرچند که ما سعی کرده‌ایم در این سال‌ها گردشگری را درکل استان توسعه دهیم و حتی به مناطق کم برخوردار برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در پایان گفت:

امسال ۳۳۰ پروژه در دست اجرا داریم که ۸۹ پروژه آن هتل‌سازی است و ۱۰ هتل از این ۸۹ هتل، هتل‌های ۵ ستاره هستند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه