زیباترین مساجد سراسر جهان در یک نگاه

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
زیباترین مساجد سراسر جهان در یک نگاه

مسجد، محل عبادت مسلمانان و نماد آنان است. برخی از این مساجد، از معماری بی‌نظیری برخوردار است.

بیش از یک سوم جهان، مسلمان هستند؛ مسجد هم محل عبادت در اسلام است. نمای خارجی مساجد که با موزائیک، سنگ مرمر درخشان و گنبد نشان داده می‌شود، بسیار خیره‌کننده است. می‌توان در ساعاتی غیر از نماز، در این سازه‌های با‌شکوه سرگردان شد و سالن‌های آن که به‌وسیله فرش زیبای ایرانی پوشانده شده‌ است و لوستر‌های بزرگ که در آن خود‌نمایی می‌کنند را از نزدیک مشاهده کرد.

از لحاظ تاریخی اولین مسجدی که در اسلام ساخته شد، مسجدی بود که پیامبر (ص) در مدینه ساخت. جایی که مردمان در آن جمع می‌شدند و پیامبر (ص) موعظه می‌کرد. با گسترش اسلام در خاورمیانه، مساجد نیز در جهان زیاد شدند. مسجد‌ها معمولا دارای سبک و طرح‌های مختلفی هستند، اما تمام آن‌ها گنبد و مناره دارند که ساعات نماز را در طول روز اعلام می‌کند.

مساجد هویت شهر در دنیای مسلمانان است و حتی مکانی است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. در این مقاله زیبا‌ترین و نفیس‌ترین مساجد جهان را معرفی خواهیم کرد.

مسجد کبود استانبول (مسجد سلطان احمد)

مسجد

این مسجد در اوایل قرن بیستم و توسط سلطان احمد در استانبول ساخته شده است. اینجا یکی از دو مسجد در ترکیه است که دارای شش مناره است و نام خود را از کاشی‌های آبی که در آن به کار رفته، گرفته است.

اگر برای سفر به ترکیه برنامه‌ریزی می‌کنید و به‌دنبال آفر تور مناسب می‌شد، انواع تورهای ترکیه و تور استانبول را در کجارو از لحاظ قیمت با هم مقایسه کرده و ارزان‌ترین آفر را به مقصد موردنظرتان از فروشنده‌های معتبر مسافرتی خریداری کنید.

مسجد نصیر‌الملک

مسجد

مسجد نصیر‌‌الملک در ایران و شیراز قرار دارد که دارای پنجره‌های زیاد با شیشه‌های رنگی است که وجود فرش ایرانی در آن، بر زیبایی‌هایش افزوده شده است.

مسافران عزیزی که قصد سفر به شیراز را دارند، با بررسی فهرست کاملی از تورهای شیراز از لحاظ قیمت و ویژگی‌های هرکدام، می‌توانند تور مورد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های مسافرتی معتبر تهیه کنند.

مسجد استقلال

مسجد

مسجد استقلال در اوایل قرن بیستم در جاکارتا ساخته شده است. این مسجد بزرگ دارای گنبد و مناره‌ای زیبا و سنتی است.

مسجد جاما

مسجد

برای ساخت مسجد جامای هند برای ادای احترام به امپراتوری مغول در آن زمان، از سنگ مرمر قرمز استفاده شده است. البته معماری آن بی‌تاثیر از معماری ایرانی نیست.

مسجد بزرگ شیخ زاید

مسجد

بزرگ‌ترین مسجد در ابوظبی  است که بیش از ۴۰/۰۰۰ نمازگزار را در حیاط و سالن خود جای می‌دهد. بز‌رگ‌ترین فرش ایرانی و لوستر آلمانی مارک سووارسکی در این مسجد خود‌نمایی می‌کند.

مسجد سلطان حسن

مسجد

اینجا هم یک مسجد است و هم یک مدرسه برای تدریس فلسفه‌ی اسلامی که در قاهره واقع شده و بیش از ۳۰۰ سال است که فعالیت می‌کند.

مسجد امام

مسجد

مسجد امام یکی از مشهور‌ترین مساجد ایرانی است که در اصفهان قرار دارد و بیش از ۱۰ قرن است که ساخته شده است. این مسجد قدمت هنر و معماری اسلامی هزار ساله ایرانی را نشان می‌دهد.

مسجد ملی مالزی

مسجد

این مسجد در اواخر قرن بیستم در کوالالامپور ساخته شده و طرح خود را از یک چتر باز الهام گرفته است.

مسجد دوحه

مسجد

این مسجد بر پنج پایه که نشان‌دهنده پنج ستون مسلمانان اهل سنت یعنی نماز، شهادتین، زکات، روزه و حج است، ساخته شده است. آیه‌های قرآنی نیز با ظرافت و زیبایی در این مسجد حک شده‌اند.

مسجد حسن دوم

مسجد

این مسجد در کازابلانکا ساخته شده و دارای بلندترین مناره در جهان است. این مسجد معروف، نمادی از شهر کازابلانکا است.

مسجد ابن طولون

مسجد

اینجا یکی از بهترین مساجد در مصر است که به‌خوبی حفظ شده است. این مسجد مجلل قرمز و با‌شکوه در سال ۸۷۶، توسط حکمران ترکیه‌، مصر و سوریه ساخته شد.

مسجد سلیمانیه

مسجد

مسجد سلیمانیه، مسجد دوران عثمانی است که یکی دیگر از جاذبه‌های مهم گردشگری در این شهر محسوب می‌شود.

مرکز اسلامی واشنگتن دی سی

مسجد

این مرکز به‌دلیل آمیخته شدن با سبک و فرهنگ کشو‌هایی به‌ویژه ایران، مصر و ترکیه، مشهور شده است.

مسجد شاه فیصل

مسجد

این مسجد در اواخر دهه ۱۹۷۰ در اسلام آباد ساخته شده که مسجدی مدرن برای اهل سنت است.

مسجد بزرگ در کایرووان (KAIROUAN)

مسجد

اینجا نخستین شهر اسلامی در شمال آفریقا و یکی از چهار شهر بزرگ برای مسلمانان است که مسجدی بزرگ و زیبا در آن ساخته شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه