روستای روکامادور در فرانسه، روستایی با خانه های عمودی

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی چهار شنبه، ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
روستای روکامادور در فرانسه، روستایی با خانه های عمودی

روستای روکامادور که در جنوب فرانسه قرار گرفته است، ساختاری منحصربه‌فرد دارد و در این روستا خانه‌ها روی صخره‌ها به‌ صورت عمودی بالا رفته‌اند؛ به همین علت است که این روستا به روستای عمودی شهرت یافته است.

روستای روکامادور از قرون‌ وسطی، یکی از روستاهای عجیب و در عین‌ حال زیبای منطقه اکسیتنی فرانسه است. اکسیتنی ناحیه‌ای در جنوب غرب فرانسه است.

روکامادور هم از نظر تاریخی و مذهبی و هم از نظر معماری بسیار منحصربه‌فرد است. آماتور مقدس یا سنت آماتور که مالیات کتاب مقدس را جمع‌آوری می‌کرده، پس از ترک اورشلیم در این روستا زندگی کرده و در همین روستا مدفون‌ شده است.

روستای روکامادور

پس از کشف جنازه آماتور مقدس در روستا چندین معجزه اتفاق افتاده است و به‌ نوعی قدرت شفا در بدن مدفون‌شده سنت آماتور دیده‌ شده است. از همین رو شاهان و ملکه‌ها کمک‌های مالی زیادی به این روستا می‌کردند تا روستا از نظر مذهبی و معماری رشد کند.

روستای روکامادور

چندین زیارتگاه در روستای روکامادور ساخته‌ شده است و در نهایت این روستا تبدیل به یکی از مهم‌ترین توقفگاه‌ها در مسیر سانتیاگو دو کمپوستا شد.

روستای روکامادور

اما این دلیل اصلی توریستی بودن روستای روکامادور نیست. روستای روکامادور دارای ساختاری عجیب و منحصربه‌فرد است.

روستای روکامادور

خانه‌های روستایی روی صخره قرار دارند و به‌ صورت عمودی روی صخره‌ها ساخته‌ شده‌اند. صخره روستای روکامادور رو به دره رودخانه الزو است. هر ساختمان ارتفاعی برابر با ۱۲۰ متر دارد.

روستای روکامادور

زمانی که پا به این روستا می‌گذارید، در ورودی اصلی روستا با پله‌هایی مواجه می‌شوید که برای بازدید از روستا باید از پله‌ها بالا بروید.

روستای روکامادور

پله‌ها به یکی از اصلی‌ترین کلیساهای روستا یعنی کلیسای نوتردام می‌رسد. این کلیسا در سال ۱۴۷۹ میلادی بازسازی‌ شده و شخص سنت آماتور حکاکی‌هایی درون کلیسا انجام داده است.

روستای روکامادور

در صخره بالایی کلیسای نوتردام، کلیسای کوچک سنت میشل قرار دارد که در قرن ۱۲ ساخته‌ شده است.

روستای روکامادور

در کلیسای سنت میشل جایگاهی قرار دارد که رولند، قهرمان روستا شمشیر شکسته‌اش را در آنجا قرار داده و تا به امروز از این شمشیر نگه‌داری شده است.

روستای روکامادور

دیوارهای کلیساهای روستا نقاشی‌های زیبایی دارند که نقاشان برجسته‌ای آن را کشیده‌اند.

روستای روکامادور

یکی دیگر از کلیساهای روستا، کلیسای زیرزمینی سنت آمادور نام دارد که در قرون‌ وسطی به‌ عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

موقعیت روستای روکامادور روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه