تعطیلی دوباره موزه صنعتی

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
تعطیلی دوباره موزه صنعتی

موزه استاد صنعتی که روز ۱۴ شهریور پس از ۳ سال مرمت به روی مردم باز شده بود، بعد از ۴ روز، به گفته‌ی رئیس موزه‌های جمعیت هلال احمر برای انجام برخی ظریف‌کاری‌ها در فضای موزه، دوباره تعطیل شد.

«فرهاد علی اکبری»، رئیس موزه‌های جمعیت هلال احمر درباره تعطیلی دوباره موزه صنعتی یا همان موزه ۱۳ آبان گفت:

پیش از بازگشایی موزه، در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها اعلام کردم احتمالا یک‌سری اقدامات در راستای ساماندهی و تکمیل موزه همزمان با افتتاح موزه انجام می‌شود. اما انجام برخی کارها مانند جابجایی لوسترها، باعث شد تا موزه دوباره تعطیل شود، چون این جابجایی اقدامی خطرناک است که نیاز به تعطیلی کامل فضا داشت.

وی ادامه داد که در آن زمان، ایده‌ی جالبی مطرح شد که با توجه به قدیمی بودن فضا، بهتر است عناصر استفاده‌شده برای موزه نیز قدیمی باشند؛ مانند لوسترهایی که برای باغ نگارستان استفاده شده‌اند، به همین دلیل قرار شد لوسترها نیز در شأن موزه باشند. بنابراین آن‌ها باید جابجا می‌شدند که هم‌اکنون در حال تکمیل این جابجایی و استفاده از طرح‌های قدیمی هستیم.

علی اکبری درباره لزوم افتتاح زودهنگام موزه تا قبل از تکمیل اقدامات مورد نیاز در فضای موزه بود، پاسخ داد:

طبق قولی که مسئولان برای زمان افتتاح موزه داده بودند، هرچند با قدری تاخیر، اما تلاش کردیم در همان زمان بازگشایی شود تا دل‌نگرانی‌ها درباره وضعیت فضای موزه و مجسمه‌ها نیز برطرف شود، در نتیجه با دعوت از اهل فن در روز بازگشایی با حضور شهردار تهران، خوشبختانه همه دیدند که فضای موزه در چه شرایط مناسبی است.

رئیس موزه‌های جمعیت هلال احمر گفت:

بازدید از فضای موزه‌ای استاد صنعتی در حال حاضر با اعلام قبلی و هماهنگی در زمان تعطیلی موزه نیز امکان‌پذیر است.

وی گفت که تنها مفقودی در این موزه، کوزه‌ی مجسمه‌ «کوزه‌گر» که براساس اسناد و عکس‌های قدیمی می‌دانیم تا زمانی روی دست‌های مجسمه‌ی مرد کوزه‌گر قرار داشته است که قصد داریم روی شناسنامه‌ی اثر این موزه را توضیح دهیم.

وی مبلغ تعیین شده برای ورودی موزه‌ی استاد صنعتی را با توجه به خصوصی بودن این موزه، گرانترین عرف مبلغ ورودی یعنی سه هزار تومان برای گردشگران داخلی و گران‌ترین مبلغ عرف میراث فرهنگی برای گردشگران خارجی یعنی ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی امیدوار است که بتواند موزه استاد علی اکبر صنعتی را بعد از پایان دهه اول محرم بازگشایی کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه