شهرهای خطرناکی که نباید به تنهایی به آن‌ها سفر کرد

علی رضا استوان
علی رضا استوان سه شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
شهرهای خطرناکی که نباید به تنهایی به آن‌ها سفر کرد

کاوش مکان‌های تازه و دیده‌نشده همیشه جذابیت و لذت خاص خود را دارد، گاهی افراد ترجیح می‌دهند که این اکتشافات تازه را به تنهایی تجربه کنند، اما واقعا به چه قیمتی!

افراد زیادی هستند که خانه‌های خود را به قصد شروع اکتشافات و ماجراهای تازه و هیجان‌انگیز ترک می‌کنند. مسافرت تکی و انفرادی موضوعی بزرگ و قابل اهمیت است. این‌گونه از مسافرت‌ها در حالی که جالب و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسند، اما رعایت احتیاط و تحقیق در مورد مقصد سفر قبل از شروع مسافرت مسئله‌ای بسیار مهم و ضروری است.

از بعضی از مکان‌ها به دلیل شرایط و موقعیت خطرناک آن‌ها باید اجتناب کرد. از جمله مواردی که می‌توان در این‌باره به آن اشاره کرد، رایج شدن جرم و جنایت در سراسر جهان است، که این مسئله در شهر‌های پرخطری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به طور فزاینده‌ای نسبت به سایر نقاط شایع‌تر است.

به عنوان مثال، بر طبق گزارشات، «ونزوئلا در آشفتگی به سر می‌برد». کاراکاس، پایتخت این کشور بالاترین نرخ قتل و آدم‌کشی را در سال گذشته داشته است.

۱. مکزیکوسیتی، مکزیک

مکزیکو سیتی مکزیک

مکزیکوسیتی به دلیل آدم‌ربایی‌ها، سرقت‌ها و حملات در آن، شهری ترسناک شناخته می‌شود. وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده، درباره‌ی سفر به برخی مکان‌های خاص در مکزیک، به خاطر وجود تهدیدات و مسائل امنیتی اخطار داده است.

اداره گذرنامه ایالات متحده این‌گونه بیان می‌کند:

شهروندان ایالات متحده قربانی جنایات خشونت‌آمیزی از جمله قتل، آدم‌ربایی، سرقت اتومبیل و دزدی توسط گروه‌های جنایت‌کار سازمان‌یافته در مناطق مختلف مکزیک شده‌اند.

اگر شما مصمم برای مسافرت به مکزیکوسیتی هستید، بدون شک با یک نفر همراه این سفر را تجربه کنید، چرا که خطرات سفر به تنهایی بسیار زیاد است.

۲. دیترویت، میشیگان

دیترویت میشیگان

با وجود این که دیترویت در تلاش برای بهبود شرایط است، اما همچنان به عنوان یکی از خطرناک‌ترین شهرها مطرح می‌شود.

در این شهر، خیابان‌ها تحت سلطه دزدی‌ها، آدمکشی‌ها، سرقت‌های مسلحانه، زورگیری‌ها و مواد مخدر هستند. بر طبق تحقیقات، در سال ۲۰۱۵ منطقه شماره ۹ شاهد ۴۶ قتل، یعنی ۲ مورد بیشتر از سال ۲۰۱۴ بوده است. درسال ۲۰۱۳ آدم‌کشی در این شهر تعدادی برابر با ۴۳ مورد داشته که این آمار در سال ۲۰۱۲، ۵۲ مورد بوده است.

۳. لیما، پرو

لیما پرو

گردشگران و مردم محلی در مورد بازدید و زندگی در شهر لیما هشدار می‌دهند. خوشبختانه اقداماتی در جهت ایجاد امنیت و آرامش در این شهر صورت گرفته است، اما همچنان خطراتی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشیم.

جرم و جنایات خیابانی خصوصا در مناطقی با حضور تعداد گردشگران زیاد مثل میدان مرکزی شهر بسیار رایج است. همچنین جیب‌بری و کلاهبرداری نیز در این شهر رواج دارد. از داشتن همراه در کنار خود اطمینان حاصل کنید. حضور دو نفر در کنار هم که اوضاع را هنگام قدم زدن در خیابان‌ها تحت نظر و مراقبت دارند، عاقلانه‌تر است.

۴. دهلی نو، هند

دهلی نو هند

دهلی نو نه تنها به عنوان یکی از کثیف‌ترین شهر‌ها در جهان شناخته می‌شود،  بلکه مقصدی خطرناک برای مسافرت‌های تکی و انفرادی نیز است. شهری بسیار بزرگ با جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر؛ این بدان معنی است که جرم و جنایت و دزدی در این شهر به وفور قابل مشاهده است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و البته طبق انتظار، جیب‌برها در مکان‌های پر‌جمعیت مثل مراکز خرید و همچنین ایستگاه‌های قطار و اتوبوس حضور دارند. در نتیجه خانم‌ها باید کیف دستی‌شان را نزدیک و در کنار خودشان و مردان هم کیف پولشان را به جای جیب پشت در جیب جلوییشان نگهداری کنند.

۵. ممفیس، تنسی

ممفیس تنسی

هرگز تنها به ممفیس سفر نکنید! در سال ۲۰۱۵، FBI به ممفیس رتبه سومین شهر خطرناک در منطقه را داد. اعتقاد بر این است که بسیاری از جرایم ناشی از نرخ فقر (زیر ۲۸ درصد) در این منطقه است. از جمله جرایم رایج در این شهر می‌توان به انواع دزدی، سرقت وسایل نقلیه و موارد دیگر اشاره کرد.

در نهایت:

اگر شما شهامت مسافرت به این شهرها را دارید، حتما در طول سفر کسی را همراه خود داشته باشید، چرا که همیشه داشتن دو جفت چشم مراقب و هوشیار بهتر از یکی است. توصیه‌هایی از این دست، امنیت و حفاظت شما را در برابر رویارویی با اتفاقات ناشناخته‌ در سفر افزایش می‌دهند.

مطالب مرتبط:

منبع foxnews

دیدگاه