راهنمای خرید در فرانکفورت، آلمان

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
راهنمای خرید در فرانکفورت، آلمان

خرید در فرانکفورت، فقط به مراکز تجاری بزرگ محدود نمی‌شود. بازارچه‌ها و خیابان‌های متعدد با بوتیک‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، میزبان قدم‌های خریداران و گردشگران فرانکفورت است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر به گوشه و کنار دنیا، حتما زمانی را برای خرید در نظر می‌گیرند، در فرانکفورت ناامید نمی‌شوید. با وجود تنوع مراکز خرید، دپارتمان‌استورها، بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های فصلی متعدد، هر چیزی که نیاز داشته باشید و به دنبال آن بگردید، به راحتی در فرانکفورت پیدا می‌شود.

علاوه بر مراکز خرید و دپارتمان استورهای بزرگ، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ سوغات هم در گوشه و کنار شهر پیدا می‌شود. در نتیجه، چه به دنبال خریدهای کلی و لوکس باشید و چه دنبال خرید سوغاتی‌های ریز و درشت برای دوستان و اعضای خانواده، در فرانکفورت، فروشگاه مورد نظرتان را پیدا می‌کنید.

در ادامه با تعدادی از مناطق خرید در فرانکفورت آشنا می‌شویم.

مناطق کلیدی خرید

راهنمای خرید در فرانکفورت

فروشگاه‌های کنار خیابان Zeil انواع سوغاتی‌ها و صنایع دستی محلی را عرضه می‌کنند. برندهای بین‌المللی را می‌توانید در خیابان‌های منتهی به گذرگاه‌های اصلی شهر پیدا کنید. مثلا خیابان Goethestrasse به خاطر برندهای خاص پوشاک و بوتیک‌های فوق‌العاده‌ی زیورآلات شهرت دارد. خیابان‌های Oeder Weg و Berger Strasse پر از مغازه‌های کوچک و بزرگ است که البته در آن‌ها پوشاک برند پیدا نمی‌شود ولی برای خریدی مناسب همراه با چانه زدن، جای خوبی است.

اشیای قدیمی و عتیقه را می‌توانید از خیابان‌های اطراف کلیسا بخرید. خیابان Grosse Bockenheimer، پر از مغازه‌های اغذیه‌فروشی، ماهی فروشی، بازارچه و... است. در خیابان‌ Kleinmarkthalle می‌توانید خوراکی‌های لذیذ بین‌المللی را بخرید. اگر دنبال سوغاتی‌های خاص و غیرمعمول هستید، در خیابان‌های Stiftstrasse فروشگاهی وجود دارد که از آنجا می‌توانید کتاب‌های کمیک، رمان‌های تصویری و سایر یادگاری‌های فرهنگی را پیدا کنید که خاطرات سفر به فرانکفورت را زنده کند.

بازارچه‌ها

راهنمای خرید در فرانکفورت

یک بازار محلی یک هفته در میان، شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۲ بعدازظهر در Sachsenhausen برپا می‌شود. از این بازارچه می‌توانید اشیای قدیمی و محصولاتی را بخرید که پیدا کردن آن‌ها در فروشگاه‌های بزرگ و خیابان‌های اصلی، تقریبا بعید است.

یکی دیگر از بازارچه‌های شهر در میدان Konstablerwache روزهای شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۸ شب برپا می‌شود. اینجا بهترین بازارچه برای کسانی است که در سفر قصد دارند خودشان آشپزی کنند. بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی را می‌توانید از این بازارچه بخرید.

یکی دیگر از بازارچه‌های محبوب برای خرید مواد غذایی، در بالای خیابان Berger Strasse بین برج ساعت و خیابان Saalburgstrasse برپا می‌شود. روزهای چهارشنبه از ۸ صبح تا ۶ و نیم بعدازظهر و روزهای شنبه از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر می‌توانید به این بازارچه سر بزنید.

بازارچه‌ی مواد غذایی خیابان Schillerstrasse جمعه‌ها از ۹ صبح تا ۶ و نیم بعدازظهر برپا می‌شود.

حدود ۲۰ بازارچه‌ به طور منظم هفته‌ای یک یا دو بار در سراسر شهر برپا می‌شود. در ادامه با چند مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

بازار محصولات کشاورزی Konstablerwache

در این بازارچه که قبلا هم به آن اشاره کردیم، حدود ۵۰ فروشنده محصولات خود را عرضه می‌کنند. این محصولات بیشتر شامل محصولات کشاورزی و غذایی تازه و محلی است که مستقیما از طرف کشاورزان محلی عرضه می‌شود. غرفه‌های فروش غذاها و نوشیدنی‌های محلی، بخشی از غرفه‌های این بازارچه را تشکیل می‌دهد.

بازار هفتگی Bockenheim

پنجشنبه‌ها از ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر

این بازارچه بیش از ۳۰ فروشنده دارد که محصولات تازه‌ی کشاورزی و انواع مواد غذایی محلی را عرضه می‌کنند. یکی از محصولات این بازارچه، پنیرهای عالی است که باید امتحان کنید.

بازار هفتگی Bornheim

چهارشنبه‌ها از ۸ صبح تا ۶ و ۳۰ دقیقه‌ی بعدازظهر

شنبه‌ها از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر

این بازارچه یکی از محبوب‌ترین بازارچه‌های هفتگی در فرانکفورت است. محبوبیت این بازار فقط به خاطر موقعیت مکانی و زیبایی اطراف آن نیست. محصولات تازه و تنوع بی‌نظیری از انواع زیتون و غذاهای محلی در این بازارچه عرضه می‌شود.

مراکز و خیابان‌های خرید

راهنمای خرید در فرانکفورت

خیابان Zeil که یک خیابان مخصوص عابران پیاده است، مهم‌ترین خیابان خرید فرانکفورت محسوب می‌شود. در کنار این خیابان، مشهورترین فروشگاه‌ها و دپارتمان‌استورهای شهر قرار گرفته‌اند. یکی از مراکز خرید این خیابان مرکز خرید MyZeil نام دارد. این مجموعه‌ی تجاری حدود ۱۰۰ فروشگاه، رستوران و کافه دارد و مورد توجه اهالی شهر و گردشگران قرار گرفته است.

بزرگ‌ترین مراکز خرید فرانکفورت عبارت‌اند از Nordwest Zentrum، Walter-Moller-Platz 2، مرکز Hessen، Isenburg-Zentrum و مرکز خرید اسکای لاین پلازا که ۱۷۰ فروشگاه، رستوران و اسپا دارد.

ساعت کار مراکز خرید

فروشگاه‌های بزرگ و سوپرمارکت‌های مرکز شهر از دوشنبه تا جمعه از ۱۰ صبح تا ۹ شب باز هستند. ساعت کار آن‌ها روزهای شنبه از ۹ صبح تا ۹ شب است. فروشگاه‌های کوچک‌تر در روزهای هفته ساعت ۶ و نیم بعدازظهر تعطیل می‌شوند و روزهای شنبه در ساعت دو بعدازظهر، فروشگاه را می‌بندند. همه‌ی فروشگاه‌ها روزهای یکشنبه تعطیل هستند.

خرید سوغات

راهنمای خرید در فرانکفورت

برای خرید سوغات می‌توانید به میدان Roemer، میدان اصلی شهر سر بزنید. در اطراف این میدان، فروشگاه‌های متعدد سوغات وجود دارد و غرفه‌های زیادی برپا می‌شود که یادگاری‌های کوچک و بزرگ از سفر به فرانکفورت را به گردشگران می‌فروشد، مثلا جاکلیدی، مگنت، کارت پستال و... .

این سوغاتی‌های کوچک، همگی نشانی از شهر فرانکفورت دارند مثلا تصاویری از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر روی آن‌ها نقش بسته است. در مراکز اطلاعات توریستی هم، چنین سوغاتی‌هایی به فروش می‌رسد.

بازار کریسمس فرانکفورت

راهنمای خرید در فرانکفورت

در فرانکفورت یک بازار برزگ کریسمس برپا می‌شود. اگر این شانس را دارید که در روزهای نزدیک به کریسمس در فرانکفورت باشید، یکی از جاهایی که حتما باید سر بزنید، بازارچه‌ی کریسمس است. این بازارچه در میدان تاریخی شهر حوالی Romerburg و Paulsplatz برپا می‌شود. در حال حاضر این بازارچه بسیار گسترش یافته و از میدان تا نزدیکی ساحل رودخانه ادامه پیدا کرده است.

مثل سایر مراسم و رویدادهای مرتبط با کریسمس، این بازارچه هم حوالی آخر ماه نوامبر شروع می‌شود و تا روز قبل از کریسمس ادامه می‌یابد. در زمان برگزاری این بازارچه، حدود سه میلیون بازدیدکننده به آن سر می‌زنند.

قدمت برپایی این بازارچه به اواخر قرن چهاردهم میلادی برمی‌گردد. در طی قرون متمادی، این بازار، ویژگی‌های خاص خود را گسترش داده و حتی باعث برپایی چنین بازارچه‌هایی در شهرها و کشورهای دیگر شده است. شیرینی‌ها و تزیینات خاص این بازارچه یکی از ویژگی‌های بازارهای کریسمس است و آن‌ها را در هیچ بازارچه‌ی دیگری نخواهید دید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه