عکس هایی از زیبایی شگفت انگیز آب را به تماشا بنشینید (قسمت دوم)

سودا سلیمی
سودا سلیمی جمعه، ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
عکس هایی از زیبایی شگفت انگیز آب را به تماشا بنشینید (قسمت دوم)

زندگی انسان‌ها وابستگی مستقیم به آب دارد و آب آرامش‌بخش روح و روان است. به همین علت مسابقه‌ای در نشنال جئوگرافی برای نمایش زیبایی‌های آب ترتیب داده شده که در ادامه تعدادی از این عکس‌ها را می‌بینیم.

شاید این جمله‌ی کلیشه‌ای باشد که آب مایه‌ی حیات است، ولی واقعا همین طور است. آب نه تنها برای زندگی روزمره‌ی ما لازم است، بلکه دیدن زیبایی‌های آب در شکل‌های مختلف، چه تصاویر دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و چه یخچال‌های قطبی لذت‌بخش است. توضیحات مربوط به هر عکس از زبان عکاس آن است.

«هوکایدو»، (Hokkaido)، ژاپن

ژاپن

ژاپن

در این عکس انعکاس زیبای شکوفه‌های گیلاس در آب دیده می‌شود.

«کوینز لند»، (Queensland)، استرالیا

استرالیا

استرالیا

این عکس لحظه‌ای را که نهنگ از آب بیرون می‌آید و به اطراف نگاهی می‌اندازد، را نشان می‌دهد. به این حرکت نهنگ جهش جاسوسی می‌گویند. مانند این است که این پادشاهان اقیانوس متوجه حضور ما شده‌اند و در تلاش هستند که با ما ارتباطی برقرار کنند. در این عکس تلاش کردم که نهنگ را بین دو دنیای متفاوت و در حال تلاش برای برقراری ارتباط نشان دهم.

نوادا و کالیفرنیا

کالیفرنیا

آمریکا

دهلی، هند

دهلی

هند

رودخانه‌ی «یامونا»، (Yamuna) در دهلی بسیار آلوده، گل‌آلود و کثیف است. این رودخانه دومین رودخانه‌ی مقدس هند بعد از «گانگا»، (Ganga) است. مردم به علت تقدس، در این رود بدن خود را می‌شویند. در فصل زمستان، مرغ‌های دریایی بر فراز این رود پرواز می‌کنند. در این عکس مردی مشغول شستشوی بدن خود با آب رودخانه است.

«هوکایدو»، (Hokkaido)، ژاپن

هوکادیو

بارش شهاب‌سنگ

خلیج «مارینا»، (Marina Bay)، سنگاپور

خلیج مارینا

سنگاپور

در این عکس استراحتگاه و مغازه‌هایی در خلیج مارینا نشان داده شده است. راهرو‌های غیر هم‌سطح عکس را زیباتر کرده‌اند. با شکیبایی منتظر قایق بودم تا در کادر عکاسی قرار گیرد. در این عکس مسافران، فروشندگان و کسانی که مشغول صرف شام هستند را می‌توان دید.

ریو دژانیرو، برزیل

برزیل

برزیل

روز بسیار مناسبی برای شنا در ساحل ریودژانیروی برزیل بود و این مرد به نحو احسنت از این موضوع استفاده می‌کرد. او شناگر ماهری بود و زمانی که منتظر آمدن موج بزرگ‌تری بود، این عکس را  از او گرفتم.

«دوبولتی»، (Dubulti)، آمریکای لاتین

لاتیوا

آمریکای لاتین

در این عکس دو ماهیگیر مشغول گرفتن ماهی در صبح زود هستند.

«جاردینس دلا رینا»، (Jardines de la Reina)، کوبا

کوبا

کوبا

با غروب خورشید، نور طلایی‌رنگ آن از سطح آب وارد دریا شده و به بدن ابریشمی کوسه‌هایی که برای شکار آماده هستند، می‌تابد. برای گرفتن این عکس محدودیت زمانی داشتم. هر چه نور خورشید کمتر می‌شد، مرد قایق‌ران، من را بیشتر در تنگنا برای ترک دریا می‌گذاشت، زیرا وقتی که هوا تاریک می‌شود، کوسه‌ها خطرناک‌تر می‌شوند.

« کاناستوتا»، (Canastota)، نیویورک

نیویورک

نیویورک

تنها صدایی که در این صبح بهاری به گوش می‌رسید، صدای این سه غاز بود. آن‌ها در قسمتی از دریاچه دور هم جمع شده بودند و به سختی در مه قابل تشخیص بودند. زمانی که مشغول تماشای آن‌ها بودم، غازی که در وسط بود، چرخی زد و بال‌هایش را گشود و من این لحظه را شکار کردم.

« راجاستان»، (Rajasthan)، هند

راجاستان

هند

مردم در کویر راجاستان هند آب را در کوزه‌های سرامیکی و روی سر خود حمل می‌کنند. این کوزه‌ها آب را برای استفاده‌ی رهگذران خنک و تازه نگه می‌دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه