۲۱ ساحلی که قبل از مرگ باید ببینید!

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی سه شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
۲۱ ساحلی که قبل از مرگ باید ببینید!

اگر عاشق ساحل هستید و در برنامه گشت و گذارهایتان همیشه رفتن به دریا را در نظر می‌گیرید، قبل از مرگ حتما از ۲۱ ساحل برتر دنیا دیدن کنید!

ساحل یکی از جاذبه‌های طبیعی برای گذراندن وقت است. بسیاری از ما برای گذراندن تعطیلاتی آرام به ساحل می‌رویم و ساعت‌های خود را در کنار آب می‌گذرانیم. ساحل‌های برتر دنیا، از نظر چشم‌انداز، ویژگی‌های خاصی دارند. در این مطلب به سراغ ۲۱ ساحل برتر دنیا رفته‌ایم تا این سواحل را بهتر بشناسیم و دلیل تمایز این سواحل از ساحل‌های عادی را بدانیم.

پلایا دلمور، جزایر ماریتاس، مکزیک

پلایا دلمور

شنا کردن در ساحلی مخفی! ساحل پلایا دلمور ساحلی در دل صخره است که نورگیر آن از طریق سوراخ بزرگی است که در قسمت بالایی صخره وجود دارد. محلی‌ها این ساحل را، «ساحل پنهان» نامیده‌اند. منظره ساحل بی‌نظیر است و یکی از خاص‌ترین سواحل در دنیا، ساحل پلایا دلمور در مکزیک است. بازدید از ساحل محدودیت‌هایی دارد و فقط شش نفر به‌صورت هم‌زمان می‌توانند وارد محیط داخلی ساحل شوند.

ساحل کاتدرال، ریبادئو، اسپانیا

ساحل کاتدرال

برای وقت‌گذرانی در ساحل کاتدرال باید به جنوب شرقی گالیسیا در اسپانیا رفت. گالیسیا از مناطق خودمختار اسپانیا است که در قسمت شمال غربی شبیه جزیره ایبری قرار دارد. نکته‌ای که این ساحل را از سایر سواحل متمایز کرده، صخره‌های بزرگی است که در ساحل قرار دارد. صخره‌های قرمز و قهوه‌ای‌رنگ استوار در کنار ساحل ایستاده‌اند و برخورد موج‌های بزرگ به صخره‌ها واقعا دیدنی و لذت‌بخش است. برای قدم زدن در کنار این ساحل باید از میان شکاف صخره‌ای عبور کنید. دریای کاتدرال برای موج‌سواری مناسب است.

آنسه سرس ده آرجنت، جزایر ل دیگه، جمهوری سیشل

آنسه سرس ده آرجنت

جمهوری سیشل کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند است که پایتخت این کشور جزیره‌ی ویکتوریا نام دارد. سیشل از ۱۱۵ جزیره تشکیل شده است و در ۱۵۰۰ کیلومتری قاره آفریقا قرار دارد. تخته‌سنگ‌های غول‌پیکر، آب‌های فیروزه‌ا، شن و ماسه سفید و درختان نخل این ساحل را منحصربه‌فرد کرده است. مجموعه ساحلی آنسه سرس ده آرجنت توسط یک طراح هالیوودی طراحی و ساخته شده است و سالانه هزاران توریست از سرتاسر دنیا برای گذراندن تعطیلات به این ساحل می‌آیند. در بسیاری از کارت‌پستال‌ها و عکس‌های اینترنتی از عکس این ساحل استفاده شده است.

جزیره یک‌پا یا وان فوت آیلند (One Foot Island)، آیتوتاکی، جزایر کوک

جزیره یک‌پا یا وان فوت آیلند

جزایر کوک در قاره اقیانوسیه واقع شده است. آیتوتاکی یکی از جزیره‌های جزایر کوک است که در اقیانوس آرام قرار دارد. ساحل جزیره یک‌پا شکلی هلالی دارد و در خط ساحل به صورت مستقیم و صاف نیست. جزایر کوک از بیش از ۱۲۰ جزیره تشکیل شده است. افراد محلی نام «یک پا» را برای این جزیره انتخاب کرده‌اند. برای پیاده‌روی در عرض ساحل باید مسیری منحنی را طی کنید.

ساحل غروب آفتاب (Sunset Beach)، سواحل برانس ویک، کالیفرنیا شمالی

ساحل غروب آفتاب

در انتهای بخش غربی ساحل کالیفرنیای شمالی، دو کیلومتر دورتر از اولین خروجی، صندوق پستی قرار دارد که «فرانک نیستمن» در دهه ۷۰ آن را در این ساحل قرار داده است. سال‌ها است که گردشگران و افراد محلی نامه‌ها و آرزوهای خود را در این صندوق پست قرار می‌دهند و اعتقاد دارند روح نیستمن این نامه‌ها را می‌خواند و آرزوهایشان را برآورده می‌کند.

ساحل لیزی، جزیره کوه رونگ ساملمون، کامبوج

ساحل لیزی

آب شفاف و ساحلی با ماسه‌های ریز و گرم، فضایی ایده‌آل برای گذراندن تعطیلاتی به‌یادماندنی است. یکی از تفریحاتی که توریست‌ها از آن استقبال می‌کنند، قایق‌سواری است. قایق‌های ساحل لیزی در کامبوج چوبی هستند و سواری با آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. برای رفتن به خلیج تایلند باید ۲/۵ ساعت قایق‌سواری کنید. از دیگر جاذبه‌های جزیره کوه رونگ، جنگل‌های سرسبز است.

بیشتر بخوانید:

ساحل بومن، جزیره سنبیل، فلوریدا

ساحل بومن

سنبیل جزیره‌ای در شهرستان لی در ایالت فلوریدا است. ساحل سنگی بومن، این ساحل را متمایز کرده و زیبایی خاصی به آن بخشیده است. برای خرید وسایل شنا می‌توانید به فروشگاه‌های نزدیک ساحل بومن مراجعه کنید و از وسایل دست‌ساز دیدن کنید.

ساحل صدف، خلیج کوسه، استرالیای غربی

ساحل صدف

خلیج کوسه را می‌توان غربی‌ترین بخش از استرالیا دانست. این خلیج در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و از نظر جانورشناسی بسیار حائز اهمیت است. ساحل صدف، همان‌طور که از نامش پیدا است، پوشیده از صدف‌های سفیدرنگ است و این صدف‌ها تا کیلومترها ساحل را پوشانده‌اند. یکی از معروف‌ترین رستوران‌های دنیا، رستوران «الد پیرلر» در این ساحل قرار دارد.

لایم ریجس، انگلستان

ریجس

لایم ریجس، شهرکی در بریتانیا است و در انگلستان قرار دارد. اگر به فسیل‌ها و آثار باستانی علاقه دارید، می‌توانید به شهرک لایم ریجس بروید. موزه لایم ریجس مخزنی از فسیل‌های قدیمی است که بیش از ۱۸۰ میلیون سال قدمت دارند. در کنار ساحل لایم ریجس فسیل‌های حلزونی شکلی دیده می‌شود.

ساحل کانن، اورگن

ساحل کانن

اورگن از ایالت‌های غرب آمریکا است. در شمال ایالت اورگن، ایالت واشینگتن و در جنوب آن ایالت کالیفرنیا و نوادا قرار دارد. سواحل اورگن طولی برابر با ۶۰۰ کیلومتر دارد. بافت ساحل از ماسه سخت است و صخره‌های غول‌پیکری در دریای کانن وجود دارد. در ماه اکتبر، ساحل مه‌آلود می‌شود و جلوه خاصی پیدا می‌کند.

ساحل کارمل سیتی، کارمل بای د سی، کالیفرنیا

ساحل کارمل بای د سی

کارمل بای د سی شهری در شهرستان کالیفرنیا است. ساحل کارمل سیتی، یکی از سواحل معروف جهان است که پناهگاهی برای سگ‌ها است. هر بعدازظهر افراد محلی سگ‌های خود را برای تفریح به این ساحل می‌آورند.

ساحل نوردویک، هلند

ساحل نوردیک

نوردویک شهری ساحلی در جنوب هلند، بین آمستردام و لاهه است. ساحل نوردویک، ساحلی منحصربه‌فرد است که سالانه توریست‌های زیادی به آن سفر می‌کنند. نگران اقامت در هتل نزدیک ساحل نباشید، در ساحل نوردویک تمام امکانات برای اقامت و تفریح فراهم شده است.

ساحل پاپاکولئا، هاوایی

ساحل پاپاکولئا، هاوایی

ساحل پاپاکولئا یکی از سواحل زیبایی هاوایی است که پوشش گیاهی خاصی دارد. بر روی این ساحل گیاه خاصی رشد می‌کند و رنگ ساحل سبز پررنگ است. برای رسیدن به ساحل سبزرنگ باید حدود ۵ کیلومتر از شهر دور شوید تا به سرسبزترین ساحل دنیا برسید.

ساحل رینسفجارا، ایسلند

ساحل رینسفجارا، ایسلند

ساحل رینسفجارا در جنوب ایسلند قرار دارد. جلبک‌های دریایی رینسفجارا شکل خاصی دارد و صخره‌های اطراف ساحل زیبایی خاصی به منظره آن بخشیده است. موج‌های دریای رینسفجارا قوی هستند و در بسیاری از ماه‌های سال شنا در آب‌های دریا ممنوع است.

ساحل صورتی، جزیره سانتا کروز، زامبوآنگ، فیلیپین

ساحل صورتی

ساحل صورتی سانتا کروز یکی از چندین ساحل صورتی دنیا است که دلیل صورتی بودن ماسه‌های این ساحل، ترکیب نوعی مرجان خاص با ماسه‌های ساحل است. میلیاردها مرجان خردشده با ماسه‌های ساحل ترکیب شده‌اند تا ظاهری زیبا و منحصربه‌فرد ایجاد کنند.

ساحل پلیکان، بلیز

ساحل پلیکان، بلیز

بلیز کشوری در آمریکای مرکزی است و در سال ۱۹۸۱ استقلال خود از بریتانیا را اعلام کرد. ساحل پلیکان از لحاظ گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار خاص و منحصربه‌فرد است. تنها کافی است چند دقیقه در آب‌های این ساحل شنا کنید تا مرجان‌های رنگارنگ و لاک‌پشت‌های دریایی را ببینید. لیلی گیرما در کتاب «لبویت» از تجربیات غواصی خود در دریای پلیکان نوشته است.

خلیج آبی، موریس

خلیج آبی، موریس

غرب اقیانوس هند، انتهای ساحل غربی، ساحلی عمومی وجود دارد که یکی از بهترین و زیباترین سواحل دنیا شناخته شده است. برای رسیدن به سواحل آبی باید ۹۰۰ کیلومتر به سمت شرق ماداگاسکار بروید.

ساحل کاس آبائو، کوراسائو

ساحل کاس آبائو، کوراسائو

کوراسائو جزیره‌ای در دریای کارائیب جنوبی در سواحل ونزوئلا است. در زیر آب‌های کاس آبائو دنیای عجیبی جریان دارد. گونه‌های مرجان‌های دریایی خاص، لاک‌پشت‌های دریایی، ماهی‌های گرمسیری و اسفنج‌های دریایی در زیر آب‌های کاس آبائو دیده می‌شود. هر ساله میلیون‌ها گردشگر برای غواصی در آب‌های کاس آبائو به کوراسائو می‌آیند. بافت ساحل کاس آبائو شن خشک است.

اسلیپینگ بر پوینت، اسلیپینگ بر دانز، میشیگان

اسلیپینگ بر پوینت، اسلیپینگ بر دانز، میشیگان

آب شفاف و ساحلی تمیز و زیبا چشم‌اندازی زیبا در ساحل اسلیپینگ بر پوینت ایجاد کرده است. این ساحل محلی مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و چادر زدن و استراحت در آن است.

ساحل پیسکیناس، آربوس، ساردینا

ساحل پیسکیناس، آربوس، ساردینا

آربوس، ساردینا کومونه ای در ایتالیا، در استان مدیو کامپیدانو است. ساحل پیسکیناس بیشتر شبیه به یک تابلو نقاشی است تا واقعیت! این ساحل با درختان زیبایی پوشیده شده است و منظره خاص و دل‌انگیزی دارد. مجموعه هتل‌های «ل دون پیسکیناس» در نزدیکی ساحل قرار دارد که اقامت را برای گردشگران راحت‌تر کرده است.

ساحل کرنیچ، لتست دو بک، فرانسه

ساحل کرنیچ، لتست دو بک، فرانسه

شهر لتست دو بوک در شهرستان ژیروند در ناحیه اکیتن در کشور فرانسه قرار دارد. پرواز در ارتفاع ۱۰۸ متری بر کرانه ساحل کرنیچ یکی از تفریحاتی است که همه ساله گردشگران برای تجربه آن به لتست دو بک فرانسه سفر می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه