با اری (Orii)، دستتان را به گوشی هوشمند تبدیل کنید

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
با اری (Orii)، دستتان را به گوشی هوشمند تبدیل کنید

با پیشرفت تکنولوژی، کار‌های ما نیز به سمت ساده‌تر شدن می‌رود. اخیرا گجتی به بازار آمده که دست شما را به تلفن هوشمند تبدیل می‌کند. برای آشنایی با این وسیله کارآمد در ادامه با ما همراه باشید.

صحنه‌ای از یک فیلم را تصور کنید که تعداد زیادی از افراد در یک سازمان با نامی عجیب و غریب و مخفف شده مانند I.C.A.R.U.S کار می‌کنند. در همین حین یک ابرقهرمان اسیر شده و تمامی وسایل ابرتکنولوژیکش به جز یک حلقه ساده نیز، از او گرفته شده است. او انگشت‌اش را روی گوش‌اش قرار می‌دهد و برای نیروی پشتیبانی تماس می‌گیرد. اُری (Orii) تمامی دست شما را بدون نیاز به صفحه‌ی نمایش، به یک گوشی هوشمند تبدیل می‌کند.

اُری

اُری از جهات بسیاری شبیه یک ساعت مچی هوشمند است. این وسیله سریعا به گوشی وصل می‌شود و اطلاعاتش را همگام‌سازی می‌کند و شما را از پیام‌هایتان آگاه می‌سازد. این گجت هیچ صفحه‌ نمایشی ندارد، در نتیجه شما نمی‌توانید ببینید دقیقا چه متنی برای شما ارسال شده است، اما این موضوع در برابر کارایی این وسیله بی‌اهمیت است.

اری بیشتر در قسمت تماس‌ها کارایی دارد و می‌درخشد. تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که انگشت‌تان را روی گوش‌تان قرار دهید تا بتوانید صدای طرف مقابل را به راحتی و وضوح بشنوید. این تکنولوژی کارکردش به این صورت است که از طریق رسانش استخوانی، مستقیما استخوان‌های کوچک گوش شما را، به وسیله ارسال نوسان از طریق انگشت شما به استخوان جمجمه، تحریک می‌کند.

orii

برای صحبت کردن هم این وسیله از دو میکروفون نویزگیر بهره می‌برد که صدا را به راحتی و بدون صداهای اضافی ارسال می‌کند. از طرف دیگر این وسیله به بهترین شکل با دستورهای صوتی کنترل می‌شود و برای هر چیزی مانند سوال کردن  به شما کمک می‌کند. هرگاه نیز در رسانه‌های اجتماعی نوتیفیکشنی برای شما بیاید، این وسیله از طریق ال ای دی رنگی و کوچکی که روی‌اش قرار دارد، به شما اطلاع می‌دهد؛ شما می‌توانید رنگ ال ای دی را به دلخواه خود تغییر بدهید.

orii

اری شاید اولین دستگاهی نباشد که از رسانش استخوانی استفاده می‌کند، اما قطعا یکی از کوچک‌ترین آن‌ها است. از پیشینیان این تکنولوژی می‌توان به Batband اشاره کرد که یک هدفون مخصوص داشت ؛ یا Linx smart helmet از شرکت Coros هم از رسانش استخوانی استفاده می‌کند.

ایده‌ی این که از طریق استخوان صدا ارسال کنید، شاید به نظر عجیب و غریب بیاید؛ اما این تنها بهره بردن از راهی است که مغزمان از طریق آن صدا دریافت می‌کند. مهم‌ترین فایده‌ی این تکنولوژی و قابلیت آن، این است که شما صدایی به شدت واضح دریافت می‌کنید که از هیچ دستگاه دیگری نشنیده‌اید.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه