تولید سوخت هواپیما از زباله های خانگی توسط بریتیش ایرویز

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
تولید سوخت هواپیما از زباله های خانگی توسط بریتیش ایرویز

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز قصد دارد میزان تولید آلاینده‌های زیست محیطی را در ناوگان خود تا سال ۲۰۵۰ به نصف کاهش دهد و از همین رو به دنبال استفاده از سوختی جدید به جای بنزین در هواپیماهای خود است.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز می‌خواهد از زباله‌های خانگی برای تولید سوخت هواپیماهای جت استفاده کند و این ابتکار عمل با همکاری شرکت Velocys اجرا خواهد کرد.Velocys از جمله شرکت‌های نوپای فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است که فناوری خاصی را بدین منظور ابداع کرده است.

همه ساله در انگلیس صدها تن زباله توسط خانوارها تولید می‌شود و می‌توان آنها را به انرژی‌های تجدیدپذیر قابل استفاده در هواپیماها مبدل کرد. انواع پوشک بچه، ظروف غذای پلاستیکی و جعبه و پوشش‌های شکلات نیز به همین منظور قابل استفاده است.

زباله خانگی

استفاده از بنزین به عنوان سوخت در هواپیماها تهدید مهمی برای حفظ سلامت کره زمین است و استفاده از روش جدید به کاهش ۶۰ هزار تنی تولید دی اکسیدکربن در سال منجر می‌شود. این روش همچنین باعث صرفه جویی ۶۰ درصدی در مصرف سوخت می‌شود.

بریتیش ایرویز قصد دارد کارخانه‌ای به همین منظور احداث کند که سوخت تجدیدپذیر کافی برای تمامی پروازهای این شرکت به مقاصد سن‌خوزه و نیوارلئانز آمریکا تامین کند.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه