غذاهای محلی میلان، نماد کشور ایتالیا (قسمت دوم)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار یکشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
غذاهای محلی میلان، نماد کشور ایتالیا (قسمت دوم)

سفر به میلان برای چشیدن طعم غذای محلی این شهر بدون شک سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی خواهد بود که تا بحال تجربه کرده‌اید. پس در گشت و گذار از این شهر زیبا غذاهای محلی میلان را فراموش نکنید.

میلان یکی از شهرهای ثروتمند ایتالیا محسوب می‌شود. طبقه سرمایه‌دار این شهر به دور از هرگونه مسائل سیاسی و مسائل مربوط به کلیسا در این شهر رشد پیدا کرده‌اند. غذاهای مردم میلان بسیار اعیانی است و زعفران که گاها از طلا هم قیمتی‌تر است، چاشنی برنج ریزوتو آنها است. گوشت گوساله که یکی از گران‌قیمت‌ترین غذاها است، جزو غذاهای سنتی در منوی غذایی میلانی‌ها قرار دارد. اما ساکنین حومه شهر قرن‌ها است که غذاهای بسیار ساده و دهقانی می‌خورند. امروزه یکی از محبوب‌ترین غذاها ممکن است خیلی هم غذاهای ساده‌ای باشد، مانند سوپ پولتنا و سوپ مینسترن که محبوب سرآشپزها است. در اینجا ۹ غذای معروف میلان را توصیف خواهیم کرد.

۵. مینیستورن (Minestrone) در رستوران رفیتوریا سیمپلیکتاس (Refettorio Simplicitas)

غذاهای محلی میلان، نماد کشور ایتالیا

هیچ دستورالعمل خاصی برای تهیه مینیستورن (سوپی از سبزیجات) وجود ندارد و هر کسی با دستور دلخواه خود این سوپ را تهیه می‌کند. با این وجود این غذا اساسا شامل لوبیا، سیب‌زمینی، پیاز، هویج و کرفس است. گاهی اوقات بعضی خاطرات از یاد نمی‌رود؛بچه‌های ایتالیایی دوران کودکی‌شان از یاد نمی‌رود، زمانی که در شب‌های زمستان بخار حاصل از این سوپ شیشه‌های پنجره آشپزخانه‌شان می‌گرفت.

با اضافه کردن کمی از افزودنی‌های مختلف مانند گوشت خردشده و برنج، این غذا بسیار لذت‌بخش و مطبوع‌تر خواهد شد. رستوران رفیتوریا سیمپلیکتاس درست در نزدیکی رستوران تترو آلاسکارا قرار دارد.

سوپ مینیستون ۱۰۰ درصد با سبزیجات ارگانیک پخت می‌شود. این رستوران بسیار آرام و ساکت است؛ اگرچه شما مجبور نیستید ساکت بمانید، اما صاحبان رستوران دقت دارند تا در رستوران سکوت حاکم باشد.

 ۶. کورودایالا آلارتورو (Crudaiola all’Arturo) در رستوران لاتریو سان مارکو

غذاهای محلی میلان، نماد کشور ایتالیا

غذای سنتی میلانی‌ها نوعی غذای زمستانی است. غذای کورودایالا در رستوران لاتریو سان مارکو به شیوه‌ای مدرن پخت می‌شود. این غذا در تابستان به شیوه سنتی سوپ مینیستون به صورت سرد سرو می‌شود که دارای مواد غذایی مشترک با دیگر غذاها است.

این غذا در آشپزخانه نونا با این مواد درست می‌شود: هویج، کاهو، رازیانه، گوجه‌فرنگی رسیده و برگ ریحان را برای چند ثانیه با مخلوط‌کن، مخلوط می‌کنند، سپس با بلغور گندم سرو می‌کنند. سرآشپز ارتور همیشه کیفیت غذاها را بررسی می‌کند و با یک نگاه می‌توان فهمید این رستوان بهترین غذاها را ارائه می‌دهد.

 ۷. مشتا (Michetta) در رستوران تاگلیو (پان سلامه)

غذاهای محلی میلان، نماد کشور ایتالیا

پان و سلامه (نان و سلامی) یک نوع غذای ساده است که با نان سرو می‌شود و میلانی‌ها از آن با عنوان‌های خوب و اساسی توصیف می‌کنند. این وعده غذای محبوب به طور سنتی بعد از مراسمات مرندا و همچنین بعدازظهرها سرو می‌شود. تاگلیو در میلان با میکای خوشمزه سرو می‌شود؛ سرچشمه این غذا به قرن ۱۹ در استرالیا بر می‌گردد.

 ۸. کانونشینو (Cannoncino) در رستوران پستچیریا سوپینو (Pasticceria Supino)

غذاهای محلی میلان، نماد کشور ایتالیا

همه کتاب‌های راهنمای والدین توصیه می‌کنند که نباید غذا را به عنوان پاداشی برای کودکان در نظر گرفت. اما بسیاری از کودکان ایتالیا برای تمیز کردن خانه سوپ مینیستورن پاداش گرفته‌اند یا به آن‌ها قول داده شده کانونشینو از رستوران پستچیریا سوپینو برایشان خریده شود. کانونشینو ترکیبی از کره و لایه نازکی از شیرینی و کرمی است که آن را به یکی از بهترین شیرینی‌ها تبدیل می‌کند. این شیرینی در ایتالیا با جشن مترادف است.

 ۹. پانتنون (Panettone) در پستچیریا مارتیزانا (Pasticceria Martesana)

غذاهای محلی میلان، نماد کشور ایتالیا

پانتنون از تخم‌مرغ، کره، شکر، کشمش و میوه‌های شیرین درست می‌شود. پانتنون یک بریچ شفاف است که در طی تعطیلات، تقاضای آن افزایش می‌یابد. نان نرم و شیرین که امروزه به صورت جعبه‌ای در فروشگاه‌های غیرمجاز به فروش می‌رسد که تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها دارای مجوز هستند.

از سال ۱۹۶۶ شیرینی‌پزی‌های پستچیریا مارتیزانا انواع شیرینی‌ها از جمله شیرینی پانتنون را پخت می‌کنند. این شیرینی‌پزی در طی مسابقات سالیانه ایتالیا در لیست بهترین‌ها قرار گرفت و به عنوان بهترین پلتفرم مواد غذایی در روزنامه ملی La Gazzetta dello Sport شناخته شد.

مطالب مرتبط:

منبع foodrepublic

دیدگاه