رستوران های ونیز، تجربه طعم لذیذ پاستا و غذای دریایی

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
رستوران های ونیز، تجربه طعم لذیذ پاستا و غذای دریایی

سفر به ونیز، پر از تجربیات منحصربه‌فرد و جذاب است. یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطرات سفر به ونیز، غذا خوردن در یکی از بهترین رستوران‌های شهر خواهد بود.

ایتالیایی‌ها به آشپزی بسیار اهمیت می‌دهند و رستوران‌های ونیز معمولا در فهرست بهترین رستوران‌های این کشور قرار می‌گیرند. غذاهای دریایی، مهم‌ترین ویژگی آشپزی ونیزی است. بنابراین اگر از علاقه‌مندان به غذاهای دریایی هستید، بدون شک در سفر به ونیز از رفتن به رستوران لذت خواهید برد.

در شهر زیبای ونیز، هیچ کمبودی از نظر غذاخوری‌ها و رستوران‌ها وجود ندارد. هم رستوران‌های لوکس و فوق‌العاده در آن پیدامی‌شود و هم رستوران‌های کوچک و دنج محلی. در ادامه با بهترین رستوران‌های ونیز آشنا می‌شویم؛ از رستوران‌های مجلل که محل رفت و‌ آمد سلبریتی‌ها و خانواده‌های سلطنتی است تا رستوران‌های کوچک و پنهان در مناطق خلوت، که موردعلاقه‌ی اهالی شهر است.

رستوران Osteria Boccadoro

رستوران Osteria Boccadoro

این رستوران، یک رستوران خاص ونیزی که دور از نواحی شلوغ و توریستی، در میدانی دنج و آرام قرار گرفته است. در این رستوران می‌توانید غذاهای سنتی ونیزی را امتحان کنید. ماهی تازه، پاستای خانگی و سبزیجات و محصولات محلی، طعم و عطر خاصی به غذاهای این رستوران می‌دهد که نظیر آن را جای دیگر به‌سختی می‌توانید پیدا کنید. این رستوران، بدون شک یکی از بهترین رستوران‌های ونیز برای غذا خوردن است.

فضای رستوران، ساده و در عین حال شیک است. یک غذاخوری خصوصی هم برای مهمانی‌های رسمی و دورهمی‌های صمیمانه‌تر وجود دارد. این رستوران میزبان بسیاری از شخصیت‌های مشهور بوده از جمله نخست‌وزیر سابق ایتالیا.

بیشتر بخوانید:

رستوران La Zucca

رستوران La Zucca

اسم این رستوران در زبان ایتالیایی به معنی کدوحلوایی است و البته این ماده‌ی غذایی، یکی از مواد غذایی اصلی در تهیه‌ی غذاهای این رستوران است. این رستوران کوچک و زیبا، در منطقه‌ی Santa Croce قرار دارد و غذاهای مبتکرانه‌ی ونیزی را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند. در منوی این رستوران، تنوع فوق‌العاده‌ای از غذاهای گیاهی دیده می‌شود که بعضی از آن‌ها در ایتالیا، بی‌نظیر است. این رستوران، به خاطر استفاده از مواد غذایی طبیعی و تازه مشهور است. گردشگرانی که به این منطقه سر می‌زنند نباید فرصت حضور در این رستوران را که یکی از بهترین‌ها در ونیز است، از دست بدهند.

رستوران ریویرا (Ristorante Riviera)

رستوران ریویرا (Ristorante Riviera)

نوآوری‌های این رستوران در آشپزی ونیزی و موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای که دارد آن را در بین بهترین رستوران‌های ونیز قرار داده است. غذا خوردن در این رستوران، تجربه‌ای است که به همه مسافران ونیز توصیه می‌کنیم. بهترین پاستاها و نوشیدنی‌های ایتالیایی در این رستوران منتظر شما است. هر چیزی که در منوی این رستوران وجود دارد، از پیش‌غذاهای لذیذ تا دسرهای خاص، همگی منحصربه‌فرد و لذیذ هستند به‌نحوی که تا مدت‌ها طعم متفاوت و بی‌نظیر آن را فراموش نخواهید کرد. آشپزی ایتالیایی را در این رستوران به بهترین شکل ممکن و با بالاترین کیفیت تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

رستوران Antiche Carampane

رستوران Antiche Carampane

این رستوران که خانوادگی اداره می‌شود، متخصص انواع غذاهای دریایی است. غذاهای دریایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آشپزی ونیزی است. البته این رستوران علاوه بر غذای دریایی، انواع دیگر غذاهای لذیذ را هم سرو می‌کند. بنابراین اگر از علاقه‌مندان به غذاهای دریایی نیستند، جای نگرانی نیست. در تهیه‌ی غذاهای این رستوران از تازه‌ترین مواد غذایی، ماهی و میگو استفاده می‌شود، نکته‌ای که تاثیر فوق‌العاده‌ای در کیفیت غذاها دارد. فضای دنج و راحت رستوران، باعث می‌شود که غذا خوردن در آن، به یکی از بهترین خاطرات سفرتان تبدیل شود. این رستوران، مهمان‌های ویژه‌ای داشته است از جمله ناتالی پورتمن، سلما هایک، بیل مری و یوکو اونو. از آنجایی که این رستوران، محبوبیت و شهرت فراوانی دارد، حتما از قبل میز رزو کنید اگر نمی‌خواهید این فرصت فوق‌العاده را از دست بدهید.

رستوران L’Alcova

رستوران L’Alcova

این رستوران در یک هتل پنج ستاره واقع است، رستورانی که ناامیدتان نمی‌کند. علاوه بر غذای فوق‌العاده، این رستوران تجربیات نابی برای مهمانانش رقم می‌زند. یک تجربه‌ی ایتالیایی واقعی از غذا خوردن در یک رستوران لوکس. برای کسانی که می‌خواهند در محیطی دنج و آرام غذا بخورند، رستوران یک تراس زیبا با چشم‌اندازی تماشایی دارد. غذاهای این رستوران هم غذاهای دریایی و هم سایر غذاهای ایتالیایی است و طبیعتا از نظر پاستا، منوی این رستوران بسیار متنوع و جالب توجه است.

بیشتر بخوانید:

رستوران Alle Corone

رستوران Alle Corone

هتل Ai Reali یکی از بهترین هتل‌های ونیز است و تعجبی هم ندارد که رستوران این هتل، جزو برترین‌ها باشد. فضای لوکس این رستوران برای برگزاری یک مهمانی شیک یا دعوت از یک مهمان عزیز، بسیار مناسب است. مهمانان این رستوران با یک غذای عالی و سرویس‌دهی فوق‌العاده پذیرایی می‌شوند.

این رستوران منوی فصلی دارد و ازاین‌رو در تمام طول سال، غذاهای خاص و تازه سرو می‌کند. غذاهای این منو، بر پایه‌ی آشپزی کلاسیک ونیزی است که با روش‌های پیچیده و خاص به بهترین شکل ممکن طبخ می‌شود به همین دلیل طعمی خاص و متفاوت دارد. حتی کسانی که با آشپزی ونیزی آشنایی دارند، از خوردن غذاهای این رستوران و طعم‌های متفاوت آن‌ها شگفت‌زده می‌شوند. برای رفتن به این رستوران، حتما باید از قبل میز رزرو کنید.

رستوران  Alle Testiere

رستوران  Alle Testiere

اگر در سفر به ونیز تصمیم گرفتید که یک وعده غذای دریایی لذیذ در یک رستوران خوب نوش جان کنید، این رستوران را امتحان کنید. رستوران Alle Testiere در نزدیکی Santa Maria Formosa قرار گرفته است و هم‌زمان فقط برای ۲۲ نفر جا دارد. محیط دنج و آرام این رستوران در کنار لذیذترین غذاهای دریایی، باعث شده که مورد توجه گردشگران قرار بگیرد و بیشتر اوقات، شلوغ باشد.

سرآشپز این رستوران هر روز با توجه به مواد غذایی تازه‌ی موجود در بازار، در مورد منو، تصمیم‌گیری می‌کند بنابراین مطمئن باشید غذایی که می‌خورید با تازه‌ترین مواد غذایی ارگانیک تهیه می‌شود.

این رستوران در سراسر ونیز به خاطر سرویس‌دهی فوق‌العاده و فضای غیررسمی ولی دوست‌داشتنی‌اش شهرت دارد.

بیشتر بخوانید:

رستوران آنتیکو مارتینی (Antico Martini)

رستوران آنتیکو مارتینی (Antico Martini)

این رستوران غذاهای سنتی دریایی و غیردریایی سرو می‌کند و دارای سه سالن غذاخوری بزرگ است. یکی از ویژگی‌هایی که این رستوران به داشتن آن افتخار می‌کند، استفاده از تازه‌ترین مواد غذایی است.

رستوران آنتیکو مارتینی در آغاز فعالیت‌اش، یک قهوه‌خانه بوده اما به خاطر نزدیکی به تئاتر Fenice به شهرت و محبوبیت رسیده و به رستوران فوق‌العاده‌ی امروز تبدیل شده است. اگر از علاقه‌مندان به تئاتر هستید، می‌توانید در این رستوران یک غذای عالی نوش جان کنید و بعد در تئاتر، یک نمایش عالی ببینید و شب خود را با تجربه‌ای خاص، کامل کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه