بهترین شهربازی های دبی؛ اوج هیجان در منهتن خاورمیانه

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
بهترین شهربازی های دبی؛ اوج هیجان در منهتن خاورمیانه

دبی، شهر سرگرمی‌ها و تفریحات بی‌نظیر است و بهترین شهربازی‌ها و پارک‌های خاورمیانه در این شهر ساخته شده است. در سفر به دبی، با هر سن و سلیقه‌ای، می‌توانید در این پارک‌های فوق‌العاده از تعطیلات خود لذت ببرید.

دبی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. در این شهر کوچک، هر تفریحی که فکر کنید در فاصله‌ی بسیار کمی از هم قرار گرفته است. از اسکی گرفته تا کویرگردی، هر دو را می‌توانید در دبی تجربه کنید.

دبی شهر مراکز خرید بزرگ و تفریحات پرهیجان است. بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده‌ی دنیا در این شهر قرار دارد. شهربازی‌ها مقصدهایی فوق‌العاده برای گذراندن یک روز از سفر همراه با تمامی اعضای خانواده هستند. هیچ کس خسته نمی‌شود و همه در کنار هم از یک روز پرهیجان در دبی لذت می‌برند.

در ادامه با بهترین شهربازی‌های دبی آشنا می‌شویم؛ شهربازی‌هایی که هرکدام، به‌نوعی رکوردی را در اختیار دارند.

آی‌ام‌جی (IMG)، دنیای ماجراجویی

آی‌ام‌جی (IMG)، دنیای ماجراجویی

  • مناسب برای دوستداران هیجان و وسایل تفریحی مهیج
  • بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده‌ی دنیا

دنیای ماجراجویی، یکی از آخرین دستاوردهای رکوردشکن دبی در زمینه‌ی امکانات تفریحی است. این پارک سرپوشیده وسعتی معادل ۲۸ زمین فوتبال دارد و از چهار بخش مختلف تشکیل شده است. یکی از این بخش‌ها کاملا به دایناسورها اختصاص یافته است. در این پارک، که دمای هوای آن کاملا کنترل می‌شود و مطبوع است، بیش از ۲۰ وسیله‌ی تفریحی و جاذبه‌ی مختلف وجود دارد. بسیاری از این جاذبه‌ها با موضوع شخصیت‌های کمیک‌بوک‌های مارول و کاراکترهای کارتون نتورک ساخته شده است.

یکی از جذاب‌ترین وسایل تفریحی این پارک، ترن هوایی Velociraptor است؛ بلندترین و سریع‌ترین ترن هوایی در دبی که در ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و شما را از جنگل‌های پیش از تاریخ تا بیابان‌های دبی می‌برد.

موشن‌گیت دبی (Motiongate Dubai)

موشن‌گیت دبی (Motiongate Dubai)

  • مناسب برای دوستداران ماجراجویی و فعالیت‌های بدنی

این سرزمین ماجراجویی که با الهام از هالیوود ساخته شده، ۲۷ وسیله‌ی تفریحی جذاب دارد که از ۱۳ فیلم و انیمیشن به‌یادماندنی، الهام گرفته‌اند. از میان این فیلم‌های خاطره‌انگیز می‌توان عطش مبارزه، شرک و شکارچیان روح را نام برد. این پارک دارای پنج بخش یا محدوده است که از این پنج بخش، ۴ تای آن به استودیوهای فیلم‌سازی افسانه‌ای هالیوود یعنی دریم‌ورکس، لیونزگیت و کلمبیا پیکچرز اختصاص یافته است.

جذاب‌ترین وسیله‌ی تفریحی این پارک، ترن هوایی Madagascar Mad Pursuit است.

لگولند دبی

لگولند دبی

لگولند دبی، دنیایی است که در آن، قطعات لگو به زندگی واقعی پا می‌گذارند. این پارک برای خانواده‌هایی ایدئال است که فرزندانی تا ۱۲ سال دارند. در این مجموعه‌ی تفریحی جذاب، بیش از ۴۰ وسیله‌ی تفریحی و ۱۵ هزار مدل لگو وجود دارد. بسیاری از جاذبه‌های این پارک نیازمند این است که بچه‌ها همراه با هم، کار گروهی انجام دهند و از مهارت‌های خود برای هدایت کشتی یا راندن ماشین استفاده کنند. برای ساختن این پارک موضوعی خانوادگی، حدود ۶۰ میلیون قطعه لگو مورد استفاده قرار گرفته است. پارک از شش بخش تشکیل شده که هم فضای سرپوشیده دارد و هم فضای روباز. مثلا از میان بخش‌های مختلف این پارک می‌توان لگو سیتی و مینی‌لند با تم خاورمیانه را نام برد.

پارک آبی لگولند

پارک آبی لگولند

پارک آبی لگولند یکی از جاهای دیدنی دبی است که برای خانواده‌هایی طراحی شده که کودکانی تا سن ۱۲ سال دارند. در این مجموعه‌ی جذاب، ۲۰ جاذبه و سرسره‌ی آبی با تم لگو وجود دارد؛ جایی که در آن بچه‌ها این فرصت را دارند تا خلاقیت و تصورات‌شان را رها کنند و از حضور در پارک و بازی در کنار هم‌سن و سالان‌شان لذت ببرند. یک استخر موج و سافاری DUPLO برای تفریح بچه‌ها در نظر گرفته شده است. حتی یک رودخانه هم وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند در آن قایق‌رانی کنند، با قایق‌هایی که خوشان با لگو ساخته‌اند.

پارک بالیوود

پارک بالیوود

این مجموعه‌ی تفریحی اولین پارک موضوعی با الهام از بالیوود است. پارک بالیوود، بیش از ۱۶ وسیله‌ی تفریحی سینمایی و جاذبه‌ی مختلف، ۲۰ نمایش زنده در ۵ استیج مختلف، رستوران هندی و پنج محدوده‌ی جداگانه دارد.

همان طور که گفتیم این پارک اولین پارک موضوعی دنیا با موضوع فرهنگ شگفت‌انگیز و پر رمز و راز بالیوود است. در این مجموعه می‌توانید غرق دنیای موزیکال بالیوود شوید. حتی اگر با فیلم‌های بالیوود آشنایی نداشته باشید، از شور و هیجان فضای پارک و جاذبه‌های بی‌نظیر آن لذت خواهید برد.

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure)

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure)

این پارک آبی در منطقه‌ی تفریحی Atlantis the Palm، قرار دارد. اگر از علاقه‌مندان به تفریحات آبی هستید، در سفر به دبی، به هیچ‌ عنوان نباید این پارک آبی را از دست بدهید. سرسره‌های آبی، سواحل آرام، محدوده‌هایی برای بازی کودکان، هزاران جاذبه‌ی آبی پرهیجان و تفریحات دیگر، در این مجموعه برای تمام اعضای خانواده وجود دارد.

در واقع، این مجموعه چیزی فراتر از یک پارک آبی در دبی ساده است. در این پارک، این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا با موجودات دریایی از نزدیک آشنا شوید. حتی می‌توانید با لباس مخصوص در استخر کوسه‌ماهی‌ها شنا کنید. برای بزرگسالان هم یک ساحل خصوصی وجود دارد. در این ساحل می‌توانید استراحت کنید در حالی که بچه‌ها مشغول ساخت قلعه‌ی شنی هستند.

شهر متل پلی (Mattel Play! Town)

شهر متل پلی (Mattel Play! Town)

در شهر شگفت‌انگیز و رویایی متل پلی، دنیای اسباب‌بازی‌های محبوب کودک‌تان را ببینید. هرکدام از بخش‌های این مجموعه، مهارت‌های کودکان را به کار می‌گیرد مثلا تفکر خلاق یا حل مسئله. این مجموعه‌ی تفریحی و آموزشی، فرصتی عالی برای کودکان است تا در حین بازی، مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند و با شخصیت‌های تلویزیونی محبوب خود، تعامل داشته باشند.

کیدزانیا

کیدزانیا

این مجموعه‌ی تفریحی، محبوب‌ترین جاذبه‌ی دبی برای کودکان است. کیدزانیا، مکانی شگفت‌انگیز و تعاملی برای سرگرمی کودکان است که همراه با بازی، مهارت‌های مختلفی را به آن‌ها یاد می‌دهد.

تاکید اصلی این مجموعه‌ی تفریحی، بر اجرای شغل‌های واقعی بزرگ‌ترها در دنیایی کودکانه است. بچه‌ها در این مجموعه این فرصت را دارند تا لباس‌های مشاغل مختلف را بپوشند و آن‌ها را امتحان کنند. بیش از ۸۰ شغل مختلف در مجموعه‌ای به‌شکل یک شهر، گرد هم آمده‌اند و بچه‌ها می‌توانند از بین آن‌ها، هرکدام را که دوست داشتند انتخاب کنند. در این دنیای کوچک کودکانه، بچه‌ها می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و حتی برای خرید مواد غذایی با وجه رایج کیدزانیا هزینه‌ای خود را بپردازند.

کیدزانیا، هرآنچه که یک شهر کوچک واقعی نیاز دارد، در اختیار دارد از بیمارستان گرفته تا سالن زیبایی. فرزند شما در این پارک می‌تواند شغل دلخواهش را تجربه کند و هم‌زمان با تفریح و سرگرمی، چیزهای زیادی در مورد مشاغل مختلف یاد بگیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه