بازار بزرگ ماهی تسوکیجی، توکیو

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
بازار بزرگ ماهی تسوکیجی، توکیو

بازار بزرگ ماهی تسوکیجی، یکی از بازارهای بزرگ عمده‌فروشی در جهان است که در توکیو ژاپن قرار دارد. روزانه بیش از ۴۰۰ نوع مختلف ماهی در این بازار به فروش می‌رسد.

بازار بزرگ ماهی تسوکیجی، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای عمده‌فروشی در دنیا است. هر روز بیش از ۴۰۰ نوع ماهی مختلف در این بازار به فروش می‌رسند. از ماهی ساردین تا خاویار ۴۰۰ هزار تومانی در این بازار پیدا می‌شود. مردم از ۶ قاره جهان در این بازار جمع می‌شوند تا بهترین ماهی‌های دنیا را خریداری کنند.

بازار بزرگ ماهی تسوکیجی

یکی از منظره‌های جالبی که در این بازار با آن روبه‌رو می‌شوید، سردخانه‌های تو در تو و مارپیچی است که گویی انتها ندارد. با قدم گذاشتن در بازار ماهی تسوکیجی به‌راحتی می‌توانید با فرهنگ ژاپنی و سبک غذا خوردن آن‌ها آشنا شوید.

بازار بزرگ ماهی تسوکیجی

در بازار تسوکیجی روزانه حدود ۲,۲۶۸,۰۰۰ کیلوگرم ماهی و غذاهای دریایی به فروش می‌رسد. این عدد نشان می‌دهد که این بازار از حالت یک بازار محلی درآمدها است و کار در بازار به یک تجارت جهانی تبدیل‌ شده است. فروش بازار عمده‌فروشی تسوکیجی ۱۱ درصد کمتر از بزرگ‌ترین بازار عمده‌فروشی جهان در پاریس با نام «رونگیس» است. بازار ماهی تسوکیجی به‌ راحتی با بازار عمده‌فروشی ماهی نیویورک «فالتون» رقابت می‌کند. فروش روزانه بازار فالتون برابر با ۲۸ میلیون دلار است.

بازار بزرگ ماهی تسوکیجی

بازارگرمی ماهی‌فروشان هم دیدنی است. آن‌ها برای فروش ماهی‌ها در وزن‌های بالا نوعی حراجی راه می‌اندازد و ماهی را به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروشند.

بازار بزرگ ماهی تسوکیجی

تقاضای ماهی تن در بازار ماهی توکیو بسیار زیاد است. هر روز میانگین ۹۱ تا ۴۵۴ کیلوگرم ماهی تن در این بازار به فروش می‌رسد. روزانه میلیون‌ها ماهی تن به بازار ماهی توکیو وارد می‌شود و تقاضای خرید ماهی تن در این بازار بسیار زیاد است.

بازار بزرگ ماهی تسوکیجی

اگر صبح زود به بازار عمده‌فروشی توکیو برسید می‌توانید از گوشت‌های تازه‌ای که جلوی چشم شما بریده می‌شود، استفاده کنید. این گوشت‌های تازه یکی از خریدهای اصلی ژاپنی‌ها از بازار ماهی تسوکیجی است و مردم برای خرید آن بسیار مشتاق هستند.

موقعیت بازار ماهی تسوکیجی روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه