کلیساهای چوبی مارامورس، یادگاران گذشته در رومانی

سودا سلیمی
سودا سلیمی یکشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کلیساهای چوبی مارامورس، یادگاران گذشته در رومانی

مارامورس، منطقه‌ای از کشور رومانی است که به داشتن کلیساهای چوبی بسیار زیبا معروف است.

در منطقه‌ی مارامورس، «Maramureș» در جنوب کشور رومانی بیش از صد کلیسای ارتودوکس وجود دارد که در قرون ۱۷ تا ۱۹ میلادی ساخته شده‌اند. این کلیساها نمونه‌ی کامل تجلی معماری گوتیک با درآمیختن به زیبایی‌های ارتودوکس در چوب است. کلیساها با کنده‌های بزرگ چوبی که سقف‌های بلند کلیسا را پوشش می‌دهد، ساخته شده‌اند. برج زنگوله‌ای باریک در ورودی و سقف‌هایی با پوشش چوبی از دیگر مشخصه‌های این کلیساها است.

کلیسای رومانی

کلیساها معماری‌های بسیار متفاوتی دارند که این نشان‌دهنده‌ی بلوغ معماری در این منطقه و توانمندی صنعتگران است. سنت ساخت کلیساهای چوبی در مرکز و جنوب رومانی به قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد.

کلیسای رومانی

این منطقه که پس از جنگ جهانی دوم بین رومانی و اوکراین قرار گرفته، از ناملایمات جان سالم به در برده و تاریخ در این بناهای زیبای چوبی حفظ شده است. چوب در گذشته و امروزه برای صنعتگران بسیار جذاب بوده. حتی امروزه بسیاری از نجاران قدیمی در این منطقه به آموزش فنون این صنعت می‌پردازند.

کلیسای رومانی

زمانی بیش از ۳۰۰ کلیسای چوبی در منطقه‌ی مارمورس بود ولی امروزه فقط ۱۰۰ کلیسا باقی است. ۸ کلیسای این منطقه توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی شناخته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه