زیباترین ویلاهای روی آب جهان

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
زیباترین ویلاهای روی آب جهان

می‌خواهیم جذاب‌ترین و زیباترین ویلاهای روی آب دنیا را به شما معرفی کنیم. این اقامتگاه‌های لوکس از امکانات کامل برخوردار بوده و هزینه‌ی اقامت در آن‌ها بالا است.

مقاله‌های مرتبط:

  • ۱۵ هتل لوکس دنیا
  • ۲۱ هتل مجلل و لوکس دنیا

سال ۲۰۱۷ پنجاهمین سالگرد تولد ویلای روی آب بود. ویلای روی آب را سه آمریکایی در سال ۱۹۶۷ معرفی کردند. این ویلا در یک ریزورت واقع در «پلی نزی» (Polynesia) فرانسه قرار داشت. پس از تولد این ویلا،‌ داستان به آنجا رسید که ویلای روی آب به نماد تجمل و گریز از واقعیت در بالاترین حد تبدیل شد. با دنبال کردن این مقاله با تعدادی از زیباترین ویلاهای روی آب دنیا آشنا می‌شوید، از ریزورت ۵ ستاره‌ی «گیلی لانک‌فان‌فوشی» (Gili Lankfanfushi) در مالدیو که عکس آن را در این پایین می‌بینید، تا اقامتگاهی متفاوت در مرکز فرانسه. 

ریزورت گیلی لانک‌فان‌فوشی

ویلا روی آب مالدیو

شاید با دیدن عکس بالا تصور کنید این نمای کلی ریزورت است، اما این تنها تصویر یک ویلای روی آب است. این ویلا دارای سه اتاق خواب است و ۱۷۰۰ متر مربع وسعت دارد. اینجا ریزورت گیلی لانک ‌فان‌ فوشی با رزرو اختصاصی در مالدیو است.

ویلای لوکس مالدیو

از آنجایی که این ریزورت فضای بسیار وسیعی دارد، جای تعجب نیست که امکانات رفاهی آن هم بسیار متنوع باشد، مانند استخر لبه صفر یا بی‌انتها، چندین ننو، کتاب‌خانه، کافه، اسپا، سینما و حتا سرسره. قیمت ویلا از شبی ۱۱ هزار پوند شروع می‌شود.

هتل لوکس مالدیو

هتل ووآوا آیلند

هتل ووآوا آیلند

«ووآوا آیلند» (Voavah Island) در مالدیو نخستین جزیره‌ی دنج انحصاری است. این هتل متعلق به هتل‌های «فور سیزنز» (Four Seasons) است.  در این جزیره‌ی اختصاصی می‌توانید در ویلای دل‌باز دو خوابه روی آب اقامت کنید.

ووآوا آیلند مالدیو

استخر لبه صفر یا بی‌انتها و ننوهای خودتان را در اختیار خواهید داشت که در کنار تراس وسیعی قرار گرفته‌اند. اینجا یکی از لوکس‌ترین جزیره‌های دنج و اختصاصی دنیا است که روی‌ هم ۲۲ مهمان می‌پذیرد. در ویلای روی آب ووآوا که اقامت کنید، برای هر شب باید ۳۶,۷۰۰ پوند بپردازید.

 ریزورت لوکالا

هتل لوکالا

در فیجی تنها یک ویلا روی آب وجود دارد که آن هم ریزورت «لوکالا» (Laucala) است. این ریزورت یک اقامتگاه بزرگ دو خوابه است که روی تالاب سبز درخشان قرار گرفته است.

هتل لوکس فیجی

استخر این ویلا مستقیما از صخره‌ها تراشیده شده و اسکله‌ی اختصاصی آن آن‌قدر نزدیک است که می‌توانید چند لحظه بعد از بیدار شدن، گشت‌وگذار دریایی خود را آغاز کنید. هزینه‌ی هر شب اقامت در این ریزورت ۱۱ هزار پوند است که شامل همه هزینه‌ها می‌شود.

ریزورت سانگ سا

سانگ سا کامبوج

یکی از ریزورت‌های بسیار لوکس کشور کامبوج، «سانگ سا» (Song Saa) است که در «کو رانگ آرکیپلاجو»  (Koh Rong Archipelago) یا مجمع‌الجزایر کو رانگ قرار دارد. این ریزورت ۲۷ ویلا دارد که بهترین آن‌ها رویال ویلا است.

رویال ویلا سانگ سا کامبوج

در رویال ویلا امکانات هیجان‌انگیزی پیدا می‌کنید، از وانِ توکار و استخر بی‌‌انتها یا لبه صفر تا اسکله‌ی اختصاصی برای دسترسی به ویلا. اقامت در این ویلا از شبی ۴۱۰۰ پوند شروع می‌شود.

 ریزورت پِر آکوام نیاما

هتل لوکس روی آب

باز هم مالدیو! این بار در ریزورت «پِر آکوام نیاما» (Per Aquum Niyama) هتل «کرِسِنت» (Crescent) یک جای دنج ایدئال برپا کرده است. این اقامتگاه برای سفرهای گروهی مناسب است. اگر همراه با پدربزرگ و مادربزرگ‌ها یا چند گروه از دوستان سفر می‌کنید، این ویلای بزرگ برای شما بهترین گزینه است.

هتل لوکس مالدیو

این ویلاها کنار هم قرار دارند، ولی مجزا هستند. پنج اقامتگاه مجزا روی‌ هم می‌تواند ۱۴ نفر مهمان بزرگسال و ۸ کودک را در خود جای دهد. هر ساختمان استخر مجزا دارد و خدمات خانه‌داری و پیشخدمت به مهمانان ارائه می‌کند. هزینه‌ی اقامت در این ریزورت از ۱۱,۸۹۵ پوند شروع می‌شود.

ویلای سان ست رویال 

ویلای سان ست رویال

ویلای «سان ست رویال» (Sunset Royal) در ریزورت «سنت رجیز لنکاوی» (St. Regis Lankawi) را در مالزی پیدا می‌کنید. این ویلا ۷۰۰ متر مربع وسعت دارد، اما چیزی که چشم مهمانانش را در هنگام ورود خیره می‌کند، فضایی چشم‌نواز با کف شیشه‌ای است که گذشته از منظره‌ی زیبایش، همان وسط ویلا امکان ماهیگیری را فراهم کرده است.

ویلای سانست رویال

در این ویلا امکان استفاده از سالن ورزشی، پیانوی بزرگ و ناهارخوری که برای ۱۶ نفر صندلی دارد، مهیا است. هر شب اقامت در این ویلا ۹,۷۵۰ پوند هزینه دارد.

 سوئیت لو وَ زو

سوئیت لو وَ زو فرانسه

یک مدل دیگر ویلای روی آب را در مناطق گرمسیری می‌توانید ببینید. سوئیت «لو وَ زو» (L’Ile aux Oiseaux) در ریزورت «له سوغس دو کودَلی» (Les Sources de Caudalie) واقع در نزدیکی بوردو، روی یک دریاچه‌ی کوچک ساخته شده است. اطراف این سوئیت را درختان تاکستان فراگرفته‌اند.

سوئیت در بوردو فرانسه

طراحی داخلی این ویلا هر سه سال یک بار تغییر می‌کند. در حال حاضر طراح عروسی به نام «دلفین منیوه» (Delphine Manivet) طراحی اتاق‌ها را انجام داده است. مهمانان این سوئیت می‌توانند از اسپا بهره ببرند. هزینه‌ی هر شب اقامت در این سوئیت با رزرو از سایت slh.com برابر با ۷۷۸ پوند است.

 ویلای سان‌ ست واتر

سانست واتر

«کونراد مالدیوز رنگالی آیلندز» (Conrad Maldives Rangali Island) هتلی به سبک مدرن است که ویلا روی آب «سان‌ ست واتر» (Sunset Water) را در خود جای داده است. این ویلای دو خوابه، تخت‌خواب گردان، کف شیشه‌ای در اتاق نشیمن و فضای استراحت بزرگ و دل‌باز دارد.

هتل سان ست واتر

مهمان این ویلا که باشید، می‌توانید در رستوران زیر آب «ایثا» (Ithaa) غذا میل کنید که خاطره‌ی فراموش‌نشدنی خواهد بود. هر شب اقامت در این ویلا برای دو نفر ۳ هزار پوند هزینه دارد.

 ویلای ماثی

هتل لوکس ماثی

ویلای بعدی هم در مالدیو است. ویلای «ماثی» (Muthee) در ریزورت «شانگری لا ویلینجیلی» (Shangri-La Villingili) قرار دارد که وسعت آن ۵۷۰ متر مربع است.

ویلا روی آب مالدیو

این ویلا اسپای اختصاصی، استخر بی‌نهایت و خدمات میزبانی بسیار کاملی دارد.

ویلا ماثی

هزینه‌ی هر شب اقامت در این ویلا از ۴,۶۰۵ پوند آغاز می‌شود.

ویلای کومومالیفوشی

هتل کومومالی فوشی

به نظر می‌رسد مالدیو میزبان بهترین ویلاهای روی آب است. درست حدس زدید، ویلای «کومومالیفوشی» (Como Maalifushi) هم در کشور مالدیو واقع شده است. این ویلای دو خوابه‌ی ۴۰۸ متر مربعی، استخر اختصاصی همراه با ایوان آفتاب‌گیر و خدمات سرویس اختصاصی ارائه می‌دهد. هزینه‌ی اقامت در این ویلا برای هر شب ۶,۸۰۰ پوند است.

 ویلای شول بلان رندهلی

ویلای شول بلان رندهلی

ویلای «شِوَل بلان رندهلی» (Cheval Blanc Randheli) در مالدیو یک تفاوت اساسی با ویلاهایی دارد که تاکنون معرفی کردیم. در اینجا ۱۵ ویلای روی آب یک خوابه کنار هم قرار گرفته‌اند؛ بنابراین، به‌اندازه‌ی ویلاهای قبلی مجزا نیستند. اما طراحی بسیار زیبایی دارند که با چوب ساج، چوب دارچین، پوسته‌ی نارگیل و سنگ تزیین شده‌ است. هزینه‌ی اقامت هر شب در این ویلا ۱,۸۵۰ پوند است.

ویلا لوکس روی آب

داستان ویلاهای روی آب در اینجا به پایان نمی‌رسد. ویلاهای بسیاری با استاندارهای بالا در حال ساخت هستند. مالدیو همچنان میزبان ویلاهای لوکس روی آب خواهد بود. ریزورت «برندو» (Brando) در پولینزی فرانسه قصد دارد تا دی ماه سال ۱۳۹۶ با مشارکت با «بورا بورا اینترنشنال» (Bora Bora International) چهار ریزورت روی آب  افتتاح کند.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه