شگفتی های طبیعت آفریقا، تجربه سفری شگفت انگیز

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
 شگفتی های طبیعت آفریقا، تجربه سفری شگفت انگیز

حیات‌وحش آفریقا بدون شک از بی‌نظیرترین جاذبه‌های این قاره است، شگفتی‌های خلقت در آفریقا کم نیستند، در این مطلب به سراغ ۷ شگفتی طبیعی در آفریقا می‌رویم که شاید کمتر با آن‌ها آشنا باشید.

قاره آفریقا، از بزرگ‌ترین قاره‌های این کره خاکی است که در دل خود ۵۴ کشور را جا داده است. شگفتی‌های طبیعت در سرتاسر این قاره عجیب و جذاب فراوان‌ هستند. در این مطلب به سراغ جاذبه‌های طبیعی رفته‌ایم که شاید کمتر کسی آن‌ها را بشناسد.

صحرای داناکیل، اتیوپی

صحرای داناکیل اتیوپی

به داغ‌ترین و سوزان‌ترین منطقه زمین خوش‌آمدید! صحرای داناکیل در اتیوپی شبیه به زمین نیست و زمانی که به این صحرا وارد می‌شوید گویی پا در سیاره مریخ گذاشته‌اید. زمین‌های این صحرا خشک هستند و بافتی عجیب دارند، گدازه‌های بیرون‌زده از زمین منظره جالبی را ایجاد کرده است. حباب‌های ایجادشده در بافت زمین صحرای داناکیل، حاصل از اصطکاک تکونیک یا حرکت صفحه‌های زمین است. گدازه‌های بیرون آمده از جنس سولفور هستند. سفر به صحرای داناکیل کار راحتی نیست و حتما باید مجهز به این صحرا سفر کرد. تورهای مسافرتی زیادی بازدیدهای یک‌روزه از این صحرا را در برنامه‌های خود دارند.

موقعیت صحرای داناکیل روی نقشه

پارک ملی لیوا پلین، زامبیا

پارک ملی لیوا پلین، زامبیا

پارک ملی لیوا پلین بدون شک یکی از زیباترین پارک‌های ملی آفریقا است. چشم‌انداز دشت‌های بی‌پایان، گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع این پارک را به یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی آفریقا تبدیل کرده است. پارک ملی لیوا پلین را به‌ راحتی می‌توان با پارک ملی سرگنتی در تانزانیا مقایسه کرد. پس از پارک ملی سرگنتی، پارک ملی لیوا پلین میزبان دومین مهاجرت بزرگ «کل یالدار» بود. کل یالدار پستانداری گاوسان بوده و دارای دو گونه بومی آفریقا است.

پارک به‌ صورت حفاظت‌شده مراقبت می‌شود. امسال هتل کینگ لوانیکا در اطراف این پارک افتتاح شد. قبل از افتتاح این هتل استراحتگاهی برای مسافران در نظر گرفته نشده بود. به دلیل شکار بی‌رویه و بی‌توجهی مردم به رعایت شکار نکردن در محدوده پارک، در حال حاضر گونه‌های جانوری کمی در این پارک ملی پیدا می‌شود.

موقعیت پارک ملی لیوا پلین روی نقشه

تسینگی قرمز، ماداگاسکار

تسینگی قرمز، ماداگاسکار

صخره‌های تسینگی یا تسینگی قرمز در دیگو سوارز خارج از ماداگاسکار قرار دارد. این مجموعه، مجموعه‌ای باشکوه از سنگ‌های لاتریت یا سنگ‌های سرخ مایل به قرمز هستند که در اثر فرسایش رود ایرودو به وجود آمده‌اند. این کوه‌های سرخ در اواسط قرن بیستم شناخته شدند و از آن به‌عنوان مادر طبیعت یاد می‌کنند. این کوه دست‌ساخته طبیعت است و انسان هیچ دخالتی در شکل‌دهی به آن ندارد. برخلاف پارک ملی بیمبارا در ماداگاسکار که کوه‌ها رنگ خاکستری دارند، رنگ خاک در منطقه تسینگی سرخ مایل به قرمز است.

موقعیت تسینگی قرمز روی نقشه

نام آکوالند، آفریقای جنوبی

نام آکوالند، آفریقای جنوبی

پس از بارش باران‌های ماه اوت تا سپتامبر، منطقه خشک نام آکوالند با هزاران گل جان تازه‌ای می‌گیرد. بسیاری از گردشگران در فصل رویش گل در منطقه به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند تا تبدیل‌ شدن بیابان به دشت گل را از نزدیک ببینند. بهترین مناطقی که در سفر خود به آفریقای جنوبی باید آن‌ها را ببینید عبارت‌اند از: پارک ملی ریچستر ولد، گلخانه گل‌های وحشی. اگر اهل پیاده‌روی هستید حتما از مکان‌های یادشده در آفریقای جنوبی بازدید کنید.

موقعیت نام آکوالند روی نقشه

تاغازوت، مراکش

تاغازوت، مراکش

روستای کوچک تاغازوت در مراکش یکی از دیدنی‌ترین روستاهای مراکش است. هرساله موج‌سواران و ماهیگیران زیادی به این روستا می‌آیند. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در این منطقه وجود دارند که غذاهای دریایی تازه‌ای را برای گردشگران آماده می‌کنند.

نمک زار مکگایدی گادی، بوتسوانا

نمک زار مکگایدی گادی، بوتسوانا

نمک‌زار مکگایدی گادی یکی از بزرگ‌ترین صحراهای نمک در دنیا است که مساحتی برابر با کشور پرتغال دارد. این نمک‌زار در شمال شرقی بوتسوانا قرار دارد. چشم‌اندازی بی‌کران از زمین خشک و بایر پوشیده از نمک. بارش سالانه گونه‌های جانوری نظیر گورخرها، گوزن‌ها و فلامینگوها را به این منطقه می‌کشاند و از این منطقه برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند.

موقعیت نمک زار مکگایدی گادی

پارک ملی ملکه الیزابت، اوگاندا

پارک ملی ملکه الیزابت

لذت سافاری در یک عصر دل‌انگیز! در پارک ملی ملکه الیزابت گونه‌های مختلف گربه‌های وحشی و پلنگ‌ها دیده می‌شوند و این پارک یکی از بهترین مناطق برای رفتن به سافاری است. پلنگ‌های آویزان شده از درخت و شیرهایی که در کنار هم به استراحت می‌پردازند یکی از معمولی‌ترین مناظری است که در پارک ملی ملکه الیزابت با آن روبه‌رو خواهید شد.

 موقعیت پارک ملی ملکه الیزابت روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه