مراکز خرید ونیز، خرید لوکس از فروشگاه های مدرن

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
مراکز خرید ونیز، خرید لوکس از فروشگاه های مدرن

خرید در ونیز، درست مثل قایق‌سواری در کانال‌ها، تجربه‌ای جذاب و متفاوت است و این شهر شناور روی آب، درست مثل یک مرکز خرید بزرگ، هزاران بوتیک جذاب و دیدنی دارد.

ونیز غیر از کانال‌های آب و قایق‌سواری‌های عاشقانه، جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد. مثلا کلیساها و بناهای تاریخی که عظمت و شکوه آن‌ها، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. هر جا که صنعت گردشگری رونق داشته باشد، مراکز خرید هم وجود دارند. چون خرید کردن، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. بسیاری از افراد در طول سفر حتی اگر بهترین مراکز خرید در شهر محل زندگی‌شان باشد، باز هم به مجموعه‌های تجاری سر می‌زنند تا سوغات یا کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

مراکز خرید ونیز

ونیز هم تعداد زیادی بوتیک و فروشگاه دارد و البته بیشتر مراکز خرید بزرگ آن، در خود ونیز نیستند و با این شهر فاصله دارند. اگر در سفر به این شهر رویایی، از تماشای کانال‌ها و سر زدن به جاذبه‌های تاریخی خسته شدید، یکی از این مراکز خرید را انتخاب کنید و به آن‌ها سر بزنید. حتی اگر خرید نمی‌کنید، دیدن ویترین‌ها و مردمی که در حال خرید هستند، حال و هوای شما را عوض می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مرکز خرید Nave de Vero

مرکز خرید Nave de Vero

این مرکز خرید در ناحیه‌ی Marghera در ونیز ایتالیا قرار دارد. مثل همه‌ی مراکز خرید بزرگ، این مجموعه‌ی تجاری یک مجموعه‌ی کامل است که در آن انواع امکانات برای گردشگران و خریداران در نظر گرفته شده است. از امکانات این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وای‌فای رایگان در بخش Piazza de Vero دراختیار خریداران قرار دارد.

برای دسترسی به این مجموعه، از مرکز Mestre، خط اتوبوس وجود دارد؛ خط شماره 13 ACTV. از باجه‌ی اطلاعات مجموعه می‌توانید بلیط اتوبوس یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی را تهیه کنید.

باجه‌ی اطلاعات این مرکز، همیشه آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما در مورد خدمات این مرکز است.

پارکینگ اختصاصی برای افراد معلول، مادران یا خانم‌های باردار در نظر گرفته شده است. این مکان‌ها علامت‌گذاری شده‌اند و در نزدیکی ورودی قرار دارند.

بخشی برای بازی کودکان و قسمتی برای رسیدگی به اطفال برای مادران در نطر گرفته شده است. بنابراین خانواده‌هایی که بچه دارند با خیال راحت می‌توانند در این مرکز، خرید کنند.

این مجموعه‌ی تجاری نسبتا جدید است و در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است. ظاهر آن به شکل یک کشتی شیشه‌ای طراحی شده است.

مرکز خرید Porte di Mestre

مرکز خرید Porte di Mestre

این مجموعه‌ی تجاری هر روز هفته غیر از یکشنبه‌ها از ۹ صبح تا ۹ و نیم شب باز است. روزهای یکشنبه ساعت کار این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۹ شب است. این مجموعه امکاناتی چون وای‌فای رایگان، دسترسی آسان به اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی، امکانات رفاهی برای معلولان و محدوده‌ی بازی و سرگرمی برای بچه‌ها دارد.

مرکز تجاری Le Barche

مرکز تجاری Le Barche

این مجموعه‌ی تجاری روزهای دوشنبه‌ تا شنبه از ۹ صبح تا هشت شب باز است. کافه و سوپرمارکت این مرکز تا ساعت ۸ و نیم شب باز می‌مانند. روزهای یکشنبه این مرکز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کند. در این مرکز، بیشتر، برندهای ایتالیایی را خواهید دید اما برندهایی چون H&M، سواروفسکی و منگو هم در این مجموعه، نمایندگی دارند. وای فای رایگان، محدوده‌ی بازی برای کودکان، اتالق‌های مادر و کودک، امکانات مختص معلولان از دیگر امکانات این مرکز تجاری است.

مرکز خرید Galleria Barcella

مرکز خرید Galleria Barcella

رستوران، وای فای رایگان، فروشگاه‌های مختلف پوشاک، زیورآلات، عینک و سایر متعلقات مد، از امکانات این مرکز است.

بیشتر بخوانید:

دپارتمان‌استور

دپارتمان استورها در ایتالیا زیاد رایج نیستند و ونیز هم از این قاعده مستثنی نیست. بیشتر مراکز تجاری ونیز، فروشگاه‌های مستقل و بوتیک‌های کوچک است. دپارتمان‌استور اصلی ونیز، فروشگاه Coin است. شعبه‌ای از یک فروشگاه زنجیره‌ای که هر چیزی که بخواهید در آن یپدا می‌شود.

خیابان‌های خرید در ونیز

خیابان‌های خرید در ونیز

همان طور که گفتیم، خود ونیز، مثل یک مرکز خرید بزرگ است که هزاران بوتیک و فروشگاه دارد. در واقع در ونیز، تعداد فروشگاه‌های مستقل و بوتیک‌ها از مراکز تجاری بزرگ بیشتر است. در ادامه با چند خیابان خرید در ونیز آشنا می‌شویم. در این خیابان‌ها می‌توانید به بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مختلف سر بزنید. بعضی از این فروشگاه‌ها در سراسر دنیا مشهور‌ هستند.

محصولات لوکس و جدیدترین کالاهای مرتبط با مد روز دنیا، در محدوده‌ی میدان سن مارکو و خیابان‌هایی که به آن منتهی می‌شود، عرضه می‌شوند. برندهای برتر دنیای مد از جمله پرادا، بولگاری، گوچی و  Bottega Veneta در سن مارکو نمایندگی دارند. برندهای ارزان‌تری هم در این محدوده وجود دارد. دو کتاب فروشی در این محدوده دیده می‌شود که در آن می‌توانید کتاب‌های راهنما و انواع نقشه به زبان انگلیسی پیدا کنید.   

اگر مسیر خود را به سمت خیابان‌های Mercerie و ریالتو (Rialto) ادامه دهید یا به طرف خیابان Campo San Stefano حرکت کنید، با صدها فروشگاه دیگر مواجه می‌شوید که در آن‌ها انواع و اقسام محصولات پیدا می‌شود؛ از پوشاک گرفته تا صنایع دستی، آثار هنری و شیشه‌های مورانو که یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های ونیز است.

Strada Nova

به سمت شمال و شرق میدان سن مارکو، در منطقه‌ی Castello فروشگاه‌های مشهوری وجود دارد که بد نیست به آن‌ها سر بزنید و ارزش وقت گذاشتن دارند. یکی فروشگاه I Tre Mercanti که مخصوص غذاها و نوشیدنی‌های ایتالیایی است و دیگری فروشگاه Ratti که در آن انواع لوازم منزل و سایر محصولات مرتبط پیدا می‌شود.  

در سمت غرب و در محدوده‌ی Cannaregio به سمت ایستگاه قطار، خیابان بزرگی به نام Strada Nova قرار گرفته که یک خیابان مخصوص عابران پیاده است. در این خیابان تعدادی فروشگاه سوغات و فروشگاه‌های مرتبط با مایحتاج روزانه وجود دارد. یک شعبه از بهترین سوپرمارکت ونیز یعنی Billa در این خیابان قرار دارد.

بازار مواد غذایی ریالتو

پل ریالتو و بازار مواد غذایی ریالتو، پر از خریدارانی است که در فروشگاه‌ها و غرفه‌های بازارچه به دنبال محصول مورد نظرشان می‌گردند. اگر از سمت San Polo، به سمت چپ بپیچید، مجموعه‌ای از چند خیابان باریک وجود دارد که در آن‌ها فروشگاه‌های سوغات و زیورآلات و برخی دیگر از انواع محصولات دیده می‌شود. هر چه به Dorsoduro نزدیک‌تر شوید، تعداد گالری‌های هنری و فروشگاه‌های اشیای قدیمی بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط:

دیدگاه