راه اندازی قطار گردشگری در ایران توسط اتریش

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
راه اندازی قطار گردشگری در ایران توسط اتریش

شرکت‌های اتریشی تمایل به راه‌اندازی قطار گردشگری و آوردن واگن‌های گردشگری روی ریل‌های ایران دارند.

«علی‌اصغر مونسان» رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در دیدار با «استفان اسکولز» سفیر اتریش در ایران تاکید کرد که ایران مقصد خوبی برای گردشگران اروپایی به‌ویژه توریست‌های اتریشی است و ما نیز تلاش می‌کنیم اتریش را به عنوان یک مقصد خوب به گردشگران ایرانی معرفی کنیم. همچنین باید کمک کنیم پروازهای مستقیم بین ایران و اتریش بیشتر شود.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه این دیدار، گفت:

باید موضوعات مطرح‌شده در قالب این کارگروه‌ها که یکی از آنها بحث گردشگری است، پیگیری و به برنامه‌ای مشخص تبدیل شود. باید محورهایی مشخص کرد تا بتوان برنامه‌های مدنظر را به‌مرحله اجرا رساند.

سفیر اتریش در ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه باید از طریق گسترش همکاری‌های مشترک به اهداف مشترکی که داریم دست پیدا کنیم، بیان کرد:

پس از برجام، ارتباط ایران با اروپا افزایش پیدا کرد و تمایل به انجام همکاری‌های مشترک بین ایران و کشورهای اروپایی از جمله اتریش بیشتر شد. به‌ویژه بعد از برجام ایران و اتریش توانستند برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنند و روابط خود را گسترش دهند. یکی از این برنامه‌های مشترک که بعد از برجام بیشتر قوت گرفت، توسعه گردشگری میان این دو کشور بود. در همین راستا، دو سال قبل کارگروه‌هایی برای گسترش همکاری‌های میان اتریش و ایران تشکیل شد که یکی از آنها کارگروه گردشگری است.

استفان اسکولز اضافه کرد:

سال آینده در اتریش رویدادهای مهمی نظیر صدوشصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور و شصتمین سالگرد روابط فرهنگی ایران و اتریش و... را داریم.

همچنین به‌مناسبت صدوهفتادمین سالگرد فتح قله دماوند توسط کوهنورد اتریشی، قصد داریم برنامه‌ای در جولای ۲۰۱۷ در ایران تدارک ببینیم و تمایل داریم که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این رویداد مشارکت کند.

او با اشاره به رویداد «تبریز ۲۰۱۸» نیز گفت:

اتریش در این رویداد مهم نقش پررنگی ایفا خواهد کرد.

اسکولز ادامه داد:

اتریش در چند کشور بحث قطار گردشگری را اجرا کرد که تجربه بسیار موفقی بود. هم‌اکنون درحال بررسی ایجاد این قطار گردشگری در ایران نیز هستیم.

قطار گردشگری

کریستیان، معاون بازرگانی سفیر اتریش در ایران نیز در پایان گفت:

ایران و اتریش ارتباطات گسترده‌ای در حوزه خدمات ریلی نظیر خط مسافر‌بری ریلی تهران-مشهد دارند. همچنین در زمینه ارتقا و توسعه زیرساخت‌های ریلی نیز روابط خوبی بین ایران و اتریش برقرار است و شرکت‌های اتریشی برای مشارکت در این طرح نظیر آوردن واگن‌های گردشگری روی ریل‌های ایران تمایل دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه