هزینه سفر به جزایر کیمن چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی جمعه، ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
هزینه سفر به جزایر کیمن چقدر است؟

جزایر کیمن مقصدی رویایی با سواحل خیره‌کننده، آب‌های زلال و غروبی زیبا و دل‌انگیز است. درباره جزئیات هزینه سفر به این جزایر در این مقاله بخوانید.

نه تنها همه‌ی آنچه اسباب آسایش و راحتی شما را برای یک تعطیلات آرامش‌بخش فراهم می‌کند در جزایر کیمن وجود دارد، بلکه این جزایر آن‌قدر زیبا و دیدنی هستند که هر کسی را برای ماندن در آنجا وسوسه می‌کنند. جزایر کیمن از سه جزیره تشکیل شده است: کیمن بزرگ، براک کیمن و کیمن کوچک. در بزرگ‌ترین جزیره رستوران‌های عالی، تورهای غواصی حرفه‌ای و سواحل معروف منتظر شما است. براک کیمن، اما یک تکه‌ی کوچک از بهشت در آب‌های کارائیب است، جایی فوق‌العاده برای غواصی و غارنوردی. و اما کوچک‌ترین یا کیمن کوچک تنها ۱۵۰ نفر جمعیت دارد. 

سفر به جزایر کیمن تجربه‌ای بسیار باارزش برای شما رقم می‌زند که در کم‌تر جایی ممکن است آن را تجربه کنید. اما پیش از این که راهی کیمن شوید، لازم است هزینه سفر را با دقت برآورد کنید و مطمئن شوید که نگرانی بابت کسری بودجه نخواهید داشت. در این مقاله از کجارو می‌توانید درباره هزینه سفر به این جزایر رویایی بخوانید.

متوسط هزینه روزانه در جزایر کیمن

جزایر کیمن

ارز رایج در این کیمن، دلار جزایر کیمن (KYD) است، اما دلار آمریکا نیز به راحتی در اینجا پذیرفته می‌شود. فصل اوج ورود گردشگر از اواسط ماه نوامبر تا می است و قیمت‌ها در این مدت متناسب با افزایش تقاضا بالا می‌روند و در نتیجه هزینه سفر بیش از این خواهد شد.

هزینه روزانه سفر اقتصادی برای یک نفر (۱۰۹ دلار | ۴۱۴,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۲۰ دلار (۷۶,۰۰۰ تومان)
  • غذا: ۲۰ دلار (۷۶,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۱۱ دلار (۴۱,۸۰۰ تومان)
  • اقامت (هاستل): ۷۶ دلار (۲۸۸,۰۰۰ تومان)

هزینه اقامت در جزایر کیمن

جزایر کیمن

 از آنجایی که انواع هتل و اماکن اقامتی مختلف در جزایر کیمن وجود دارد، باید هیچ مشکلی در پیدا کردن جایی متناسب با بودجه خود نداشته باشید. در جزایر کیمن همه هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها توسط دولت اداره می‌شوند. به همین دلیل، تمامی این مکان‌ها از استاندارد بالایی برخوردار هستند. با این حال، همین مسئله باعث شده قیمت‌ها گران‌تر از آنچه باید باشند و اجاره ارزان‌ترین مکان در فصل بهار حدود ۱۰۰ دلار (۳۸۰,۰۰۰ تومان) در هر شب هزینه دارد. نرخ یک شب اقامت در یک هتل شیک ممکن است تا ۴۵۰ دلار (۱,۷۱۰,۰۰۰ تومان) در هر شب برسد. 

همچنین، توجه داشته باشید که به طور کلی نرخ اتاق، کیفیت خدمات و میزان امکانات ارائه شده توسط یک هتل را نشان می‌دهد. هتل‌های گران‌تر امکانات رفاهی خوب، وعده‌های غذایی عالی و کارکنان کاربلد و باتجربه دارند، در حالی که در اقامتگاه‌های مناسب‌تر ممکن است تنها استانداردهای لازم رعایت شده باشد. پس سعی کنید همیشه قبل از رزرو یک اتاق از امکانات رفاهی هتل مطمئن شوید.

وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها هتل یا هاستل رزرو کنید. اما به دو دلیل بهتر است از Airbnb استفاده کنید: اول، اگر قرار است ارزان سفر کنید، آپارتمان‌ها و خانه‌‌های اشتراکی Airbnb بسیار مناسب هستند و دوم این که می‌توانید در خانه‌‌های مردم محلی اقامت کنید و درباره پایین‌ترین قیمت‌ها، بهترین مکان‌ها برای بازدید، بهترین فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها اطلاعاتی کسب کنید. هزینه یک شب اقامت در یک خانه اشتراکی با سرویس بهداشتی اختصاصی و دسترسی به Wi-Fi حدود ۸۵ دلار (۳۲۳,۰۰۰ تومان) است.

هزینه خورد و خوراک در جزایر کیمن

جزایر کیمن

هزینه خورد و خوراک معمولا یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های بودجه سفر را تشکیل می‌دهد. در جزایر کیمن، برای تهیه ارزان‌ترین غذا حدود ۱۵ دلار (۵۷,۰۰۰ تومان) برای هر نفر باید هزینه کنید. در رستوران‌های مجلل ممکن است قیمت‌ها از ۵۰ دلار (۱۹۰,۰۰۰ تومان) شروع شود. اما به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ دلار (۷۶,۰۰۰ تا ۱۱۴,۰۰۰ تومان) برای یک وعده غذایی باید بپردازید. البته، این هزینه‌ها شامل نوشیدنی، تنقلات و میان وعده نمی‌شود. 

هزینه حمل و نقل در جزایر کیمن

تاکسی‌ها که فقط در گرید کیمن (Grand Cayman) در دسترس هستند، با نرخ ثابت کار می‌کنند و می‌توانند بسیار گران باشند، به خصوص اگر هزینه‌های اضافی اعمال شود، برای مثال متوسط نرخ تاکسی از فرودگاه به شهر تقریبا ۲۵ دلار (۹۵,۰۰۰ تومان) می‌شود.

اتوبوس تنها در جزایر بزرگ‌ کیمن وجود دارد و ارزان‌تر است و نرخ بلیط آن حدود ۲٫۵ دلار (۹,۵۰۰ تومان) است. سیستم مسیریابی رنگی باعث شده که استفاده از اتوبوس بسیار آسان باشد.

اتومبیل‌های اجاره‌ای در همه جزیره‌ها در دسترس و نرخ‌ها کاملا معقول هستند؛ یعنی چیزی حدود ۵۰ دلار (۱۹۰,۰۰۰ تومان) در هر روز. اما قبل از اجاره خودرو هزینه‌های اضافی مانند بنزین و هزینه‌ی پارکینگ را در نظر بگیرید. قایق‌های خصوصی اغلب برای جابه‌جایی بین جزیره‌ها وجود دارد. البته، جدای از این‌ها ممکن است لازم باشد بودجه‌ای را هم به تهیه وسایل تفریحی مانند دوچرخه و موتورسیکلت اختصاص دهید. 

هزینه فعالیت‌ها در جزایر کیمن

جزایر کیمن

در جزایر کیمن اغلب فعالیت‌ها آبی هستند. 

  • غواصی: ۸۰ دلار (۳۰۰,۰۰۰ تومان)
  • پاراسل: ۱۵ دلار (۵۷,۰۰۰ تومان)
  • تور جت اسکی: ۱۵۰ دلار (۵۷۰,۰۰۰ تومان)
  • تور قایق کف شیشه‌ای: ۵۵ دلار (۲۰۹,۰۰۰ تومان)

مطالب مرتبط:

منبع caribya

دیدگاه