دیپلماتی که در مورد هواپیمای مفقودشده MH370 مالزی تحقیق می‌کرد، ترور شد

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴
دیپلماتی که در مورد هواپیمای مفقودشده MH370 مالزی تحقیق می‌کرد، ترور شد

دیپلماتی که در جستجوی هواپیمای مفقودشده MH370 خطوط هوایی مالزی بود، کشته شد.

کشته شدن مردی که در جستجوی هواپیمای مفقودشده‌ی MH370 مالزی بود، گمانه‌زنی‌ها را در مورد این‌که این اتفاق بخشی از یک توطئه و نقشه‌ی سری بود، افزایش داده است. 

زاهید رازا (Zahid Raza)، کنسول افتخاری مالزی، پنج‌شنبه‌ی گذشته در پایتخت ماداگاسکار مورد اصابت گلوله قرار گرفت. 

وظیفه‌ی رازا، انتقال قطعه‌هایی از لاشه‌ی هواپیمایی بود که گمان می‌رفت همان هواپیمای گم شده باشد.

Blaine Gibson، کارآگاه و ماجراجوی آمریکایی که خودش تحقیق در مورد هواپیمای گم‌شده‌ی هواپیمایی مالزی را انجام می‌دهد، مرگ رازا را «ترور» خواند. Gibson ادعا می‌کند که او خودش مورد تهدید مرگ قرار گرفته است و به او هشدار داده‌اند که تحقیقاتش را متوقف کند. 

رازا در راه انتقال لاشه‌های هواپیما به محققان در کوالالامپور بود که به او شلیک شد. آقای Gibson می‌گوید که رازا قصد داشت تا رسیدن این قطعات به مالزی، هیچ گونه خبری در مورد لاشه‌های جدید اعلام نکند اما بعد از مرگ رازا، تصمیم گرفت که این خبر را اعلام کند.

دکتر Victor Iannello یکی از اعضای تحقیقات اصلی استرالیا در محل گم شدن هواپیما بود. او می‌گوید:

چیزی که ارتباط او با مفقود شدن MH370 را مرموزتر می‌کند، این است که در هنگام مرگش، او باید از وزارت راه و ترابری ماداگاسکار بازدید می‌کرد، قطعات بازیافتی اضافی را تحویل می‌گرفت و آن‌ها را به مالزی تحویل می‌داد.

هواپیمای MH370 خطوط هوایی مالزی در ۸ آگوست ۲۰۱۴ مفقود شد. علی‌رغم تلاش‌های گسترده، این هواپیما هرگز پیدا نشد و فقط قطعات کوچکی از لاشه‌ی آن پیدا شده است.

مطالب مرتبط:

منبع metro.co

دیدگاه