توریستی ترین خیابان های آلمان کدامند؟

محمد مهدوی
محمد مهدوی جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
توریستی ترین خیابان های آلمان کدامند؟

در خیابان‌های آلمان می‌توانید خرید مناسبی با قیمت بسیار خوب انجام دهید. توریستی‌ترین بازارهای آلمان در خیابان های مختلف آن، به شما امکان این را می‌دهند که اجناس با کیفیتی را با قیمت مناسب بخرید.

آلمان یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای فروشگاه‌ها است. اساسا فقط مرکز خریدهای بزرگ حواس شما را پرت نمی‌کند، بلکه تخفیف‌های خوب در میان لباس‌های جدید هم برای همه به همان اندازه جذاب هستند. با توجه به کمترین میزان خرج مردم در یک ساعت از روز شنبه در ۱۷۰ بازار اصلی آلمان، شرکت مشاوره‌ای کمرز جونز لانگ لاسل یک لیست ۱۰ تایی از محبوب‌ترین خیابان‌ها و بازارهای این کشور تهیه کرده است.

۱۰- مونستر: لاجدریا‌استراس (Ludgeristraße)

لاجدریا‌استراس

این خیابان برای دوست داران روشنایی، راه‌های غیر متعارف و خوش سلیقه‌ها است. لباس‌های اینجا بدون در نظر گرفتن مد روز ارائه می‌شود. همچنین مخصوص آدم‌های عجیب غریبی که در مد غرق هستند هم، چند فروشگاه اختصاصی با کالا‌های منحصر‌به‌فرد وجود دارد. در اینجا همه فروشگاه‌های معمولی کوچک هستند.

این خیابان کافه‌های زیادی برای گردشگران و شهروندان معمولی تدارک دیده است

البته این خیابان کافه‌های زیادی برای گردشگران و شهروندان معمولی تداریک دیده است. با توجه به مطالعات انجام شده، شنبه‌ها معمولا ۹,۳۹۰ نفر در این خیابان جمع می‌شوند که برای یک خیابان رقم بزرگی است. 

۹- هامبورگ: مونکربرگ‌استراس (Mönckebergstraße)

مونکربرگ‌استراس

این خیابان یکی از دو بازار اصلی شهر هامبورگ است. مزیت اصلی آن، قرا گرفتن در مرکز شهر است. یک مزیت قبل توجه دیگر هم که دارد این است که معمولا در بازار‌ها تردد وسایل نقلیه ممنوع است، اما خیابان مونکربگ‌استراس با ماشین‌ها و اتوبوس‌ها پر شده و به همین علت مردم مجبور هستند در محدوده پیاده‌رو‌ها بمانند. این برای دیدن ویترین فروشگاه‌ها بهتر است. با این وجود روزانه در این خیابان ۱۰,۲۷۵ بازدیدکننده حضور دارد.

۸- کلن: هوهی استراس (Hohe Straße)

هوهی‌استراس

این خیابان ۶۸۰ متر طول دارد و بین محله والراپلتز و دروازه هوهی قرار گرفته است. در اولین نگاه مانند یک خیابان در روم باستانی به نظر می‌رسد. اما حالا به عنوان یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تجاری در آلمان به شمار می‌آید. ۱۰‌,۳۵۰ خریدار مجدوب این خیابان شده‌اند که شامل همه مردم بدون در نظر گرفتن میزان درآمد آنها است. این خیابان دامنه وسیعی از کالاهای خوب را در اختیار تمام اقشار مردم قرار می‌دهد؛ از کالاهای ارزان با ظاهر جذاب تا کالاهای لوکس و گران قیمت.

۷- ویستبادن: کیرچ‌گاسه (Kirchgasse)

کیرچ‌گاسه

به همراه مسیر لانگ‌گاسه، کیرچ‌گاسه هم یکی از محبوب‌ترین مکان‌های خرید در ویستبادن به حساب می‌آید. این نقطه از شهر میزبان گران‌ترین بوتیک‌ها، جواهر فروشی‌ها و رستوران‌ها است. با توجه به معبد موریش‌اسکرچ انگلیسی‌ها به این خیابان چرچ‌لند هم می‌گویند. البته معبد در سال ۱۸۵۰ سوخته و از بین رفته و حالا میدان موریس به جای آن واقع شده است.

معبد در سال ۱۸۵۰ سوخته و از بین رفته و حالا میدان موریس به جای آن قرار دارد

از زیبایی این خیابان چیزی کاسته نشده است. اجاره هر متر مربع از مغازه‌های این خیابان ۷۰۰ هزار تومان است که کیرچ‌گاسه را بعد فرانکفورت به گران‌ترین مکان در آلمان تبدیل می‌کند. ساعت شلوغی کیرچ‌کاسه بین ۱۳ تا ۱۴ ظهر است.

۶- نورمبرگ: کارولینن‌استراس (Karolinenstraße)

کارولینن‌استراس

کارولینن محبوب‌ترین خیابان در مرکز شهر قدمی نورمبرگ است. بخش قابل توجهی از خیابان را پیاده‌رو تشکیل داده و همین باعث افزایش امنیت خانواده‌ها در هنگام خرید می‌شود. بنابراین خانواده‌ها دیگر نگران تصادف فرزندانشان در هنگام خرید نیستند.

این خیابان همچنین جاذبه‌های زیادی‌ هم دارد؛ در اینجا سکوت و خرید باهم آمیخته شده و در کنار آن برنامه‌های فرهنگی هم اجرا می‌شود. همچنین این خیابان مکان جذابی برای استراحت خانواده‌ها است. برای شهر کوچک نورمبرگ؛ در غروب شنبه‌ها جمعیت ۱۰,۷۰۰ نفری بازدیدکننده‌ها رقم بزرگی است.

۵- هامبورگ؛ اسپیتالر‌استراس (Spitalerstraße)

اسپیتالر‌استراس

به علت وجود جمعیت ۱۰,۹۲۵ نفری خریدارن در این خیابان، اسپیتالر بازار اصلی شهر هامبورگ به حساب می‌آید. این خیابان یک مکان جذاب برای فروشگاه‌ها هم هست. شما وقتی قدم در این خیابان می‌گذارید حس می‌کنید در میان مردمان بومی کشور خودتان هستید.

برای خرید کردن از سمت دیگر خیابان، لازم نیست شما از عرض خیابان عبور کنید. چون همه‌ عرض خیابان اسپیتالر به پیاده‌رو اختصاص داده شده است. آیا این ویژگی به تنهایی جذاب نیست؟ تصور کنید که کل خیابان مخصوص خرید کردن طراحی شده است.

۴- اشتوتگارت؛ کونیگ‌استراس (Königstraße)

کونیگ‌استراس

این خیلبان سلطنتی ۱/۲ کیلومتر طول دارد و در سال ۱۸۰۶ ساخته شده است. این خیابان از خانه ارنف‌کلت‌پلتز شروع شده و تا جنوب غربی تقاطع روتبل‌پلتز امتداد می‌یاید. کونیگ‌استراس نظر بسیاری از بازدیدکننده‌های این شهر را به خود جذب می‌کند. مکان‌های مدرن و قدیمی در کنار هم در مرکز خیابان جمع شده‌اند.

در کنار پیاده‌روهای این خیابان، فقط بوتیک‌های محبوب نیست؛ بلکه بازار بورس و موزه‌ هنر‌های زیبای اشتوتگارت هم در خیابان کونیگ‌استراس واقع شده‌اند. این خیابان ۱۱,۱۸۰ نفر بازدیدکننده در یک ساعت دارد.

۳- کلن: شیلدرگاسه (Schildergasse)

شیلدرگاسه

این خیابان ۵۰۰ متر بعد از خیابان هوهی قرار دارد. در خیابان شیلدر‌گاسه همیشه بازدیدکننده‌گان محلی و خارجی وجود دارد. مردم در اینجا می‌توانند به راحتی جاذبه‌های اصلی؛ خانه مییروایلر، داروخانه قدیمی و کلیسای گلدهاف‌پوتکه را ببینید. خیابان شیلدرگاسه نماینده بخش کاملی از فروشگاه‌های اصیل آلمان است. جمعیت ۱۲,۱۱۵ نفری بازدیدکننده‌ در یک ساعت، نشان‌دهنده جنبه‌های مختلف این خیابان برای جذب بازدیدکننده است.

۲- فرانکفورت: زیل

زیل

در این خیابان تعداد بی‌شماری از فروشگاه‌های متنوع کت‌و‌شلوار با رنج قیمت‌های مختلف وجود دارد. با توجه به تحقیقات؛ این مکان در یک ساعت میزبان ۱۲,۰۴۰ نفر است. با توجه به خریدارنی که از سال ۱۹۹۲ به خرید کردن در این خیابان اعتیاد پیدا کرده‌اند، این رقم بزرگ منطقی به نظر می‌رسد. یک مجتمع تجاری مارپیچ در این خیابان ساخته شده است تا شما بتوانید بدون دغدغه‌ی بالا رفتن از پله‌ها، به خرید کردن ادامه دهید.

۱- مونیخ: کاوفینگر‌استراس (Kaufingerstraße)

کاوفینگر‌استراس

شما می‌توانید معماری قرون وسطی و تمام زیبایی‌های تحسین شده آن را در این خیابان مشاهده کنید

بیشترین تعداد بازدیدکننده در یک ساعت در تحقیقات ۱۴,۱۳۰ نفر است که این رکورد متعلق به خیابان کافینگراستراس واقع در مونیخ است. غرب این خیابان به میدان مرکزی باوریان کاپیتال مارین‌پلتز می‌رسد و انتهای این خیابان به تقاطع فاربرگاربن و اوگاستین‌استراس ختم می‌شود. همچنین شما می‌توانید معماری قرون وسطی و تمام زیبایی‌های تحسین شده آن را در این خیابان مشاهده کنید.

دیدن فروشگاه‌های چند طبقه و مردمی که دست‌هایشان با کیسه‌های رنگی خرید پر شده است، حواس شما را از مناظر اطراف پرت می‌کند. اما این خیابان به شما این فرصت را می‌دهد که به تمام کالاهای مد روز آلمان در یک مکان دسترسی داشته باشید. از بهشت فروشگاه‌ها لذت ببرید و به یاد داشته باشید که شما در بهترین حراجی دنیا هستید.

مطالب مرتبط:

منبع Travelvivi

دیدگاه