۱۷ رستورانی که قبل از مرگ باید بروید!

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی چهار شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
۱۷ رستورانی که قبل از مرگ باید بروید!

اگر به غذا خوردن در طول سفر اهمیت می‌دهید و دوست دارید بهترین غذاها در بهترین رستوران‌های دنیا را امتحان کنید، ما ۱۷ رستوران که باید قبل از مرگ بروید را به شما معرفی می‌کنیم.

گاهی اوقات آوازه یک رستوران چنان به گوش همه می‌رسد که گردشگران برای امتحان کردن غذای رستوران مورد نظر به کشور دیگری سفر می‌کنند. سلیقه و ذائقه غذایی مردم هر کشور و حتی شهری خاص بوده و باسلیقه و ذائقه هر گردشگر متفاوت است. بسیاری از گردشگران امتحان کردن غذای مناطق مختلف را به یکی از برنامه‌های اصلی سفر خود تبدیل می‌کنند.

هر کشوری غذای خاص خود را دارد و بدون شک در هر کشور یک رستوران وجود دارد که غذای سنتی و مخصوص کشور را به بهترین شکل می‌پزد. امتحان کردن سوپ خاکی در توکیو، سوسیس کوکتل مخصوص در شیکاگو، امتحان کردن پنیر محلی روستایی تنسی همه و همه از تجربه‌های خوراکی هستند که شاید تنها یک‌بار در عمرتان بتوانید آن‌ها را امتحان کنید.

رستوران فرنچ لاندری، یونتویل، کالیفرنیا

رستوران فرنچ لاندری

«توماس کلر» صاحب رستوران فرنچ لاندری در سال ۲۰۰۶ این رستوران را افتتاح کرد. رستوران فرنچ لاندری، رستورانی فرانسوی در قلب کالیفرنیا است. کلر سعی داشت تا نیروهای فرانسوی را در رستورانش به کار گیرد. او آشپزخانه رستورانش را به سبک خاصی ساخت. آشپزخانه رستوران فرنچ لاندری شیشه‌ای است و توسط شرکت «اسنوهتا» در اسلو طراحی‌ شده است. در سال ۲۰۱۴ یکی از گران‌ترین غذاها مربوط به منو این رستوران بود که قیمتی برابر با ۹۸۰ هزار تومان داشت.

رستوران فرنچ لاندری

رستوران فرنچ لاندری در ۷ آوریل ۲۰۱۷ پس از وقفه طولانی دوباره راه‌اندازی شده است و محیط رستوران به‌روزتر شده و از تجهیزات بهتر و مدرن‌تری در رستوران استفاده‌ شده است.

رستوران آسترید اند گستون، لیما، پرو

رستوران آسترید اند گستون

«ال بیلی» و «ماگارتیز وت دیه گو» سرآشپزهای اصلی رستوران آسترید اند گستون هستند و مالکیت اصلی این رستوران متعلق به سرآشپز معروف «گستون» است. گستون سرآشپز مشهور اهل پرو، رستوران‌های زیادی در سراسر دنیا دارد و نام این سرآشپز مهر اطمینان برای هر رستورانی است. بیلی و دیه‌گو در سال‌های گذشته دوره‌های آشپزی مخصوص گستون را طی کرده و حالا به دو تن از بهترین سرآشپزهای دنیا تبدیل‌شده‌اند. حالا این دو سرآشپز در رستوران آسترید اند گستون در لیما مشغول به کار هستند.

رستوران آسترید اند گستون

مزه‌ها در آسترید اند گستون اتفاقی به وجود نمی‌آیند. در این رستوران آزمایشگاه مخصوصی وجود دارد و هر غذایی قبل از سرو شدن در آزمایشگاه امتحان‌های خود را پس می‌دهد.

اگر می‌خواهید یک شام به‌یادماندنی در رستوران میل کنید باید از ۳ ماه قبل میز رزرو کنید!

رستوران بنی در سانفرانسیسکو

رستوران بنی

بهترین رستوران غذاهای چینی در آمریکا، رستوران «هومی سوما» شناخته‌شده است. بعد از هومی سوما عنوان بهترین رستوران غذاهای چینی به رستوران بنی در سانفرانسیسکو رسیده است. از جمله غذاهای معروف این رستوران می‌توان به سوپ کوسه، سوپ خرچنگ با کاسه زرد جینهوا هام اشاره کرد.

رستوران بنی

از آنجایی‌که این رستوران در ماه‌های اخیر ستاره سوم خود را هم دریافت کرده، رزرو میز در رستوران کمی سخت شده و برای رزرو میز باید حداقل از دو ماه پیش از طریق وب‌سایت رزرو صورت پذیرد.

بلک بری فارم (مزرعه شاه توت)، والند، تنسی

بلک بری فارم (مزرعه شاه توت)

مزرعه شاتوت یا بلک بری فارم در کوه‌های اسموکی در تنسی قرار دارد. تنسی یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا است که به‌ عنوان شانزدهمین ایالت پرجمعیت آمریکا شناخته‌شده است. غروب دل‌انگیز آفتاب و جادوی چمنزار، شبی دل‌انگیز را برای شما می‌سازد. در واقع محلی که امروز به رستوران تبدیل‌ شده، در قرن ۱۸ غذاخوری بود. همه‌ چیز در این رستوران طبیعی است و از مزارع برداشت‌ شده است. تخم‌مرغ‌های ارگانیک و طبیعی، شیر گوسفند، سبزی‌های طبیعی همه و همه به‌صورت مستقیم از مزارع برداشت‌ شده است.

بلک بری فارم (مزرعه شاه توت)

برای اطمینان از پیدا کردن میز خالی برای صرف شام در رستوران بهتر است یک ماه قبل از سفر خود میز را رزرو کنید.

رستوران دی. او. ام، سائوپائولو

بلک بری فارم (مزرعه شاه توت)

رستوران دی. او. ام یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های دنیا است که «الکس آتالا» متخصص گیاه‌شناسی و سفیر غذای آمریکای جنوبی این رستوران را تاسیس کرده است.

دی. او. ام رستوران غذاهای برزیلی است و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان بهترین رستوران آمریکای جنوبی شناخته شد. این رستوران در سال ۲۰۰۶ در فهرست ۵۰ رستوران برتر دنیا قرار گرفت. در سال ۲۰۱۲ دی. او. ام در لیست پرستیژز مقام چهارم را به دست آورد.

بلک بری فارم (مزرعه شاه توت)

رمز موفقیت این رستوران استفاده از بهترین مواد اولیه است، بعضی از غذاها و نوشیدنی‌های محبوب این رستوران عبارت‌اند از آبمیوه توکاپی، ماهی پراروکیو و ماهی پیرایبا. برای رزرو میز در این رستوران از یک ماه قبل از سفر خود به فکر باشید.

بیشتر بخوانید:

رستوران ال کالر ده کان روکا، خیرونا، اسپانیا

بلک بری فارم (مزرعه شاه توت)

رستوران ال کالر در سال ۱۹۸۶ توسط برادران روکا تاسیس شد. در سال ۲۰۱۷ محل قدیمی رستوران تغییر کرد و به ساختمان فعلی انتقال پیدا کرد. رکورد پذیرایی از ۱۰۰۰۰ گردشگر از ۵۷ کشور دنیا در دست این رستوران است. تجربه سال‌های رستوران‌داری این رستوران را به یکی از بهترین‌های اسپانیا تبدیل کرده است. از جمله غذاهای محبوب رستوران می‌توان به میگو سرخ‌شده با آب دریا، اسفناج‌هایی با پخت خاص، زیتون‌های آغشته با کارامل و مخلوط با شیره درخت بن سای اشاره کرد.

رستوران ال کالر ده کان روکا

برای صرف شام در این رستوران باید از یک ماه قبل میز رزرو کنید. اگر میز رزرو نکردید و امید دارید در لحظه آخر میزی خالی شود باید در لیست مهمانان هتل هیل ماری جستجو کنید تا در لحظه آخر هتل یکی از میزهای خود را کنسل کند.

رستوران ایلون مدیسون پارک، نیویورک

رستوران ایلون مدیسون پارک

رستوران ایون مدیسون پارک رستورانی محلی در خیابان مدیسون در نیویورک آمریکا است. رستوران در سال ۱۹۹۸ توسط دنی میر افتتاح شد. در سال ۲۰۰۶ سرآشپزهای معروف «دنیل هام» و «ویل گیدرا» به‌عنوان سرآشپزهای اصلی این رستوران استخدام شدند. فضای رستوران بسیار دل‌انگیز و افسانه‌ای است.

رستوران ایلون مدیسون پارک

اگر جشن بسیار خاصی دارید که نمی‌دانید باید در کدام رستوران این جشن را برگزار کنید، رستوران مدیسون پارک بهترین گزینه است.

برای رزرو میز باید از ۲۸ روز قبل به فکر باشید، برای سفارش ساده‌ترین غذا در این رستوران باید ۲۲۰ هزار تومانی خرج کنید.

رستوران فت داک (اردک چاق)، برکشر، انگلیس

رستوران فت داک (اردک چاق)

رستوران فت داک یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های انگلیس است که در سال ۱۹۹۵ توسط سرآشپز محبوب «هستون بلومنتال» تاسیس شد. ساختمان رستوران متعلق به قرن ۱۶ است.

در منوی رستوران فت داک تنوع غذایی دیده می‌شود و شما می‌توانید از مزه غذاهای فرانسوی در این رستوران لذت ببرید. فت داک کار خود را با ۴۲ کارمند آغاز کرد و در حال حاضر بسیار گسترش پیداکرده است. فت داک اولین ستاره میشلین خود را در سال ۱۹۹۹ به دست آورد و دومین جایزه در سال ۲۰۰۲ و سومین جایزه در سال ۲۰۰۴ نصیب این رستوران شد. در سال ۲۰۱۶ فت داک یکی از ستاره‌های خود را از دست داد و در سال اخیر با بازسازی‌های گسترده موفق شد سومین ستاره‌اش را پس بگیرد.

رستوران فت داک (اردک چاق)

از لذیذترین غذاهای رستوران می‌توان به بیکن با تخم‌مرغ و سوپ لاک‌پشت اشاره کرد.

برای رزرو میز در فت داک باید از صبح که بیدار می‌شوید تلفن را در دست بگیرید تا بتوانید برای شام یک میز رزرو کنید.

رستوران مینی بار، واشنگتن دی سی

رستوران مینی بار،

رستوران مینی بار در واشنگتن متعلق به سرآشپز مشهور «خوزه آندرس» است. آندرس صاحب رستوران‌های بزرگی در لاس‌وگاس، لس‌آنجلس و فیلادلفیا است.

این رستوران با همکاری هتل اس.ال.اس ساخته‌شده است و یکی از دلایلی که محبوبیت آن را دوچندان کرده است، صرف شام اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در این رستوران است. تمام نوشیدنی‌ها و غذاهای رستوران قبل از رسیدن به دست مشتری در آزمایشگاه تست می‌شود و بررسی‌های لازم روی غذا انجام می‌شود.

رستوران مینی بار،

برای رزرو میز در رستوران باید یک هفته قبل به فکر باشید. نکته جالبی که وجود دارد برای رزرو میز، مبالغ مختلفی ارائه‌ شده است، اگر بهترین میز در کنار پنجره را بخواهید باید ۸۰۰ هزارتومانی خرج کنید.

رستوران ماگریتز، سباستین، اسپانیا

رستوران ماگریتز

رستوران ماگریتز یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های اسپانیا است که در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد. برای پیدا کردن رستوران کافی است لوگوی رستوران را به خاطر بسپارید، قاشق و چنگالی که با علامت آبی در کنار هم قرارگرفته‌اند. ماگریتز یکی از متنوع‌ترین منوها را برای مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد.

رستوران ماگریتز

مدیریت رستوران زیر نظر سرآشپز معروف «آندونی لوئیز آدوریز» است. رستوران فقط در فاصله ماه‌های آوریل تا دسامبر (فروردین تا آذر) فعالیت دارد و برای رزرو میز باید از ۱ ماه قبل به فکر باشید.

رستوران نوما، کپنهاگ

نوما

نوما رستورانی با دوستاره میشلین با سرپرستی سرآشپز «رنه ردزپی» است. نام این رستوران از دو واژه دانمارکی nordisk و mad آمده است. رستوران نوما در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و در سال‌های ۲۰۱۰،۲۰۱۱،۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ به‌صورت پی‌درپی به‌عنوان رستوران برتر دانمارک برگزیده شد.

نوما

برای رزرو میز در این رستوران باید هر دوشنبه به وب‌سایت رستوران سری بزنید، معمولا به‌طور متوسط روی ۲۰۰۰۰ مشتری برای رزرو میز با نوما تماس می‌گیرند.

رستوران پوجول، مکزیکوسیتی

رستوران پوجول

رستوران پوجول یکی از بهترین رستوران‌های مکزیکوسیتی است و در سال ۲۰۱۳ توانست رتبه هفدهمین رستوران برتر دنیا در رده‌بندی مجله رستوران را به دست بیاورد. سرآشپز رستوران «انریکه اولورا» است که دوره‌های آشپزی انستیتو آمریکا را پشت سر گذاشته است.

رستوران پوجول

پوجول در سال ۲۰۱۶ رتبه بیست و پنجم در میان بهترین رستوران‌های دنیا را به دست آورد و در آمریکا لاتین رتبه پنجم را دارد. از محبوب‌ترین دسرها و غذاهای این رستوران می‌توان به کیک قهوه و سس مایونز مخصوص رستوران همراه با چاشنی و سالاد مخصوص اشاره کرد.

برای رزرو میز در پوجول با مشکل مواجه نمی‌شوید و معمولا یک هفته قبل از مراجعه به‌راحتی می‌توانید میز رزرو کنید.

رستوران تیکتز، بارسلونا

رستوران تیکتز

«آلبرت تتریکال» رستوران تیکتز را در بارسلونا افتتاح کرد. از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران ماهی و چیپس است که آوازه‌ای جهانی دارد. برای رزرو میز در این رستوران باید ۱۲ شب به بعد تماس بگیرید و معمولا روند رزرو میز ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید و شاید مدتی در نوبت بمانید.

رستوران تیکتز

رستوران هارتوود، تولوم، مکزیک

رستوران هارتوود

یک زوج نیویورکی، «اریک ورنر» و همسرش «میا هنری» ایده ساخت رستورانی در جنگل را در سر داشتند و این ایده تبدیل به رستوران هارتوود در تولوم مکزیک شد. بیشتر انرژی دستگاه‌های رستوران از نور خورشید تامین شده و از چوب برای ایجاد آتش برای پخت غذا استفاده می‌شود. تمام محصولات رستوران ارگانیک و طبیعی است و شما می‌توانید ماهی‌های تازه صیدشده را به‌عنوان شام یا ناهار میل کنید.

رستوران هارتوود

برای رزرو میز در هارتوود باید چهارشنبه‌ها و یکشنبه‌ها سری به سایت رستوران بزنید. برای رزرو میزهای بیشتر از ۸ نفر باید از طریق ایمیل با مجموعه ارتباط برقرار کنید و معمولا رزرو میز برای تعداد بالا در رستوران به‌راحتی انجام می‌شود.

رستوران لس کریشن ده ناریساوا، توکیو

رستوران لس کریشن ده ناریساوا

رستوران لس کریشن ده ناریساوا، رستورانی فرانسوی در توکیو است. این رستوران در سال ۲۰۰۳ با سرپرستی سرآشپز معروف «یوشيرو نريزاوا» افتتاح شد.

رستوران لس کریشن در سال ۲۰۰۸ اولین ستاره میشلین خود را دریافت کرد و دومین ستاره در سال ۲۰۱۰ به نام این رستوران ثبت شد. در رده‌بندی ۵۰ رستوران برتر دنیا در سال ۲۰۰۹ این رستوران توانست رتبه بیستم را به دست بیاورد.

رستوران لس کریشن ده ناریساوا

از غذاهای محبوب رستوران می‌توان به سوپ مخصوص، سس گوجه‌فرنگی واگیو اشاره کرد. رزرو آنلاین سایت فقط یک‌بار در ماه باز می‌شود و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای رزرو وجود دارد. اگر قصد دارید برای شغل جدیدتان دوستانتان را در این رستوران مهمان کنید باید ۴ نفر از بهترین دوستان را انتخاب کنید چون اگر تعداد بیشتر از ۴ نفر باشد رستوران اجازه ورود نمی‌دهد!

رستوران بلو هیل، پوکانتیو، نیویورک

رستوران بلو هیل

رستوران و مزرعه بلو هیل مساحتی برابر با ۳۲۰۰۰۰ مترمربع دارد و به دست «دیوید راکلفر» و دخترش «پگی» ساخته‌ شده است. با انتخاب این رستوران مطمئن باشید که تمام مواد غذایی تازه و روزانه از مزرعه رستوران تهیه می‌شود. نکته جالبی که در منوی این رستوران وجود دارد این است که شما در رستوران با چیزی شبیه به منو روبه‌رو نیستید، شما دسته‌بندی مواد اولیه طبیعی را در منو مشاهده می‌کنید و با توجه به مواد اولیه تازه موجود می‌توانید غذای خود را سفارش دهید.

رستوران بلو هیل

رزرو بلو هیل یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا است! رزرو میز در این رستوران بسیار سخت است و برای رزرو باید روزهای سه‌شنبه  یا چهارشنبه با رستوران تماس بگیرید تا بتوانید چند هفته دیگر بعد از تماس میزی رزرو کنید.

رستوران آلینا، شیکاگو

رستوران آلینا

رستوران آلینا در سال ۲۰۰۵ در شیکاگو افتتاح شد. این رستوران موفق شده تا ۳ ستاره میشلین را به دست بیاورد. تنها ۲ رستوران در شیکاگو موفق به کسب چنین موفقیتی شده‌اند.

رستوران آلینا

سرآشپز معروف «گرنت اچاتز» مسئولیت رستوران را بر عهده دارد. رزرو میز در این رستوران یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا است! تنها یک روز در ماه امکان رزرو وجود دارد و سه ماه پیش برای رزرو میز میان مشتری‌ها قرعه‌کشی انجام شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه