زندگی روستایی، فراتر از بازارهای شناور بانکوک

سحر مردانه
سحر مردانه سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
زندگی روستایی، فراتر از بازارهای شناور بانکوک

در تایلند بازار‌های شناور فراوانی وجود دارد که همیشه این بازار‌های شناور و سبک آن‌ها، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

تایلند مانند بسیاری از مکان‌های دیگر است. اما شهری در ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) جنوب غربی بانکوک وجود دارد که مردم محلی، کاری غیرمنتظره انجام می‌دهند.

همان طور که قطار به ساموت‌سنگخرم (Samut Songkhram) نزدیک می‌شود، ده‌ها تن از مردم سبد‌های بامبویی که در آن وسایلی را برای فروش قرار داده‌اند با عجله به کنار می‌کشند و باز با گذشتن قطار، وسایل را روی زمین پهن می‌کنند و مشغول کار می‌شوند. زمانی که مشغول خوردن چای در کافه‌ای در همین منطقه هستید، می‌توانید شاهد دیدن این صحنه باشید. قطار آنقدر به شما نزدیک است که گویی می‌توانید آنرا لمس کنید. نام این بازار، بازارچه ریلی مائه کلونگ بانکوک است.

بازار بانکوک

بیشتر بازدیدکنندگان از Samut Songkhram برای دیدن بازار‌های مختلف که بازار‌های شناور یکی از آنها است، به آنجا سفر می‌کنند. یکی از معروف‌ترین این بازار‌ها، بازار شناور دامنوئن سادوک (Damnoen Saduak) است که می‌توانید با اتوبوس یا ماشین به آنجا بروید و سپس با استفاده از قایق به دل این بازار بزنید. در این بازار مردمان محلی و دست‌فروشان، وسایل خود را به فروش می‌رسانند. خوب است که بدانید هر کدام از این بازار‌ها در نوع خود بسیار سرگرم‌کننده هستند.

Ban Bang Phlap، روستایی کوچک در نزدیکی شهر کانالی، آمفاوا (Amphawa) است. در ۱۵ سال گذشته، ساکنان این روستا به سختی کار کرده‌اند تا بتوانند سنت قدیمی مانند تولید پودر نارگیل را حفظ کنند و از این طریق امکانات پایدار ایجاد شغل محلی برای جوانان را داشته باشند. هنگام بازدید از این روستا، مدل های زیادی برای تولید پودر نارگیل خواهید دید. بازدیدکنندگان معمولا برای کاوش در این روستا، با دوچرخه می‌آیند. هوا عمدتا گرم و مرطوب است، اما هنگام دوچرخه سواری، برخورد نسیم خنک را حس خواهید کرد. در مسیر دوچرخه‌ سواری، می‌توانید در باغ‌های میوه توقف داشته باشید و از ترکیب نعنای خشک شده‌ی سبز، پوست پوملوی خرد شده و موز که در شیشه قرار گرفته و زیر نور آفتاب خشک شده است، بخورید. این نوار‌ها طعم ترش و شیرین جالبی دارند.

بعد از آن به بیشه‌ی نارگیل‌ها خواهید رسید. این بیشه‌ها، منبع شکر نارگیل هستند. مردمان روستا، شیره‌ی نارگیل را درون ظرف‌های بزرگ ریخته و می‌جوشانند تا ماده‌ای شکر مانند به‌دست آید. از این شکر در تولید شرینی‌های خوشمزه استفاده و به سراسر کشور فرستاده می‌شود.

چگونه به روستای Ban Bang Phlap سفر داشته باشیم؟

بازار بانکوک

چگونه بروید: بهتر است با یک راننده به این روستا بروید. از طریق فرم‌های مختلف حمل و نقل محلی، قطار، اتوبوس یا کشتی‌های کوچک خود را به آنجا برسانید. قطار‌ها معمولا هر یک ساعت یک‌بار از ایستگاه Wong Wian Yai به Maha Chai می‌روند، جایی که شما می‌توانید با پرداخت ۳ بات با کشتی‌های کوچک به بن‌لائم بروید. از ایستگاه بن‌لائم با قطار می‌توانید به Samut Songkhram بروید. هزینه آن تنها ۱۰ بات است.

کجا اقامت داشته باشید؟ در مهمان‌سرای روستایی که دارای محیطی صمیمی، تهویه مطبوع و حمام خصوصی است، می‌توانید اقامت داشته باشید. برای رزرو می‌توانید به اداره گردشگری تایلند ایمیل بزنید، اما بهتر است هماهنگی‌های لازم را از طریق آژانس‌های مسافرتی انجام دهید.

چگونه می‌توانید به روستا سفر کنید؟ برای رسیدن به این روستا به حمل و نقل خصوصی احتیاج خواهید داشت. اگر به زبان تایلندی هم تسلط نداشته باشید، قطعا به مترجم نیاز خواهید داشت. البته آژانس‌های مسافرتی بهتر می‌توانند به شما کمک کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه