سفر ۳ روزه به زاگرب؛ پایتخت دیدنی کرواسی

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی پنجشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
سفر ۳ روزه به زاگرب؛ پایتخت دیدنی کرواسی

زاگرب پایتخت زیبای کشور کرواسی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا سفری ۳ روزه به این شهر دیدنی داشته باشیم.

زاگرب شهری زیبا و رویایی در اروپا است که دارای بناهایی با معماری خیره‌کننده، جاذبه‌های توریستی و گردشگری فوق‌العاده، بازارهای پر رونق و مواد غذایی بی‌نظیر، سرزمینی مملو از جشنواره‌های مختلف، رستورا‌ن‌ها و کافه‌های مدرن و سرشار از روح اجتماعی با عطر دلنشین قهوه، نسکافه و نوشیدنی‌های محبوب است که آرامش، هنر، عشق و البته اقتصاد را به خوبی در کنار یکدیگر دارا است. کرواسی بین بالکان و اروپای مرکزی قرار دارد، کشوری که امپراتوری‌ها و پادشاهی‌های متعددی را در طی هزاران سال تجربه کرده و همین امر باعث شده است که زاگرب محلی دیدنی و تاریخی قلمداد شود. این شهر زیبا با مقاصد چهار فصل و همیشگی در بهار و تابستان مسافران بسیاری را به سمت خود روانه می‌کند و شهری است که ارزش سفر کردن را دارد. در این مقاله قصد داریم کوله بار سفر را ببندیم و عازم زاگرب شویم و سفری ۳ روزه را در این شهر زیبا و تاریخی  را تجربه کنیم.

برنامه سفر زاگرب

در ادامه، برنامه سفر ۳ روزه به زاگرب ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمان‌بندی خود و برنامه‌ای که دارند و همچنین جاذبه‌های بسیاری که این شهر دارد، نوعی دیگر برنامه‌ریزی کنند؛ دوستانِ جان در این برنامه سفر با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

مسیر سفر در ۳ روز در زاگرب

روز اول

روز اول روزی پر هیجان برای ما خواهد بود و با انرژی بسیار در کوچه پس کوچه‌های زاگرب قدم خواهیم زد؛ بنابراین با نشاط بسیار سفر خود را از ساعت ۹ صبح شروع می‌کنیم. محل‌هایی که در روز اول انتخاب کردیم، بسیار نزدیک به هم هستند و به همین منظور با پیاده‌روی می‌توان به راحتی از مکان‌ها دیدن کرد.

 کلیسای تاریخی سنت مارک (St. Mark's Church)

 کلیسای تاریخی سنت مارک

  • آدرس: Trg Svetog Marka 5, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید: ۷:۳۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۴۰ دقیقه

کلیسای سنت مارک یکی از کلیساهای قدیمی شهر و متعلق به قرن سیزدهم است که با بام رنگی زیبایش شناخته شده است. علاوه بر زیبایی بیرون آن ویژگی‌های جالب توجهی دیگری دارد که مورد توجه گردشگران است؛ از جمله پنجره‌های رومانسک، درگاهی به سبک گوتیک و مجموعه‌ای از تندیس‌های حواریون که در میان آن‌ها تندیس حضرت عیسی، حضرت مریم و سنت مارک هم مشاهده می‌شود. فضای داخلی این کلیسا هم بسیار زیبا و دیدنی است؛ تندیس‌های ساخته شده به دست مجسمه‌ساز مشهور کرواسی یعنی Ivan Mestrovic در کنار نقاشی‌های دیواری بسیاری زیبای Jozo Kljakovic زینت‌بخش فضای داخلی کلیسا هستند.

بیشتر بخوانید:

دروازه سنگی (Stone Gate)

دروازه سنگی

  • آدرس: Kamenita ul., 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه پیاده‌روی

یکی از دیدنی‌های شهر زاگرب دروازه سنگی است که داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری در مورد آن نقل شده است. این دروازه مکانی آرام و مقدس است که محیطی روحانی را ایجاد کرده است و بسیاری برای دعا و راز و نیاز به این مکان می‌آیند. این دروازه تنها و آخرین بازمانده‌ی پنج دروازه‌ی قدیمی شهر است. این دروازه در قرن سیزدهم ساخته شده و توانسته از آتش‌سوزی سال ۱۷۳۱، جان سالم به در ببرد. نقاشی‌هایی از حضرت عیسی و حضرت مریم در این دروازه وجود داشته که بعدها برای حفاظت و نگهداری از آن‌ها، یک شاپل یا کلیسای کوچک به مجموعه اضافه شده است. اکنون این نقاشی‌ها پشت یک پنجره‌ی مشبک فلزی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

منطقه Gornji Grad

منطقه‌ی Gornji Grad

  • آدرس: Zagreb 10000
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز (بهترین زمان بازدید: ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر)
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه پیاده‌روی

یکی از محله‌های دیدنی کرواسی منطقه‌ی Gornji Grad است، جایی که خیابان‌های سنگ‌فرش شده و بناهایی با بام‌های قرمز رنگ، جلوه‌ی دیگری به شهر داده‌ است. این منطقه میزبان مهم‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهر است که از میان آن‌ها می‌توان کلیسای جامع، ساختمان پارلمان و چندین موزه و کلیسا را نام برد.

پیشنهاد ناهار

با توجه به زمان سپری‌شده، هم‌اکنون زمان مناسبی برای استراحت کردن و خوردن وعده ناهار است. زاگرب دارای تنوع بسیاری در غذاهای اصیل و اروپای مرکزی است و در رستوران‌های متنوعی که در این شهر قرار دارد می‌توانید با طعم بی‌نظیر غذاهای آنان آشنا شوید. منطقه‌ی Gornji Grad مملو از رستوران‌های مختلف است و دو رستوران پیشنهادی ما با توجه به کیفیت و نزدیک بودن به آخرین جاذبه رستوران‌های زیر است.

رستوران Konoba Didov San

رستوران  Konoba Didov San

این رستوران زیبا که دارای طراحی فوق‌العاده‌ای است، غذاهای مدیترانه‌ای، کرواسی و اروپایی سرو می‌کند. این رستوران که در محله Gornji Grad قرار دارد می‌تواند گزینه مناسبی پس از گشت و گذار در این محله باشد و با چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهایش خستگی را از تن شما بیرون می‌کند.

رستوران Restoran Lanterna na Dolcu

Restoran Lanterna na Dolcu

این رستوران غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای و اروپای شرقی را سرو می‌کند. غذاهای آن دارای کیفیت عالی است و هزینه آن قابل قبول است. در این رستوران امکاناتی برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز فراهم شده است. محیط دلچسب و گرم این رستوران لذت خوردن ناهار را برای شما دوچندان می‌کند.

 برج لتسکا (Lotrščak Tower)

 برج لتسکا (Lotrščak Tower)

  • آدرس: Strossmayerovo setaliste 9, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۹ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه پیاده‌روی

این برج برای حفاظت از دروازه‌ی شهر Gradec ساخته شده است و قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی برمی‌گردد. این برج مدت‌های مدیدی مهم‌ترین جاذبه و سمبل زاگرب بوده است. طبق نقل قول‌های قدیمی، این برج در گذشته دارای زنگی بوده که پیش از بستن دروازه به صدا در می‌آمده است تا ساکنان شهر که بیرون از دروازه مانده‌اند، به داخل شهر برگردند. در قرن نوزدهم میلادی، طبقه‌ی چهارم و پنجره‌ها به برج اضافه شد. گردشگران می‌توانند از این برج بالا بروند تا هم چشم‌اندازهای زیبایی از شهر را از آن ارتفاع تماشا کنند و هم از نمایشگاه و فروشگاه سوغات آن دیدن کنند.

بازار دولاس (Dolac Market)

بازار دولاس (Dolac Market)

  • آدرس: Dolac 9, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید: ۶:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه پیاده‌روی

معروف‌ترین بازار میوه و تره‌بار زاگرب، بازار دولاس است که درست پشت میدان اصلی شهر به صورت روزانه و به شیوه‌ای سنتی از سال ۱۹۲۶ فعالیت می‌کند. اگر دنبال تجربه‌ی زندگی محلی مردمان این شهر هستید، بازار دولاس بزر‌گ‌ترین بازار مرکزی و خیابانی این شهر، انتخاب مناسبی خواهد بود. نه تنها می‌توانید مواد خوراکی ارگانیک را تهیه کنید بلکه در میان صدها نفر شهروند محلی احساس خواهید کرد که شما هم جزیی از این شهر هستید. شما می‌توانید بهترین و تازه‌ترین میوه‌ها، سبزیجات و گوشت‌ها را اینجا پیدا کنید.

گالری مدرن (Modern Gallery)

گالری مدرن (Modern Gallery)

  • آدرس: Andrije Hebranga 1, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید: ۱۱ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه پیاده‌روی

گالری هنر مدرن که در منطقه‌ی Donji Grad قرار دارد، یک کاخ باشکوه است که در سال ۱۸۸۲ ساخته شده است. این مجموعه میزبان آثار هنری به جامانده از هنرمندان مشهور قرن نوزدهم و بیستم کرواسی است و در سال ۱۹۷۳ رسما افتتاح شده است. این گالری دیدنی در طول سال‌های متمادی به مرور زمان تکمیل شده و آثار بسیاری به آن افزوده شده است. علاوه بر نمایش آثار هنری از هنرمندان برجسته‌ی کرواسی، نمایشگاه‌های موقتی هم در این مجموعه برپا می‌شود.

روز دوم

موزه توهم‌ها (Museum of Illusions)

موزه توهم‌ها (Museum of Illusions)

  • آدرس: Ilica 72, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۸ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

این موزه موزه‌ای متفاوت و جذاب است! موزه‌ای که مرز بین توهم و واقعیت را از میان برداشته و می‌توانید ساعاتی فراموش‌نشدنی را در این موزه تجربه کنید. وسایل به طور عجیبی در این موزه قرار دارند و قدم زدن در بخش‌های مختلف آن بسیار هیجان‌انگیز است. هر اتاق داستان خودش را نقل می‌کند و جذابیت منحصر به فردی دارد.

موزه روابط شکست خورده (Museum of Broken Relationships)

موزه‌ی روابط شکست خورده (Museum of Broken Relationships)

  • آدرس:  Ćirilometodska ul. 2, 10000, Zagreb,
  • ساعت بازدید:۹ صبح تا ۱۰:۳۰ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

زاگرب یک شهر خلاقانه و سرزنده است. یکی از بهترین نمونه‌های این خلاقیت و نوآوری را می‌توانید در موزه‌ی روابط شکست‌خورده ببینید. در این موزه مجموعه‌های جالبی از وسایل شخصی و آثار هنری از عشاق قدیمی که روابط آن‌ها با شکست مواجه شده به نمایش درآمده است. در کنار هر وسیله و اثر هنری، جزییات داستان‌های عاشقانه و دلایل شکست آن‌ها به تفصیل بیان شده است. هر بازدیدکننده‌ای می‌تواند اشیای خود را باقی بگذارد یا پیام خود را ضبط کند تا بخشی از تاریخ روابط شکست‌خورده شود.

پیشنهاد ناهار

رستوران Under The Gric Cannon

رستوران Under The Gric Cannon

اگر به دنبال محیطی آرام برای نوش جان کردن ناهار خود هستید این رستوران گزینه بسیار عالی است و تنها ۲ دقیقه پیاده‌روی از موزه روابط شکست‌خورده فاصله زمانی دارد. در این رستوران غذاهای کلاسیک و بین‌المللی طبخ می‌شود و مکانی مناسب برای خانواده است.

رستوران Stari Fijaker 900

رستوران Stari Fijaker 900

غذاهای محلی کرواسی طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارد و سفر به زاگرب بدون چشیدن غذاهای محلی این کشور تکمیل نمی‌شود. این رستوران غذاهای محلی کرواسی را با چاشنی‌های خوش‌طعم طبخ می‌کند و با محیط زیبایی که دارد لذت غذای شما را چندین برابر می‌کند. نکته قابل توجه دیگر در مورد این رستوران رفتار گرم و دوستانه کارمندان آن است.

موزه شهر زاگرب (Zagreb City Museum)

موزه شهر زاگرب (Zagreb City Museum)

  • آدرس: Opatička ul. 20, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید:۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱/۵ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه پیاده‌روی

این موزه که در بالای شهر زاگرب و در امتداد دیوار شرقی شهر ساخته شده است، شامل بیش از ۷۵ هزار قطعه از مجموعه‌ی هنرمندان است و از صومعه‌ی سنت کلر، یک برج عظیم و یک انبار غذا (که متعلق به قرن ۱۷ است) تشکیل شده است. در این موزه کارهای فرهنگی و آموزشی بسیاری برای کودکان وجود دارد که آن‌ها علاوه بر دیدن آثار تاریخی می‌توانند در کارگاه‌های این مجموعه شرکت کنند.

کلیسای جامع زاگرب (Zagreb Cathedral)

کلیسای جامع زاگرب (Zagreb Cathedral)

  • آدرس: 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید:۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۵۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه با ماشین

این کلیسا یکی از نمادهای زاگرب و از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. این شاهکار معماری یکی از نمادین‌ترین و دیدنی‌ترین بناهای زاگرب است. زیبایی خیره‌کننده‌ی کلیسا از یک زلزله جان سالم به در برده و بارها مرمت و بازسازی شده است تا در نهایت به یک بنای نئوگوتیک تبدیل شده است. فضای داخلی این کلیسا هم به اندازه‌ی فضای خارجی آن، دیدنی و نفس‌گیر است. شاید جالب‌ترین بخش این کلیسا، برج‌های دو قلوی آن باشد که از فواصل دور هم قابل مشاهده است.

باغ‌ وحش زاگرب و پارک ماکسیمیر (Maksimir Park)

باغ‌ وحش زاگرب و پارک ماکسیمیر (Maksimir Park)

  • آدرس: Maksimirski perivoj, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید:۹ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۵۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۹ دقیقه با ماشین

قدیمی‌ترین پارک عمومی زاگرب، پارک ماکسیمیر است که جزو میراث‌های تاریخی این شهر است. اگر می‌خواهید از محیط شلوغ شهر خارج شوید این پارک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. می‌توانید بعد از یک روز طولانی برای قدم زدن و استراحت به این پارک بروید تا از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و طبیعت سبز آن لذت ببرید. اگر به این پارک رفتید فراموش نکنید که به باغ‌ وحش آن نیز سر‌ بزنید که مکانی جذاب برای کودکان است.

روز سوم

گالری و پارک Strossmayer

گالری و پارک Strossmayer

  • آدرس: Trg Nikole Subica Zrinskog 11, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید:۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر برای گالری و پارک ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

این گالری در طبقه‌ی دوم آکادمی هنر و علوم کرواسی قرار گرفته است. این آکادمی در منطقه‌ی پایین شهر زاگرب قرار دارد و بنای آن به سبک نئورنسانس در قرن نوزدهم ساخته شده است. علاوه بر آثار هنری هنرمندان مشهور کرواسی، آثاری از هنرمندان مشهور دیگر از سراسر دنیا در این گالری به نمایش درآمده است. مجسمه‌ای ساخت Ivan Mestrovic یکی از مشهورترین مجسمه‌سازان کرواسی در این مجموعه نگهداری می‌شود. موزه‌ی دیگری که بازدید از آن به خصوص برای دوستدارن هنر بسیار جالب خواهد بود، موزه‌ی هنر و صنایع دستی است که مجموعه‌ای از بیش از ۱۶۰ هزار اثر از کرواسی و سایر کشورهای اروپایی را در اختیار دارد.

چشم زاگرب (Zagreb Eye)

چشم زاگرب (Zagreb Eye)

  • آدرس: Ilica 1A, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید:۱۰ صبح تا ۱۱ شب (بهترین زمان ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر)
  • مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه پیاده‌روی

سکوی بازدید چشم زاگرب، یک مکان فوق‌العاده برای تماشای چشم‌اندازهای دیدنی از شهر است. در این سکوی بازدید نمای ۳۶۰ درجه و زیبایی از شهر را خواهید دید که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. در این سکوی بازدید می‌توانید یک پانورامای کامل از زاگرب و بام‌های قرن شانزدهمی آن تماشا کنید؛ منظره‌ی نفس‌گیری که در آن، آثار تاریخی و آسمان‌خراش‌های مدرن شهر قابل مشاهده است. زاگرب شهر زیبایی است که زیبایی آن از فراز این سکوی بازدید، دوچندان می‌شود.

موزه میمارا (Museum of Mimara)

موزه‌ی میمارا (Museum of Mimara)

  • آدرس: Rooseveltov trg 5, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید:۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۴ دقیقه پیاده‌روی

این موزه برای نگهداری مجموعه‌های شخصی اهدا شده توسط Ante Topic Mimara در سال ۱۹۷۲ پایه‌گذاری شده است. یک بنای قدیمی به سبک نئو رنسانس که ساخت آن به سال ۱۸۹۵ برمی‌گردد، برای میزبانی این موزه انتخاب شده است. مجموعه‌های وسیعی از مکان‌های مختلف و دوره‌های تاریخی مختلف در این موزه‌ی بزرگ و دیدنی نگهداری می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به آثار باستانی به جامانده از تمدن‌های مصر باستان، ایران، بین‌النهرین، خاورمیانه، خاور دور و تمدن اینکا و پیش از اینکا از آمریکای جنوبی اشاره کرد.

پیشنهاد ناهار

رستوران Vinodol

رستوران Vinodol

همیشه محیط یک رستوران علاوه بر کیفیت غذای آن بر حس مهمانان آن رستوران تاثیرگذار بوده است. سقف‌های قوس‌دار این رستوران محیطی دلچسب برای مهمانان ایجاد کرده است که با خوردن غذاهای مدیترانه‌ای و اروپایی و همچنین غذاهای بی‌نظیر محلی کرواسی خاطرات فراموش‌نشدنی را برای آنان ایجاد می‌کند. دستورالعمل‌های غذاهای سنتی این رستوران به صورت فصلی تغییر می‌کند و از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات برای طبخ غذاهای خود بهره می‌برند.

رستوران Zrno bio bistro

رستوران Zrno bio bistro

امروزه توجه به غذاهای ارگانیک بسیار شده است و رستوران‌های بسیاری به این موضوع توجه می‌کنند. اگر به دنبال رستورانی هستید که مواد تشکیل‌دهنده مواد غذایی آن ارگانیک باشد، این رستوران گزینه خوبی برای شما است که علاوه بر غذاهای سالم که بیشتر بر پایه سبزیجات است، غذاهای اروپایی نیز سرو می‌کند. طعم و مزه کیک‌ها و نوشیدنی‌های این رستوران نیز فوق‌العاده است و می‌تواند مکمل خوبی برای وعده اصلی شما باشد.

موزه باستان‌شناسی زاگرب (Archaeological Museum)

موزه باستان‌شناسی زاگرب (Archaeological Museum)

  • آدرس: Trg Nikole Subica Zrinskog 19, 10000, Zagreb
  • ساعت بازدید:۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۳ دقیقه پیاده‌روی

موزه‌ی باستان‌شناسی زاگرب با تمرکز بر تاریخ غنی کرواسی ساخته شده و شامل پنج مجموعه‌ی بزرگ است که ۴۰۰ هزار اثر ارزشمند را دربر می‌گیرد. بسیاری از این آثار از نواحی اطراف کرواسی و زاگرب کشف شده‌اند. از مهم‌ترین بخش‌های این موزه که بسیار دیدنی و جالب است می‌توان به مومیایی‌های مصری اشاه کرد. این موزه یک بخش اختصاص یافته به قرون وسطی و مجموعه‌ی وسیعی از سکه‌های قدیمی هم دارد که متعلق به مناطق مختلف و دوره‌های زمانی متعدد است.

میدان کینگ تومیسلاو (King Tomislav Square)

میدان کینگ تومیسلاو (King Tomislav Square)

  • آدرس: Trg Kralja Tomislava, Zagreb
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز
  • مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه پیاده‌روی

بزرگ‌ترین میدان زاگرب به افتخار اولین پادشاه کرواسی نام‌گذاری شده است؛ میدانی که بدون شک توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. این میدان در مقابل ایستگاه قطار مرکزی قرار دارد. تندیس زیبای پادشاه و عمارت Art Pavilion از دیدنی‌ترین بخش‌های این میدان است. این میدان زیبا، مکانی فوق‌العاده برای استراحت است. گردشگران زیادی برای قدم زدن و استراحت در کافه‌ها به این میدان سر می‌زنند. در فصل زمستان، این میدان به یک پیست اسکیت روباز تبدیل می‌شود. می‌توانید بارها و بارها از این میدان دیدن کنید بدون اینکه خسته شوید.

پارک و دریاچه Jarun

پارک و دریاچه Jarun

  • آدرس: Zagreb
  • ساعت بازدید:۲۴ ساعت شبانه‌روز (بهترین زمان ۴ بعدازظهر تا ۸ شب)
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۰ دقیقه با ماشین

آخرین بخش از سفر خود در شهر زیبای زاگرب را به این دریاچه اختصاص دادیم؛ مکانی زیبا و آرام که هم می‌تواند آرامش‌بخش باشد و هم گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی مانند قایقرانی باشد. امکانات دیگری نظیر غواصی، پارک کودکان و محل‌های برای شنا نیز در نظر گرفته شده است. در این پارک می‌توانید لحظات فوق‌العاده‌ای را سپری کنید.

برنامه سفر زاگرب

پس از سفری ۳ روزه در زاگرب به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد، بهره ببریم. در آخر یادآور می‌شویم که این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود برنامه‌ریزی دیگری داشته باشید و از آنجا که این شهر دارای جاذبه‌های متنوع و بسیار است می‌توانید برنامه سفر دیگری برای خود برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه