راهنمای خرید در ونیز، شهر شناور روی آب

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
راهنمای خرید در ونیز، شهر شناور روی آب

خرید در ونیز، تجربه‌ای خاص و به‌یادماندنی است. در بوتیک‌های لوکس و بازارچه‌های قدیمی ونیز قدم بزنید و زندگی اهالی شهر را از نزدیک لمس کنید.

ونیز به خاطر گذرگاه‌های آبی و فضای رمانتیکش مشهور است. تعجبی ندارد که این شهر دیدنی به خاطر جذابیت‌هایش، مورد علاقه‌ی گردشگران سراسر دنیا است و هر جا که گردشگری باشد، مراکز خرید هم ساخته می‌شوند. در ونیز، فرصت‌های فراوانی برای خرید وجود دارد. بوتیک‌های منحصربه‌فرد ونیز، پر از کالاهای خاص و دوست‌داشتنی است؛ از زیباترین پارچه‌ها و تورهای ونیزی گرفته تا ظروف شیشه‌ای. فروشگاه‌های برندهای مشهور ایتالیایی و بین‌المللی در سراسر ونیز به چشم‌می خورد.

در ادامه‌ی این مطلب با بهترین فرصت‌ها و خیابان‌های خرید در ونیز آشنا می‌شویم. در این مراکز خرید می‌توانید انواع کالاهای خاص و سوغات را خریداری کنید؛ از صنایع دستی و زیورآلات گرفته تا به‌روزترین پوشاک.

بیشتر بخوانید:

منطقه Le Mercerie

این منطقه از چندین خیابان تشکیل شده است که در آن می‌توانید خریدی لوکس را در سطح بهترین کالاها و برترین برندهای دنیا تجربه کنید. این منطقه بین پل ریالتو (Ponte di Rialto) و میدان سن مارکو (Piazza San Marco) قرار دارد و یکی از بهترین مقاصد خرید در ونیز است. اگر می‌خواهید بهترین و به‌روزترین محصولات برندهای برتر پوشاک را خریداری کنید، حتما به این منطقه سر بزنید. فروشگاه برندهایی مانند لویی ویتون، شنل، سواروسکی و طراحان محبوب ایتالیایی مثل گوچی، پرادا و دولچه و گابانا در این منطقه، منتظر حضور گردشگران است.

خیابان Salizada San Moise

راهنمای خرید در ونیز

این خیابان هم مثل منطقه‌ای که قبلا معرفی کردیم، جایی برای خرید لوکس است و در چند قدمی از میدان مرکزی ونیز یعنی میدان سن مارکو قرار دارد. اگر می‌خواهید آخرین محصولات برندهای برتر ایتالیایی را ببینید حتما در این خیابان گشتی بزنید. حتی اگر قصد خرید کردن نداشته باشید، گشت و گذار در این خیابان و تماشای ویترین‌ها و آخرین محصولات، تجربه‌ای به یادماندنی در سفر به ایتالیا خواهد بود. برای خرید لباس‌های فاخر و رسمی به فروشگاه ورساچه سر بزنید. در فروشگاه Miu Miu، محصولات جذاب و متفاوت برای خرید وجود دارد.

منطقه سن ساموئل (San Samuele)

راهنمای خرید در ونیز

اگر به دنبال صنایع دستی و انواع پارچه و منسوجات ونیزی می‌گردید، منطقه‌ی سن ساموئل بهترین مقصد برای خرید است. در این محدوده، تجمع گالری‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی و بوتیک‌های منحصربه‌فرد، دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. اگر دنبال پارچه‌های واقعا خاص و منحصربه‌فرد هستید، به فروشگاه Chiarastella Cattana سر بزنید تا بهترین پارچه‌های خاص ایتالیایی را ببینید و در صورت لزوم، خریداری کنید. علاوه بر بهترین پارچه‌ها از جنس‌های مختلف، انواع روتختی، کوسن و سایر ملزومات خواب در این فروشگاه عرضه می‌شود. اگر زیورآلات هنری خاص می‌خواهید، فروشگاه Palwer، محصولات متفاوت و جالب توجهی دارد.

خیابان Calle Larga XXII Marzo

راهنمای خرید در ونیز

این خیابان در نزدیکی میدان سن مارکو قرار دارد و با وجود بوتیک‌های متعدد از برندهای برتر مد، مقصدی محبوب برای خرید لوکس در ونیز است. در این خیابان شیک و محبوب، بوتیک‌های برندهای مشهور ایتالیایی و بین‌المللی دیده می‌شود و بهشتی برای دوستداران مد است. مثلا برندهای مشهوری مانند بولگاری، سالواتوره فراگامو و Burberry نمایندگی‌هایی در این خیابان دارند. بنابراین اگر می‌خواهید لباس‌های مد روز دنیا را از بهترین بوتیک‌های شهر خریداری کنید، به این خیابان سر بزنید.

بیشتر بخوانید:

بازارچه های ونیز

حال و هوای اهالی شهر و سبک زندگی ساکنان یک منطقه را می‌توان در بازارچه‌های روزانه و هفتگی آن‌ها دید. در ونیز هم بازارچه‌های زیادی برپا می‌شود. افراد مسن و سالخورده معمولا این بازارهای روز را به عنوان جایی برای ملاقات دوست‌های قدیمی و جمع شدن دور هم در نظر می‌گیرند. اهالی شهر برای خرید مایحتاج روزانه مثل انواع میوه، سبزی و ماهی تازه به این بازارها سر می‌زنند و خرید می‌کنند. از آنجایی که زندگی روزمره‌ی اهالی شهر در این بازارچه‌ها جاری است، گردشگران از سر زدن به آن‌ها لذت می‌برند چون می‌توانند جنبه‌ی دیگری از زندگی در ونیز را تماشا کنند؛ به دور از زرق و برق هتل‌های مجلل و بوتیک‌های لوکس.

در ادامه با چند نمونه از بازارچه‌های ونیز آشنا می‌شویم. برای لذت بردن از حال و هوای این بازارچه‌ها باید صبح زود به آن‌ها سر بزنید و شور و اشتیاق و همهمه‌ی فروشندگان و خریداران را ببینید.

بازارچه ریالتو (Rialto)

راهنمای خرید در ونیز

برای تماشای رنگ‌ها و شور زندگی، هیچ بازاری در ونیز بهتر از بازار ریالتو نیست. اینجا در سایه‌ی پل ریالتو، هر روز صبح، یک آیین قدیمی برپا می‌شود؛ بازاری که صدها سال سابقه دارد. از بازار ریالتو می‌توانید تازه‌ترین ماهی، سبزی و میوه را خریداری کنید.

بازار Robe da Mar

این بازار در منطقه‌ی کاستلو (Castello) در خیابان Via Garibaldi برپا می‌شود؛ خیابانی بزرگ که فروشگاه‌های عالی زیادی دارد ولی این بازارچه، حال و هوای دیگری دارد. بازارچه در ماه اکتبر هم‌زمان با ماراتون ونیز برپا می‌شود. اگر در این تاریخ در ونیز بودید، به این بازارچه سر بزنید و از غرفه‌های متعدد آن، انواع سوغات و اشیای قدیمی را خریداری کنید.

بازار San Maurizio

اگر دنیال خرید اشیای قدیمی و عتیقه‌جات هستید، این بازار بهترین جا برای خرید است ولی فقط ۴ یا ۵ بار در سال برگزار می‌شود. برای اطلاع از تاریخ برگزاری به وب‌سایت بازار مراجعه کنید:

www.mercatinocamposanmaurizio.it

بیشتر بخوانید:

خرید سوغات در ونیز

راهنمای خرید در ونیز

ونیز سوغات منحصربه‌فردی دارد. از ماسک‌های معروف ونیزی گرفته تا شیشه‌های مورانو و پارچه‌های توری بورانو.

بورانو جزیره‌ای رنگارنگ و دیدنی در نزدیکی ونیز است. با یک سفر کوتاه با قایق از ونیز می‌توانید خود را به این جزیره‌ی مشهور برسانید و از کلبه‌های ماهیگیری رنگارنگ آن دیدن کنید. هنر توربافی از دیرباز در این جزیره رایج است. نزدیک به ۵۰۰ سال است که اهالی این جزیره این هنر را توسعه می‌دهند و با تکنیک‌های خاص خود، عالی‌ترین پارچه‌های توری دنیا را تهیه می‌کنند. حتی یک موزه‌ی تور هم در میدان Galupi در این جزیره وجود دارد که سر زدن به آن، خالی از لطف نیست.

برای خرید این کارهای دستی جذاب و زیبا می‌توانید به فروشگاه Martina Vidal در Via San Mauro 309 سر بزنید که یکی از مشهورترین فروشگاه‌های ونیز است. البته در نظر داشته باشید که این تورهای بافته شده و زیبا، گران‌قیمت هستند چون با دست و با ظرافت تمام بافته می‌شوند. ممکن است در گوشه و کنار ونیز بتوانید فروشگاه‌های مختلفی پیدا کنید که تور با قیمت کمتری دارند اما به کیفیت کالایی که می‌خرید توجه کنید و در نظر داشته باشید که قیمت آن‌ها با توجه به این که دست‌بافت هستند، کاملا معقول است.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط:

دیدگاه