بهشت شناخته نشده کوه های آلپ در اسلوونی

شیرین فرزان‌کیا
شیرین فرزان‌کیا سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
بهشت شناخته نشده کوه های آلپ در اسلوونی

«ترزیک» به بهشت شناخته‌نشده اسلوونی معروف است و در رشته کوه‌های آلپ قرار دارد. این منطقه پوشیده از جنگل‌های انبوه و چمنزارهای هموار است و منظره‌ای بسیار زیبا و دوست داشتنی دارد.

«ترزیک» (Terzik)، واقع در اسلوونی، دارای منظره بسیار زیبا و دوست داشتنی است که بهشت ناشناخته اسلوونی نامیده می‌شود. در این منطقه طبیعت با زندگی مردم رابطه نزدیکی دارد و در افسانه‌های محلی، علت ساخت این شهر، فرار مردم از سنگ‌هایی است که به خاطر نصف کردن یکی از کوه‌ها توسط یک اژدها بر سرشان می‌ریخت.

خورشید در نزدیکی مرز «کوستوآ» (Kostua) و کوه‌های «ولیکی وره» (Veliki Vrh)، طلوع می‌کند. این گذرگاه کوهستانی یک مسیر دوست داشتنی و مخفی برای عبور از حاشیه اتریش عرضه می‌کند.

بهشت شناخته نشده کوه های الپ در اسلووانیا

با توجه به افسانه‌های محلی، تعدادی اژدها در داخل کوه‌های «اسلوونی» (Slovenia) به دنیا آمده و در آنجا زندگی می‌کردند. پس از چندین سال یکی از آن‌ها بسیار بزرگ شده و کوه «کوسوتا» (Kosuta) را به دو قسمت تقسیم می‌کند و همه کسانی که در پای کوهستان زندگی می‌کردند، به خاطر فرار از سنگ‌هایی که در اثر آن حادثه بر سرشان فرود می‌آمد، فرار کردند. آنها در جایی که خسته شدند، توقف کرده و شهر ترزیک را ایجاد کردند.

بهشت شناخته نشده کوه های الپ در اسلووانیا

شهر ترزیک، یک منطقه حفاظت شده است که در آن طبیعت بخشی از زندگی است و اهالی آن در میان قله‌های رشته کوه‌های آلپ در اسلوونی شمالی ساکن شده‌اند.

جنگل‌های انبوه، چراگاه‌های هموار و رشته کوه‌های شگفت انگیز آن، توسط روستاها و زمین‌های کشاورزی از هم جدا شده‌اند. تاریخ فرهنگی و طبیعی منطقه، در پوشش سنگی دهانه «دوزان» (Dovzan)، با قدمت ۳۰۰ میلیون سال، تا خانه‌های قرمز رنگ شهر قدیمی، انعکاس می‌یابد.

بهشت شناخته نشده کوه های الپ در اسلووانیا

«بلاز وگلینک» (Blaz Vogelnik)، بازنشسته کارخانه پارچه‌بافی، وابستگی و ارتباط نزدیکی با طبیعت دارد. او علاوه بر نگهداری از گوسفندان، مسیرهای کوهنوردی ترزیک را برای مدت ۳۵ سال حفظ کرده است. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه