غذاهای محلی رم؛ فراتر از پاستا و پیتزا

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
 غذاهای محلی رم؛ فراتر از پاستا و پیتزا

غذاهای ایتالیایی متنوع‌ترین و رنگارنگ‌ترین غذاهای جهان هستند و با نام آن‌ها، یاد پاستا و پیتزا در ذهن تداعی می‌شود؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی غذاهای اصیل رم بپردازیم.

غذاهای ایتالیایی برای همه شناخته شده است و رستوران‌های ایتالیایی بسیاری در جای جای دنیا با منوهای مختلف وجود دارد. پیتزا، پاستا و اسپاگتی بخش جدانشدنی غذاهای ایتالیایی است که طرفداران بسیاری دارد. رم پایتخت این کشور زیبا نیز علاوه بر غذاهای مشهور، غذاهای اصیل و محلی بسیاری دارد که هر کسی که به آن سفر می‌کند، باید طعم غذاهای آن را بچشد. غذاهای این شهر فراتر از پاستا و پیتزا است و شامل خوراک‌ها و خورش‌های خوش‌رنگ و لعاب نیز است که با طعم بی‌نظیرشان هر کسی را مجذوب خود می‌کند. با ما همراه باشید تا سفری خوش رنگ و خوش طعم به رم داشته باشیم و با غذاهای محلی و اصیل این شهر آشنا شویم.

غذای محلی رم

Suppli al Telefono

Suppli al Telefono غذای رم

این اسنک فوق‌العاده و لذیذ توپکی خوشمزه است که از برنج تهیه می‌شود و لایه میانی آن ترکیبی از پنیر موتزارلا است. این غذای خوشمزه و ارزان در بسیاری از رستوران‌ها، دکه‌های خیابانی و فست‌فودی‌ها سرو می‌شود و یکی از اسنک‌های مورد علاقه دانش‌آموزان است.

Suppli al Telefono غذای رم

 قدم زدن در شهر و در دست داشتن این توپک‌های لذیذ و چشیدن طعم بی‌نظیر آن در رم حسی فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید:

Fiori di Zucca

Fiori di Zucca

یکی دیگر از خوشمزه‌های سرخ‌شده Fiori di Zucca است که در تابستان سرو می‌شود. این غذای جالب ایتالیایی از ترکیب مواد مختلف به همراه سبزیجات و پنیر موتزارلا فراوان درست می‌شود که مواد فیلینگ آن داخل گل‌های کدو سبز قرار می‌گیرد و سپس سرخ می‌شود.

Baccala

Baccalà غذای رم

ماهی کاد یکی از غذاهای محبوب مدیترانه‌ای است که از غذاهای اصلی یهودیان رومی نیز است. آن‌ها ماهی را به طور کامل سرخ می‌کنند و با سبزیجات متنوع و سیب‌زمینی سرخ‌شده سرو می‌کنند. این غذا اغلب در اعیاد و جشن کریسمس مهمان سفره‌های رنگین ایتالیایی‌ها است.

پیتزای al taglio

پیتزای al taglio

هر منطقه از ایتالیا غذاهای خیابانی خاص خودش را دارد و قطعا پیتزا ملکه آن‌ها است. این پیتزا در ترکیبات مختلفی درست می‌شود و اغلب در سینی‌های بزرگ مستطیلی و در اندازه‌های بزرگ‌تری نسبت به پیتزای معمولی طبخ می‌شود.

پیتزای al taglio

منشا این نوع پیتزا که در بیشتر شهرهای ایتالیا پخته می‌شود، رم است و یک غذای لذیذ با طعم‌ها و چاشنی‌های مختلف را به علاقه‌مندان پیتزا هدیه می‌دهد.

سالتیمبوکا (Saltimbocca)

سالتیمبوکا

این غذای اشتها آور، غذایی رول مانند است که از فیله گوشت گوساله و با رول کالباس تهیه می‌شود و داخل آن با پنیر فراوان و گیاه مریم گلی پر می‌شود.

سالتیمبوکا

بسیاری از شب قبل گوشت آن را در مواد مختلفی مزه‌دار می‌کنند و بعد با ترکیبات مختلف قارچ، انواع پنیرها، بسته به ذائقه خود پر می‌کنند و سپس در داخل فر یا روغن فراوان طبخ می‌کنند. طعم این غذای لقمه‌ایی بی‌نظیر و منحصر به فرد است.

فتوچینی آلفردو (Fettuccine Alfredo)

فتوچینی آلفردو

فتوچینی نوعی پاستای ایتالیایی است که بیشتر مورد علاقه مردم رم است. این پاستا به شکل نوارهای صاف و کمی زخیم است که از ترکیب آرد و تخم مرغ تهیه می‌شود. از این پاستا غذاهای مختلفی با ترکیبات متفاوتی از سبزیجات و گوشت‌ها تهیه می‌شود که معروف‌ترین آن فتوچینی آلفردو است که غذایی بین‌المللی محسوب می‌شود.

فتوچینی آلفردو

پس از آبکش کردن فتوچینی، سس آلفردو که ترکیبی از پنیر پارمزان رنده‌شده، خامه زیاد و مقدار فراوانی فلفل سیاه آسیاب‌شده است، روی پاستا ریخته می‌شود و سپس آماده برای خوردن است. این پاستای فوق‌العاده به علاقه‌مندان به این سبک غذاها بسیار توصیه می‌شود.

اسپاگتی Cacio e pepe

اسپاگتی Cacio e pepe

یکی از اسپاگتی‌های ساده و لذیذ شهر رم که در بسیاری از رستوران‌های آن سرو می‌شود، این اسپاگتی است. طعم اصلی آن فلفل سیاه و پنیر Pecorino Romano است که بسیار ساده طبخ می‌شود. بسیاری با توجه به ذائقه خود از سبزیجات مختلف نیز کنار پنیر و فلفل  استفاده می‌کنند.

Carciofi alla giudia

Carciofi alla giudia

این غذا ریشه یهودی دارد و در فصل بهار در رستوران‌های رم سرو می‌شود. این غذا از گیاه Artichoke درست می‌شود که در روغن زیتون سرخ می‌شود. در ابتدا آن را با آبلیمو و فلفل مزه دار کرده و پس از آنکه برگ‌ها آن ترد شد آماده برای خوردن است.

ساندویچ پانینی (Panini)

ساندویچ پانینی

پانینی یک ساندویچ کبابی است که با انواع مختلفی از نان‌ها مانند باگت، سیاباتا و میکتا سرو می‌شود. مواد داخلی آن پنیر فراوان، ژامبون، سالامی یا سایر سبزیجات است. در نهایت آن را داخل توستر یا ساندویچ‌ساز قرار می‌دهند و همه مواد با یکدیگر فشرده و سوخاری می‌شود.

ساندویچ پانینی

این ساندویچ با ادویه‌های ایتالیایی طعم بی‌نظیری دارد و ایتالیاها و مسافرانی که به آنجا سفر می‌کنند طرفداران آن هستند.

پیتزا پاکتی (Trapizzino)

پیتزا پاکتی

نوآوری در هر چیزی ممکن است وجود داشته باشد و پیتزای پاکتی یکی از این نوآوری‌ها است. این پیتزای خوشمزه و جالب به راحتی قابل حمل است و شما می‌توانید طعم و رنگ جدیدی از پیتزا را در این مدل امتحان کنید.

پیتزا پاکتی

در این پیتزا مواد مختلف در داخل آن قرار می‌گیرد و دو طرف آن را با خمیر می‌پوشانند و پس از پخت به شکل مثلثی برش داده و سرو می‌کنند. این مدل از پیتزا در بسیاری از کشورها پخته می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.

ماریتوزی (Maritozzi)

ماریتوزی

صبحانه در ایتالیا اغلب با یک شیرینی خوش‌طعم همراه است که در کنار آن قهوه یا کاپوچینو نوش جان می‌شود. ماریتوزی یک شیرینی پرطرفدار در رم است که هم در صبحانه و هم به عنوان عصرانه با یک نوشیدنی گوارا سرو می‌شود.

بافت آن بسیار نرم است و وجود کشمش در خمیر آن طعم بی‌نظیری به آن بخشیده است. پس از آماده شدن داخل آن را برش داده و با خامه پر می‌کنند.

تارت ریکوتا (Torta Ricotta)

تارت ریکوتا

ایتالیایی‌ها علاقه دارند که وعده غذایی خود را با یک دسر شیرین و خوش‌مزه به اتمام برسانند.

تارت ریکوتا

این تارت با پنیر ریکوتا که یک پنیر ایتالیایی است و مغزهای مختلف و آجیلات درست می‌شود. این تارت با یه نوشیدنی گرم می‌تواند عصرانه عالی باشد.

غذای محلی رم

علاوه بر غذاهای اصلی، رم دارای نوشیدنی‌ها و دسرهای متنوع است که نمی‌توان به سادگی از آن‌ها گذشت. هنر و سلیقه در غذاهای ایتالیایی در هر بخش از آن‌ مشهود است و به همین دلیل است که طعم و رنگ غذاهای ایتالیایی برای همه مردم جهان شناخته شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه