ساحل اسکلت، دروازه ای به سوی جهنم

بهاره غنچه
بهاره غنچه دوشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
ساحل اسکلت، دروازه ای به سوی جهنم

اگر پول زیادی برای سفر دارید به ساحل اسکلت دروازه‌ای از جنس جهنم در نامیبیا آفریقا سفر کنید.

آفریقا یکی از مکان‌های مهیج برای تجربه‌ی سافاری‌هایی هیجان‌انگیز در دل حیات‌وحش است. اما شاید یکی از مخوف‌ترین و مهیج‌ترین جاذبه گردشگری در این قاره، ساحل اسکلت باشد.

ساحل اسکلت

ساحل اسکلت، بیابانی خشک و پر از اسکلت با دسترسی بسیار سخت است. این ساحل یکی از مناطق بسیار خطرناک در آفریقا است که عموما به سختی می‌توان به آنجا دسترسی داشت. این ساحل در غرب دریای کشور نامیبیا واقع شده است و در مجاور اقیانوس اطلس قرار دارد.

ساحل اسکلت

این ساحل ۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی از جنس بیابان دارد. این ساحل ارتباطی با جهان خارج ندارد، هیچ رودی برای رسیدن به آنجا وجود ندارد به همین دلیل سفر به آنجا بسیار دشوار است و باید هفته‌ها رانندگی کنید. مرداب‌های این مکان پر است از کروکودیل‌های خطرناک.

ساحل اسکلت

به دروزاه جهنم آفریقا خوش آمدید!

بوشمان‌ها ساکنین بومی نامیبیا هستند که چندین قرن پیش در ساحل اسکلت مستقر بودند اما در قرن پانزدهم تصمیم به ترک آن گرفتند.

ساحل اسکلت

علاوه بر دسترسی سخت به این مکان، آب و هوای خشک و خاک بی‌ثمر، دسترسی سخت به آب و بارش کم باران از دلایل ترک این مکان توسط بوشمان‌ها بود. بوشمان‌ها معتقد هستند که این سرزمین زمانی که خداوند خشمگین بوده ایجاد شده است به همین دلیل آن را زاده‌ی خشم خدا می‌خوانند.

ساحل اسکلت

در قرن هفدهم دریانوردان پرتغالی برای شکار نهنگ با کشتی به سمت این ساحل آمدند. اما ورود آن‌ها به این ساحل یک فاجعه بود.

ساحل اسکلت

در آب ساحل صخره‌های بزرگ وجود دارد، پیش‌بینی دریای این منطقه غیرممکن است و موج‌ها بسیار قوی هستند و جای تعجبی ندارد که کشتی‌های بسیاری در این ساحل گیرافتادند و به گل نشستند.

ساحل اسکلت

نام اسکلت را جان هنری مارش بر این ساحل نهاد. او زمانی که یک کتاب درباره‌ی کشتی‌های از بین رفته انگلستان می‌نوشت به کشتی داوندین استار که در این ساحل مخروبه شده بود نیز اشاره کرد و این ساحل را ساحل اسکلت نامید. در حال حاضر این لاشه کشتی انگلیسی تبدیل به یک یادبود شده است.

ساحل اسکلت

جان هنری مارش به دلیل اینکه بسیاری از دریانوردان مدعی شده بودند در این ساحل اسکلت‌های بسیاری دیده‌اند، این ساحل را اسکلت نامید.

ساحل اسکلت

دریانوردان اسکلت‌های بسیاری از حیوانات و حتی انسان را در این ساحل پیدا کرده بودند که یا از گرسنگی تلف شده بودند یا توسط حیوانات دیگر شکار شده بودند.

ساحل اسکلت

این ساحل جز منزوی‌ترین مناطق جهان است چراکه بازدید و دسترسی به آن بسیار دشوار است. از قرن پانزدهم به بعد که بوشمان‌ها آنجا را ترک کردند هیچ انسان دیگری در آنجا زندگی نکرده است.

ساحل اسکلت

اما کنجکاوی گردشگران منجر شده است که تورهایی برای بازدید از این ساحل فراهم شود. این تورهای بازدید و سافاری‌ها توسط افراد حرفه‌ای هدایت می‌شوند و مدت آن ۴ روز و ۳ شب است.

ساحل اسکلت

حداقل هزینه این تورها ۲۰ میلیون تومان است. مستقیما با هواپیما گردشگران به کمپ‌های صحرایی منطقه برده می‌شوند و از آنجا با ماشین به سمت خطوط ساحلی اسکلت حرکت می‌کنند.

ساحل اسکلت

 

مطالب مرتبط:

منبع Travel Digg

دیدگاه