سوغات مادرید، شهر موزه ها و کاخ های دیدنی

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
سوغات مادرید، شهر موزه ها و کاخ های دیدنی

خرید سوغات در مادرید، تجربه‌ای فراموش نشدنی است. به فروشگاه رئال مادرید و مغازه‌ی قدیمی ویولتا سر بزنید تا بهترین سوغات مادرید را برای عزیزان‌تان بخرید.

 مادرید، پر از جاذبه‌های گردشگری جذاب است؛ از آثار تاریخی و فرهنگی گرفته تا مراکز خرید مدرن و بازارچه‌های قدیمی. خوشبختانه در مادرید، می‌توانید هر چیزی را که اسپانیا به داشتن آن‌ها مشهور است، پیدا کنید؛ سوغات خوراکی، محصولات مد و زیبایی، آثار هنری، لوازم ورزشی یادگاری از تیم‌های بزرگ و... .

در ادامه‌ی این مطالب با سوغات مادرید آشنا می‌شویم. یادگاری‌های کوچک و بزرگی که می‌توانید برای نزدیکان‌تان ببرید تا نشان دهید در طول سفر به یادشان بودید و جای آن‌ها را در لحظات شیرین سفر خالی کرده‌اید. یا برای خودتان بخرید تا هر بار که به آن‌ها نگاه می‌کنید، خاطرات سفر را برایتان زنده کند.

محصولات سرامیکی

سوغات مادرید

در بسیاری از کشورهای دنیا، انواع محصولات سرامیکی را خواهید دید که به عنوان سوغات به فروش می‌رسند، بنابراین شاید فکر کنید که اشیا و ظروف سرامیکی سوغاتی مناسبی نیستند. اما جالب است بدانید که هر کشور و منطقه‌ای، طرح و نقش خاصی برای اشیا و ظروف سرامیکی دارد. گرچه ماهیت همه‌ی آن‌ها یکی است، اما همین طرح و رنگ‌های متفاوت، محصولات کشورهای مختلف را از هم متمایز می‌کند.

حتی مناطق مختلف اسپانیا هم، آثار سرامیکی متفاوتی دارند؛ مثلا با طرح‌های طوسی و آبی، یا گل‌های رنگارنگ یا آثار الهام گرفته از معماری گودی.

در مادرید می‌توانید در فروشگاه‌های سوغات که بعضی از آن‌ها فقط به محصولات سرامیکی اختصاص دارند، انواع اشیا و ظروف را از گوشه و کنار اسپانیا خریداری کنید. انواع ظرف، کوزه، گلدان، کاسه و بشقاب، نمک‌دان و فلفل‌دان و سایر اقلام تزیینی مثل ساعت را برای دوستداران اشیای سرامیکی بخرید.

نگران حمل و نقل آن‌ها نباشید. فروشندگان معمولا این محصولات را طوری بسته بندی می‌کنند که بتوانید آن‌ها را صحیح و سالم بعد از یک سفر طولانی به مقصد برسانید.

شکلات داغ و چورو (Churros)

سوغات مادرید

یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های اهالی مادرید، چورو با شکلات داغ است. چورو، که گاهی دونات اسپانیایی نامیده می‌شود، نوعی اسنک است که از خمیر شیرین سرخ ‌شده، درست می‌شود. چورو را معمولا با شکلات داغ می‌خورند. اگر برای شما امکان‌پذیر است و قوانین و شرایط سفرتان اجازه می‌دهد، چورو و شکلات داغ به خانه ببرید و یک صبحانه‌ی مادریدی ترتیب بدهید.

در مادرید کافه‌ها و شیرینی‌فروشی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید یا چورو و شکلات را امتحان کنید. یکی از مهم‌ترین شیرینی‌فروشی‌های شهر، Stop by Chocolat است. از این فروشگاه می‌توانید مواد لازم برای تهیه‌ی این خوراکی لذیذ را بخرید و در خانه، آن را طبق دستور درست کنید. یک سوغاتی به‌یادماندنی و لذیذ که حتما مادرتان را خوشحال می‌کند.  

شال‌های سنتی

سوغات مادرید

شال‌های گل‌دوزی شده‌ی سنتی اسپانیایی با نام mantones de manila یکی دیگر از سوغاتی‌های مادرید است. این شال نام خود را از بندری در فیلیپین گرفته است. این شال‌ها که در ابتدا در جنوب اسپانیا رواج پیدا کرده بودند، به خاطر گلدوزی‌های زیبایی که دارند مشهور‌ هستند. ابتدا رقاصان فلامنکو به عنوان بخشی از لباس خود از این شال‌ها استفاده می‌کردند اما بعدها وارد زندگی روزمره شدند. البته در خرید این شال‌ها دقت کنید. اگر می‌خواهید کالای اصل و باکیفیت بخرید، گول قیمت‌های پایین را نخورید. متاسفانه اجناس بی‌کیفیت و ارزان چینی همه‌جا پیدا می‌شوند. سعی کنید با خرید کالای اصیل و محلی، از تولیدکنندگان محلی حمایت کنید.

کفش‌های تابستانی اسپانیایی، Alpargatas

سوغات مادرید

همین که هوا رو به گرمی می‌رود، کم کم جلوی بسیاری از مغازه‌های سوغات در شهرهای مختلف اسپانیا، چندین ردیف از این کفش‌های تابستانی چیده می‌شوند. هم گردشگران و هم اسپانیایی‌ها، دور این مغازه‌ها جمع می‌شوند تا یک کفش تابستانی مناسب برای خود بخرند. این کفش‌ها که با پارچه تهیه می‌شوند، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک تیپ تابستانی به خصوص در سواحل هستند. تنوع رنگ این کفش‌ها بسیار چشم‌گیر است. معمولا بیش از ۳۲ رنگ مختلف دارند از قرمز و سبز گرفته تا آبی تیره. از دیگر محاسن این کفش‌ها، قیمت بسیار ارزان آن‌ها است. البته ناگفته نماند که این کفش‌ها معمولا یک فصل بیشتر دوام نمی‌آورند. برای خرید، کافی است به یکی از هزاران فروشگاه کفش و سوغات شهر سر بزنید و سایز پای خود و دوستان‌تان را طبق استاندارهای اروپایی بدانید.

زیورآلات مروارید ماجوریکا (Majórica)

سوغات مادرید

ماجوریکا شرکتی است که در سال ۱۸۹۷ کار خود را در جزیره‌ی مایورکا آغاز کرد. این شرکت، مروارید‌های مصنوعی باکیفیت تولید می‌کند. کیفیت محصولات این شرکت به اندازه‌ای است که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با مروارید طبیعی ندارد. این شرکت با به کار بستن تکنینک‌های خاص و استفاده از مواد ویژه، توانسته این مروارید‌های مصنوعی خاص را تولید کند.

سوغات مادرید

پایه‌ و اساس این مروارید‌ها منجوق‌های شیشه‌ای است که با نوعی چسب، پوشانده می‌شود و در نهایت ظاهری درخشان و زیبا پیدا می‌کند. این مروارید‌ها را هم می‌توانید جداگانه خرید کنید و هم در قالب انواع زیورآلات مثل گوشواره، حلقه، گردنبند و ... .

روغن زیتون

سوغات مادرید

روغن زیتون یکی از روغن‌های خوراکی پرکاربرد در رژیم غذایی کشورهای مدیترانه‌ای است. این روغن به دلیل خواص فراوانی که دارد، همه جای دنیا محبوب است. شاید با شنیدن نام روغن زیتون به عنوان سوغات، اول از همه به یاد کشور ایتالیا بیفتید اما بد نیست بدانید که اسپانیا هم از نظر روغن زیتون هیچ دست کمی از ایتالیا ندارد. روغن زیتون اسپانیا، قیمت معقول و کیفیت بسیار بالایی دارد.

اگر به دنبال روغن زیتون معمولی و شیشه‌های کوچک‌تر هستید، در هر فروشگاه و سوپرمارکتی می‌توانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید. اما اگر روغن زیتون بسیار باکیفیت می‌خواهید باید به فروشگاه‌های خاص سر بزنید.

آب‌نبات ویولتا

سوغات مادرید

حدود صد سال پیش، مغازه‌ای به نام La Violeta افتتاح شد که در آن آب‌نبات و انواع خوراکی‌های مشابه به فروش می‌رسید. بعد از چند سال، محصولات این مغازه به شهرت رسید و اکنون بعد از صد سال، این فروشگاه هنوز در اختیار نسل سوم از همان خانواده است. محصولات ویولتا برای اسپانیایی‌ها، نوستالژیک است و خاطرات کودکی را به یاد می‌آورد.

سوغات مادرید

در این فروشگاه می‌توانید انواع آب‌نبات و خوراکی‌های دیگر را با ظرف‌ها و بسته بندی‌های مختلف خریداری کنید. خریدهای شما با روبانی به رنگ بنفش پیچیده می‌شوند. این آب‌نبات‌های نوستالژیک بنفش رنگ به شکل گل بنفشه و بسته‌بندی زیبای آن‌ها، سوغاتی خوبی به خصوص برای بچه‌ها است.

سوغات مادرید

پیراهن رئال مادرید

سوغات مادرید

مگر می‌شود از سوغات مادرید صحبت کرد ولی چیزی از تیم فوتبال پرطرفدار این شهر نگفت؟

اگر خودتان عاشق فوتبال هستید یا در اطرافیان‌تان کسی هست که عاشق فوتبال و تیم رئال مادرید باشد، سری به فروشگاه رئال مادرید بزنید و از آنجا پیراهن تیم رئال مادرید یا تیم ملی اسپانیا را خریداری کنید. شاید بعد از خرید سوغات، تصمیم گرفتید در تورهای بازدید از ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شرکت کنید.

مطالب مرتبط:

منبع gpsmycity

دیدگاه