پارک ملی تید، شبیه ترین نقطه زمین به کره ماه

بهاره غنچه
بهاره غنچه یکشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
پارک ملی تید، شبیه ترین نقطه زمین به کره ماه

سفر به کره ماه همواره از آرزوهای انسان بوده است. پارک ملی تید نمونه‌ای زمینی از کره ماه است که شباهت عجیبی به آن دارد.

ماه یکی از زیباترین و مهم‌ترین کره‌های منظومه شمسی است که شب‌های زمین را تا حدودی روشن می‌کند. از قدیم در فرهنگ‌های مختلف داستان‌های زیادی از ماه شنیده‌ایم. شاید معروف‌ترین داستانی که آن را می‌شناسیم سفر به ماه، اثر ژول‌ورن باشد. هرچند که امروزه سفر  به ماه موثر شده است و تحقیقات بسیاری روی آن صورت گرفته است اما هم‌چنان برای مردم عادی لمس خاک این کره دست نیافتنی است.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ساعت‌ها به تماشای آسمان می‌نشینید و در رویای قدم‌زدن روی خاک ماه هستید؛ ناراحت نباشید رویای شما به حقیقت می‌پیوندد. نیازی نیست که زمین را با آن همه دردسر و شرایط سخت برای دیدن ماه ترک کنید. بدون اینکه زمین را ترک کنید و سوار فضاپیما شوید می‌توانید از روی همین زمین خاکی ماه را لمس کنید.

اسپانیا

جزیره تنریف که در جزایر قناری اسپانیا واقع شده است شباهت بسیار زیاد و عجیبی به ماه دارد. حتی آزمایش‌های انجام شده هم در پارک ملی تید این جزیره شباهت‌ها را تایید می‌کند.

اسپانیا

آژانس هوافضای اروپا معتقد است که انجام برخی ماموریت‌ها به‌دلیل محدودیت‌های روشنایی در کره ماه بسیار سخت است، به همین دلیل است که جزیره تنریف برای انجام برخی آزمایش‌ها بسیار محبوب و ایدئال است. عرض جغرافیایی این منطقه به‌گونه‌ای است که خورشید در افق پایین‌تر قرار می‌گیرد و به همین دلیل سایه‌های طولانی‌تری را ایجاد می‌کند و دره‌های عمیق در سایه‌های دائمی قرار می‌گیرند. همچنین آب‌های یخ‌زده و دهانه‌ها از نظر علمی در این منطقه حایز اهمیت هستند.

اسپانیا

ناهمواری‌ها در این پارک نیز تفاوت چشمگیری با سایر نقاط زمین دارند. با توجه به مقایسه‌هایی که با نواحی آتش‌فشانی دیگر زمین انجام شده است این منطقه شباهت بسیاری به ماه دارد و نسبت به ساختار زمین متفاوت است. دهانه‌ها، جنگل‌های قدیمی، آتش‌فشان‌ها و رودخانه‌ها این پارک ملی را خاص و متفاوت می‌کند. این منطقه همچنین خواستگاه بلندترین کوه اسپانیا، کوه تید است.

بازدید از این پارک ملی بسیار راحت‌تر از سفر به فضا خواهد بود. در این پارک رستوران‌ها و هتل‌ها نیز برای گردشگران ساخته شده است تا بتوانند تجربه‌ی بی‌نظیری از سفر به ماه در زمین داشته باشند.

اسپانیا

مطالب مرتبط:

دیدگاه